Kiepski pomysł. Bez wyjmowania wału jak najbardziej, ale do góry, czyli trzeba zdjąć głowicę. Nawet jeśli jakimś niepojętym sposobem udałoby Ci się wyjąć tłoki od dołu, to nie jesteś w stanie ich założyc bez uszkodzenia pierścionków. Generalnie nie praktykuje się takich eksperymentów.
Żeby wyjąć tłoki musisz zdjąć głowicę i miskę olejową. Od dołu odkręcasz stopki korbowodów i wyciągasz tłoki razem z korbowodami do góry, po kolei. Nie zamień stopek pomiędzy poszczególnymi korbowodami, bo będzie masakra - każdy jest spasowany jako para korbowód/stopka (składasz zamek do zamka). Panewki też muszą wrócić dokładnie tam gdzie były.
Jesli podejrzewasz pierścionki, to zmierz najpierw ciśnienie w cylindrach i zrób próbę olejową (było o tym na Forum). Rozebrac silnik zawsze zdążysz.
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|