tkt napisał(a):
Mam problem z zegarami w A4 B5 99r (1.9TDI). Otóż, nie działa prawidłowo wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i obrotomierz. Auto zostało sprowadzone z Niemiec i już tak miało kiedy je kupowałem.
Obrotomierz - na początku stał w miejscu na 5 tyś. obrotów i nie działał wcale. Po podłączeniu VAG'a i teście wstał i od tamtego czasu zaczął się kręcić jednak ma takie dziwne szarpnięcia i nie zaczyna od 0 tylko z różnych miejsc. Sprawdzałem kodowanie i jest 00040. Myślałem, że może wskazówka się obluzowała więc wymontowałem zegary i to jednak nie to. Widać to na filmie
http://www.youtube.com/watch?v=VTmIArz2F1w - zanim odpaliłem silnik obrotomierz wskazywał 3200
http://www.youtube.com/watch?v=lDSSRTuKNIQ - gaszę silnik i obrotomierz już zatrzymuje się na 3500, czasem w czasie jazdy potrafi tak latać po całej tarczy

Następny problem to wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - to także widać na filmie (oraz na pierwszym filmie który podałem wyżej).
http://www.youtube.com/watch?v=V_zkHd6j-ZMzostało to nagrane przy odpalonym zimnym silniku. Wskaźnik startuje z ok 70stopni i dochodzi do mniej wiecej 100. Strasznie przy tym drga.
Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podobnego przypadku. Czy jest szansa uratowania tych zegarów czy trzeba rozglądać się za nowymi?
Witam!
Mam podobny problem ale w A3 1,6 benz z 97r. Wskaźnik temperatury raz na 20 uruchomień się podniesie ale tylko do wskazania jakie mu się podoba - silnik gorący a on z wielkim trudem dochodzi do 1/3 wskazania. Zauważyłem również że w chłodniejsze dni nie grzeje klimatronik w momencie jak wskazówka wody leży.
Tak jak kolega napisał również obrotomierz czasami potrafi zatrzymać się w jakimś momencie i chwilę postoi, bieżące wskazania również są skokowe.
Co to może być - czujnik temp. przy silniku, wiązka czy coś w zegarach????
Dzięki!
Pozdrawiam