.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lip.2025 16:42:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Zegary - wariujący obrotomierz i wskaźnik temp
PostNapisane: 05.cze.2009 20:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2009 18:06:14
Posty: 7
Mam problem z zegarami w A4 B5 99r (1.9TDI). Otóż, nie działa prawidłowo wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i obrotomierz. Auto zostało sprowadzone z Niemiec i już tak miało kiedy je kupowałem.

Obrotomierz - na początku stał w miejscu na 5 tyś. obrotów i nie działał wcale. Po podłączeniu VAG'a i teście wstał i od tamtego czasu zaczął się kręcić jednak ma takie dziwne szarpnięcia i nie zaczyna od 0 tylko z różnych miejsc. Sprawdzałem kodowanie i jest 00040. Myślałem, że może wskazówka się obluzowała więc wymontowałem zegary i to jednak nie to. Widać to na filmie
http://www.youtube.com/watch?v=VTmIArz2F1w - zanim odpaliłem silnik obrotomierz wskazywał 3200
http://www.youtube.com/watch?v=lDSSRTuKNIQ - gaszę silnik i obrotomierz już zatrzymuje się na 3500, czasem w czasie jazdy potrafi tak latać po całej tarczy :-(

Następny problem to wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - to także widać na filmie (oraz na pierwszym filmie który podałem wyżej).
http://www.youtube.com/watch?v=V_zkHd6j-ZM
zostało to nagrane przy odpalonym zimnym silniku. Wskaźnik startuje z ok 70stopni i dochodzi do mniej wiecej 100. Strasznie przy tym drga.

Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podobnego przypadku. Czy jest szansa uratowania tych zegarów czy trzeba rozglądać się za nowymi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] Zegary - wariujący obrotomierz i wskaźnik temp
PostNapisane: 08.lip.2009 07:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2006 09:42:35
Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
tkt napisał(a):
Mam problem z zegarami w A4 B5 99r (1.9TDI). Otóż, nie działa prawidłowo wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i obrotomierz. Auto zostało sprowadzone z Niemiec i już tak miało kiedy je kupowałem.

Obrotomierz - na początku stał w miejscu na 5 tyś. obrotów i nie działał wcale. Po podłączeniu VAG'a i teście wstał i od tamtego czasu zaczął się kręcić jednak ma takie dziwne szarpnięcia i nie zaczyna od 0 tylko z różnych miejsc. Sprawdzałem kodowanie i jest 00040. Myślałem, że może wskazówka się obluzowała więc wymontowałem zegary i to jednak nie to. Widać to na filmie
http://www.youtube.com/watch?v=VTmIArz2F1w - zanim odpaliłem silnik obrotomierz wskazywał 3200
http://www.youtube.com/watch?v=lDSSRTuKNIQ - gaszę silnik i obrotomierz już zatrzymuje się na 3500, czasem w czasie jazdy potrafi tak latać po całej tarczy :-(

Następny problem to wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - to także widać na filmie (oraz na pierwszym filmie który podałem wyżej).
http://www.youtube.com/watch?v=V_zkHd6j-ZM
zostało to nagrane przy odpalonym zimnym silniku. Wskaźnik startuje z ok 70stopni i dochodzi do mniej wiecej 100. Strasznie przy tym drga.

Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podobnego przypadku. Czy jest szansa uratowania tych zegarów czy trzeba rozglądać się za nowymi?


Witam!

Mam podobny problem ale w A3 1,6 benz z 97r. Wskaźnik temperatury raz na 20 uruchomień się podniesie ale tylko do wskazania jakie mu się podoba - silnik gorący a on z wielkim trudem dochodzi do 1/3 wskazania. Zauważyłem również że w chłodniejsze dni nie grzeje klimatronik w momencie jak wskazówka wody leży.

Tak jak kolega napisał również obrotomierz czasami potrafi zatrzymać się w jakimś momencie i chwilę postoi, bieżące wskazania również są skokowe.

Co to może być - czujnik temp. przy silniku, wiązka czy coś w zegarach????

Dzięki!

Pozdrawiam

_________________
Pozdrówka
Dannnb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 07:55:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Co by nie było można by się wpiąć i zdiagnozować 01 Engine i 17 Instruments ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 08:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 05:29:57
Posty: 70
miałem identyczne objawy w swojej a4 2.5 TDI no i do wymiany miałem czujnik temperatury silnika

_________________
A8 4.2 ABZ 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] Zegary - wariujący obrotomierz i wskaźnik temp
PostNapisane: 08.lip.2009 09:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 665
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
dannnb napisał(a):

Witam!

Mam podobny problem ale w A3 1,6 benz z 97r. Wskaźnik temperatury raz na 20 uruchomień się podniesie ale tylko do wskazania jakie mu się podoba - silnik gorący a on z wielkim trudem dochodzi do 1/3 wskazania. Zauważyłem również że w chłodniejsze dni nie grzeje klimatronik w momencie jak wskazówka wody leży.

...


Te objawy mogą wskazywać na niesprawny termostat. Za pomocą klimatronika możesz sprawdzić, jaka jest właściwa temperatura płynu (nie pamiętam teraz na którym kanale, bo są dwa kanały ale tylko jeden pokazuje temperaturę płynu).
Co do obrotomierza to ciężko powiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 10:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2009 18:06:14
Posty: 7
VAG podłączany i nie było żadnych błędów w Instruments, do tego test wypadał tak że wskazówka od obrotomierza za swój punkt "środkowy" przy każdym tescie obierała w innym miejscu. Natomiast temperatura swój punkt miała przy 110 C. Zawsze podczas jazdy sprawdzam na klimatroniku jaka mam temperature (kanał 51 w moim przypadku) - tak na wszelki wypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 10:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 665
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Temperaturę można podglądnąć na 2 kanałach i nie jest to te same wskazanie. U mnie jak był walnięty termostat to na kanale (chyba 51) pokazywało 90* chociaż na wskaźniku w liczniku było 70*. Natomiast na tym drugim kanale (49) temperatura była prawie identyczna z tą na wskaźniku. Moja A4 jest z '97 i ma stary typ manipulatora klimy (ale kanałów ma chyba 74). Wieczorem sprawdzę to napiszę konkretnie, który kanał jak wskazuje bo teraz nie mam dostępu do auta.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 11:35:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
porównaj temp w sekcji engine i instruments ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 14:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2006 09:42:35
Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
sylwiasty napisał(a):
Temperaturę można podglądnąć na 2 kanałach i nie jest to te same wskazanie. U mnie jak był walnięty termostat to na kanale (chyba 51) pokazywało 90* chociaż na wskaźniku w liczniku było 70*. Natomiast na tym drugim kanale (49) temperatura była prawie identyczna z tą na wskaźniku. Moja A4 jest z '97 i ma stary typ manipulatora klimy (ale kanałów ma chyba 74). Wieczorem sprawdzę to napiszę konkretnie, który kanał jak wskazuje bo teraz nie mam dostępu do auta.


Jak sprawdzacie temp. za pomocą klimatronika - nigdy tego nie robiłem.

Zastanawiam się czy problem, który opisałem przypadkiem nie wynika z uszkodzenia zegarów, mam na myśli jakieś zimne luty przerwany obwód bądź walnięty stabilizator napięcia zasilający zegary.

Nie wiem skąd bierze temp. płynu klimatronik bo jak pisałem w chłodne dni nie chciał grzać mimo gorącego silnika.

Dzięki

_________________
Pozdrówka
Dannnb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: