.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 23:57:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL AAH] Jak sprawdzic czy wszystkie cylindry palą?
PostNapisane: 15.cze.2009 15:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Witam,
silnik po wielu uszczelnieniach nadal nierówno pracuje.
Doszedłem do wniosku,że to może być wysokie napięcie.
Moje obserwacje:
na włączonym silniku wyciągam pojedynczo przewody WN z cewek 1-3, silnik przy jednym wyjętym przewodzie szarpie ostro. Iskra z cewki bije na około na zewnątrz: na ok. 1.5cm.
Przy cylindrach 4-6 po wyjęciu jednego przewodu silnik minimalnie gorzej pracuje niż normalnie, a w ogóle nie ma różnicy przy odłączonej cewce 4. cylindra. Przy czym iskry są na każdej i biją na zewnątrz minimalnie słabiej niż na rzędzie 1-3.
Co myslicie?
Przewody mają 5tys km i zawsze na nich tak było. Nie bija w palce,nie chodzi gorzej w wilgotne dni. Cewki na rzędzie 4-6 są troszkę słabsze niż na 1-3, świece NGK 5 tys km, ale nie wyciągałem ich jeszcze. I tak samo jest na gazie albo nawet gorzej. Cewki? Świece? Pod obciążeniem na wolnych(wentylatory,światła) silnik jeszcze gorzej szarpie-wyraźniej, ale obroty trzyma.
Co to za franca, bo już nie wiem jak to zjawisko ugryźć??
Sprawdźcie swoje AAH i popiszcie chociaż jak się Wam zachowują przy odłączeniu kolejnych WN...pomocy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 18:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2009 22:14:32
Posty: 55
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
wykrecaj swiece i sprawdzaj wydaje mi sie ze jak jak bedzie cos nie tak to bedzie osmalona swiece

_________________
Audi A6 C4 1994 2.8B AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [ALL 2.8 AAH]
PostNapisane: 15.cze.2009 19:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Wykręciłem z cylindrów 1,3,4,6 i świece są suche,elektrody białe,bez osadu, ale na gwintach jest coś-jakby benzyna i olej... Przez 5 tys km wzięła 1.5L 10W/40 Katy suche i białe w środku.
Myślałem,że może wtrysk leje,ale na gazie taka samo :-/ pozostaje kompresje sprawdzić :-/

Ps.: Jak zwykle naderwałem przewód przy okazji :-/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 19:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zmierz kompresję i zmierz rezystancje cewek.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 21:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Podziubałem wtedy przy tych świecach i ... przestało szarpać.
Rezystancji cewek nie mierzyłem,ale potwierdziłem,że na cylindrach 1-3 iskry wyskakuja z 2 cm,a na 4-6 rzadko któraś wyskoczy. Musze je zmierzyć-ile powinno być?
Kompresje jutro postaram się sprawdzić.

EDIT:
PS.: ustawiłem gaz,wszystko uszczelniłem, czas LPG jest dłuższy od Pb o 1ms do 3ms przy normalnej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 21:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.2 omów opór, cewka wtórna: 9.000 - 14.000 omów

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Szarpnięcia czuć wyraźnie
PostNapisane: 25.cze.2009 17:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Sprawdziłem rezystancje na cewkach, na obwodzie wtórnym, na każdej cewce jest 12.3k. A na wyjściu cewek do masy jest nieskończony >200k Pierwotnego jeszcze nie zmierzyłem.
Na kompresje nie jeździłem,bo pamiętam,że tak samo było już po sprowadzeniu-przed wymiana uszczelek p. głowicami i rozrządem. Czyli już wtedy tak było-pamiętam,bo myślałem że wymiana świec coś pomoże. Świece są ładne i czyściutkie bez przebarwień. Tę benzynę i olej świece złapały przy wykręcaniu,bo w gniazdach było tego troszkę.
To szarpanie doprowadza mnie do szalu.
Wszędzie piszą,że V6 to silniki bardzo "smooth" w pracy :): A moja tak szmaci i przy przyspieszaniu tez właśnie czasem czuć szarpnięcia-to te same wypadające zapłony co na wolnych.
I co ciekawe raz szarpie od odpalenia, a czasem wcale tego nie czuć.
Bankowo zapłon-a dokładnie jego brak, teraz tylko czy to sterownik czy cewki??
A może zasilanie sterownika???....Wymieniłem niedawno cały "+" na LgY 25mm2 od akumulatora aż pod szynę zasilania pod skrzynką i zrobiłem dodatkowa masę też 25.


A może to czujnik położenia wału 078905375 ?? A generator impulsów 078905381A? Gdzie znajduja się te elementy???
EDIT 26.06:
Jedno coś znalazłem: na lewej stronie kadłuba(od kierowcy), tuz przed połączeniem ze skrzynia biegów,pod kolektorem wydechowym, wyjąłem, przeczyściłem, trochę olej przesączał sie przez oring. Czujnik-magnetyczny-był oblepiony. To zdaje się jest czujnik położenia wału : http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824 . Bo to wyczaiłem przy okazji,że tam się cos wkręca jak chce się rozrzad unieruchomić przy uzyciu audi tool. Ale tego czegoś co nazywa się wg ETKI generatorem impulsow to nie znalazłem


Poszukuję b a r d z o instrukcji serwisowej do swojej beczki...i listwy na rozrząd :-/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: