.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lip.2025 12:47:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,3l AAR + LPG Tartarini] Jakie świece zapłonowe?
PostNapisane: 23.cze.2009 13:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam..

Mam niunie jak w temacie i opisie.. jakie powinienem dobrać świece do tego silniczka z gazem IIgen?

Pozdrawiam..

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 14:19:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Takie jakie zaleca producent silnika.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 14:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
A gdzie to sprawdze?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 14:41:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Wybierz firmę, a odpowiednie już dobiorą Ci z katalogu w sklepie.
A jeśli jesteś bardzo ciekawy, to katalogi producentów z zalecanymi typami do konkretnych aut można znaleźć na ich stronach.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 14:45:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
A coś dzisiaj czytałem że dobre świece do tego modelu z gazem to NGK V-LINE 4 BP6E. Co o tym sądzicie?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 19:04:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Ja na takich jeżdże już 4 lata i nigdy nie miałem problemów. Do gazu tylko jednolelektrodowe NGK. Aha, no i nie zapomnij wymieniać co 15tys km. Koszt niewielki około 30zł za 5 sztuk. Kable NGK RC-AD216 ok 180zł.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 10:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
cornee napisał(a):
Ja na takich jeżdże już 4 lata i nigdy nie miałem problemów. Do gazu tylko jednolelektrodowe NGK. Aha, no i nie zapomnij wymieniać co 15tys km. Koszt niewielki około 30zł za 5 sztuk. Kable NGK RC-AD216 ok 180zł.


Nie koniecznie muszą być jedno elektrodowe, to już zależy od silnika.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 10:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Kornel napisał(a):
Nie koniecznie muszą być jedno elektrodowe, to już zależy od silnika.

Możesz to rozwinąć? Bo właśnie szukam sobie świec i wszyscy mówią, że do AAR powinny być jednoelektrodowe, a z kolei dedykowane przez NGK BP5EKU są trójelektrodowe.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 10:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Kornel napisał(a):
cornee napisał(a):
Ja na takich jeżdże już 4 lata i nigdy nie miałem problemów. Do gazu tylko jednolelektrodowe NGK. Aha, no i nie zapomnij wymieniać co 15tys km. Koszt niewielki około 30zł za 5 sztuk. Kable NGK RC-AD216 ok 180zł.


Nie koniecznie muszą być jedno elektrodowe, to już zależy od silnika.


Zadane było pytanie jakie świece na gazie!!! Czy w książce audi masz cokolwiek o instalacji gazowej? Że piszesz zależy od silnika? Czy w katalogu Bosch, Beru, NGK masz podany model silnika AAR + GAS? Proponuje wsadzić 3 elektrodowe tak jak jest w książce i czekać co się stanie!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 11:19:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
cornee napisał(a):
Kornel napisał(a):
cornee napisał(a):
Ja na takich jeżdże już 4 lata i nigdy nie miałem problemów. Do gazu tylko jednolelektrodowe NGK. Aha, no i nie zapomnij wymieniać co 15tys km. Koszt niewielki około 30zł za 5 sztuk. Kable NGK RC-AD216 ok 180zł.


Nie koniecznie muszą być jedno elektrodowe, to już zależy od silnika.


Zadane było pytanie jakie świece na gazie!!! Czy w książce audi masz cokolwiek o instalacji gazowej? Że piszesz zależy od silnika? Czy w katalogu Bosch, Beru, NGK masz podany model silnika AAR + GAS? Proponuje wsadzić 3 elektrodowe tak jak jest w książce i czekać co się stanie!


Wkładasz dedykowane do danego silnika nie ma znaczenia czy silnik jest zasilany LPG czy PB, nie pamiętam ile miałem elektrod i jakie miały oznaczenie, dobierasz wg. katalogu NGK pod kod silnika, wkładasz i jeździsz, nie wiem w czym jest problem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 19:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Monster napisał(a):
...a z kolei dedykowane przez NGK BP5EKU są trójelektrodowe.

I ja właśnie takie założyłem 2kkm temu i nic się nie dzieje, wszystko jest ok. Więc uważam, że kolega dobrze radzi.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 22:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Napisałem do NGK i jeśli chodzi o świece to doradzili mi PGR6D (świeca platynowa) z racji tego że do gazu najlepiej zalozyc swiece z metali szlachetnych. W katalogu nie ma nic na temat tej swiecy do setki 2,3L.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 09:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
DaCoPL napisał(a):
Napisałem do NGK i jeśli chodzi o świece to doradzili mi PGR6D (świeca platynowa) z racji tego że do gazu najlepiej zalozyc swiece z metali szlachetnych. W katalogu nie ma nic na temat tej swiecy do setki 2,3L.


Sprawdzałem i te świece PGR6D są jednoelektrodowe, kosztują od 25-30zł za sztukę (podobno wytrzymują dużo więcej), koszt tej o której ja pisałem BP6E 4-7zł. Ja jeżdżę 5tys km na miesiąc wymieniam olej ze świecami co 2,5 miesiąca i jeszcze nigdy z nimi problemów nie miałem.
Aha, jak już będziesz kupował świece to sprawdź czy mają odkręcany ten kapturek (nakrętkę) . Są nowe świece co kapturek mają lity razem ze świecą i możesz mieć problem z nałożeniem kabli. Bo kable wszystkie jakie widziałem do naszego audi mają cienką szczelinę. I nie nałożysz kabla na świecę nawet na upartego!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 18:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
DaCoPL napisał(a):
Napisałem do NGK i jeśli chodzi o świece to doradzili mi PGR6D (świeca platynowa)...

A ja myślę, że tu przeważyła opinia: "im droższe tym lepsze". Reklamują swój nowy produkt i tyle.
Zalecane są BPR 5EKU co tu dużo gadać?

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 22:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Ok.. kupię więc te zalecane z katalogów. Co racja to racja.. chcą wypromować nowy produkt :P

A jakie kabelki do tych świec? Tez NGK czy innego producenta?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 22:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Dorzucę jeszcze moją opinię.

Właśnie wymieniłem świece. Na dedykowane BP5EKU, czy jak im tam. Auto jeździ na gazie normalnie.

Ale nie to jest ważne. Wcześniej przejechałem 10tysięcy na benzynie i 10 tysięcy na gazie na jednym komplecie świec. Świec polskich ISKRA jednoelektrodowe dedykowane do LPG, za 5zł/sztuka. Po tych 20kkm wszystkie równiutko wypalone i w stanie do jazdy przez kolejne 10 :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 22:51:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Na świecach Iskra zrobiłem 5 ( pięć ) km i padła pierwsza, druga po prawie takim samym dystansie i auto trafiło na lince do mechanika. Założyłem dedykowane czteroelektrodowe Bosch i zrobiłem 60 kkm. Na gazie.

Nie ma reguł.

A wymyślanie przez producentów świec "gazowych" to - w/g mnie przynajmniej - zwykły marketing. :)

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: