.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lip.2025 06:58:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2,0 ABK quattro+LPG] rozdział prądu na kablach WN
PostNapisane: 15.cze.2009 08:39:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
Hej.
Kiedyś pisałem o problemie z odpalaniem mojej audi no i do tej pory nie udało mi się go rozwiązać. Wydałem sporo kasy i cierpliwości i nic. Pewnego razu kumpel zerknął pod maskę swoim "świeżym" okiem i stwierdził że wie co jest.
I teraz moje pytanie.
Czy od kabla WN idącego od cewki do kopułki mozna "podebrać" prąd do innego urządzenia? (najprawdopodobniej czegoś od gazu) i czy takie rozwiązanie może być powodem problemów z odpalaniem? Po prostu przewód wn jest chamsko rozcięty, podłączony jest do niego jakiś inny przewód "pięknie" zaizolowany i już. I nawet tak jakoś go ktoś "ukrył" że żaden z 5 mechaników go nie widział (i ja też nie :| ). Podpowiedzcie mi również gdzie mogę podłączyć ten przewód podbierający prąd z kabla

Obrazek

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Ostatnio edytowano 15.cze.2009 11:41:37 przez kielas, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 11:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Podejżewam że chodzi o sygnał obrotów do zwykłej centralki gazowej ale w tym wypadku wcale nie trzeba ciąć przewodów wyskiego napięcia tylko wystarczy opleść kilkakrotnie przewód WN jednej ze świec a nie na przewodzie z cewki.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 12:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
a jeszcze jedno pytanko nie związane z tematem. Czym uszczelnić "grzybka" (nie wiem jak fachowo się to nazywa chyba zawór regulacji ciśnienia ) tego w lewym dolnym rogu zdjęcia :) mechanik mi kiedyś uszczelniał ale się odkleiło i zasysa mi powietrze

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 17:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Musisz po prostu kupić w serwisie nową tulejkę gumową. Kosztuje niewiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 08:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
Flasher napisał(a):
Podejżewam że chodzi o sygnał obrotów do zwykłej centralki gazowej ale w tym wypadku wcale nie trzeba ciąć przewodów wyskiego napięcia tylko wystarczy opleść kilkakrotnie przewód WN jednej ze świec a nie na przewodzie z cewki.


rzeczywiście wczoraj zdjąłem izolację z tego przewodu no i jest on tylko nawinięty na przewód wn. czyli rozumiem że to nie będzie wpływało na ciężkie odpalanie samochodu i nierówna pracę silnika zarówno na benzynie i LPG ?

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 10:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
kielas napisał(a):
Flasher napisał(a):
Podejżewam że chodzi o sygnał obrotów do zwykłej centralki gazowej ale w tym wypadku wcale nie trzeba ciąć przewodów wyskiego napięcia tylko wystarczy opleść kilkakrotnie przewód WN jednej ze świec a nie na przewodzie z cewki.


rzeczywiście wczoraj zdjąłem izolację z tego przewodu no i jest on tylko nawinięty na przewód wn. czyli rozumiem że to nie będzie wpływało na ciężkie odpalanie samochodu i nierówna pracę silnika zarówno na benzynie i LPG ?


Nie będzie wpływało.

Jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie... w tym silniku najczęstrzą usterką przy ciężkim odpalaniu był regulator ciśnienia paliwa ale piszesz że masz nierówne obroty i tu bardziej bym podejżewał czujnik temperatury chłodziwa (ten dwupinowy). Może też być problem z czujnikiem hall'a w aparacie zapłonowym. Na początej zdjąłbym kopułkę, palec, osłonkę i wszystko ładnie wyczyścił... głównie szczelinę w czujniku (zobacz przy okazji czy nie przyciera go gdzieś, oczywiście czyścimy też palec i styki kopułki z nagaru.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
No i tu pojawia się problem to co opisujesz wszystko było robione i sprawdzane. Jeden z mechaniorów podejrzewał silniczek krokowy ale powiedział że go nie da się sprawdzić, inny mechanik sprawdziił go i powiedział że jest sprawny, jednym słowem kiszka.Czytałem na tym i na innym forum podobne problemy powoli było wszytsko sprawdzane, wymieniane (utrata 1500złplus robocizna :| i nic)

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: