.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lip.2025 17:34:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:05:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
Żeby zdjąć osłonę podszybia, trzeba wykręcać wycieraczkę. Ponieważ nie miałem tyle czasu, odczepiłem tylko osłonę spod uszczelki komory silnika i uniosłem osłonę ku górze. No i nie widzialem nic, co NA PEWNO byłoby silnikiem klapy. Czy on siedzi jakgdyby między obudową parownika klimy i dalszą częścią obudowy? Rysunek w ETCE nie pokazje tego wystarczająco klarownie...
:?: -> Czy klapa "zimne/ciepłe" pracuje tylko w skrajnych położeniach, czy też w zależności od temperatur wewnątrz i na zewnątrz, może być przez klimatronic ustawiona w położeniach pośrednich?


Przepraszam Marcin, pod.piłem dwa wątki :D

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=71391 - tu jest wszystko ładnie opisane.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
cygaro-avant napisał(a):
Żeby zdjąć osłonę podszybia, trzeba wykręcać wycieraczkę. Ponieważ nie miałem tyle czasu, odczepiłem tylko osłonę spod uszczelki komory silnika i uniosłem osłonę ku górze. No i nie widzialem nic, co NA PEWNO byłoby silnikiem klapy. Czy on siedzi jakgdyby między obudową parownika klimy i dalszą częścią obudowy? Rysunek w ETCE nie pokazje tego wystarczająco klarownie...
:?: -> Czy klapa "zimne/ciepłe" pracuje tylko w skrajnych położeniach, czy też w zależności od temperatur wewnątrz i na zewnątrz, może być przez klimatronic ustawiona w położeniach pośrednich?


Jak zdejmiesz automat od wycieraczek to silniczek od sterowania klapą znajdziesz pod plastikowym deklem przykręcanym na chyba cztery wkręty od strony wycieraczek. Całość jest umieszczona z boku obudowy nagrzewnicy od strony kabiny.

Klapa chodzi płynnie w zależności od temperatury. Sterownik określa ile ciepłego oraz zimnego powietrza trzeba zmieszać.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
rodzynek napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Żeby zdjąć osłonę podszybia, trzeba wykręcać wycieraczkę. Ponieważ nie miałem tyle czasu, odczepiłem tylko osłonę spod uszczelki komory silnika i uniosłem osłonę ku górze. No i nie widzialem nic, co NA PEWNO byłoby silnikiem klapy. Czy on siedzi jakgdyby między obudową parownika klimy i dalszą częścią obudowy? Rysunek w ETCE nie pokazje tego wystarczająco klarownie...
:?: -> Czy klapa "zimne/ciepłe" pracuje tylko w skrajnych położeniach, czy też w zależności od temperatur wewnątrz i na zewnątrz, może być przez klimatronic ustawiona w położeniach pośrednich?


Przepraszam Marcin, pod.piłem dwa wątki :D

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=71391 - tu jest wszystko ładnie opisane.

...ale to opis od C4, podobnie jak to, co powyżej napisał nextwave

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:40:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
...ale to opis od C4, podobnie jak to, co powyżej napisał nextwave


A myślisz, że o tym nie wiemy? I żaden z nas by tego nie pisał, gdyby te silniki się czymś różniły ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
rodzynek napisał(a):
A myślisz, że o tym nie wiemy? I żaden z nas by tego nie pisał, gdyby te silniki się czymś różniły ;)

upssss....no to czas przestać nabijać posty, "13" w dłoń, wycieraczka out, i jutro hop pod machę.
Dzięki chłopaki :we2:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 22:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
rodzynek napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
...ale to opis od C4, podobnie jak to, co powyżej napisał nextwave


A myślisz, że o tym nie wiemy? I żaden z nas by tego nie pisał, gdyby te silniki się czymś różniły ;)


Jest taka możliwość, że jest inaczej. Zapomnieliśmy o wersji z linką i silniczkiem na module w kabinie z przodu za schowkiem przy nogach pasażera. I faktycznie tam linka spadała z takiej plastikowej wajchy na ośce silniczka.

Zobacz czy masz podczepioną linkę do układu dźwigienek z tej strony co wymiennik od strony kabiny. Jest tam taka kombinacja chyba dwóch lub trzech współpracujących ze sobą dźwigienek a do nich podłączona może być linka biegnąca przez przelotkę w blasze w głąb kabiny. Jeśli jest linka to inna sprawa.

_________________
Audi A4 B8


Ostatnio edytowano 28.lis.2009 23:00:37 przez nextwave, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 23:00:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
nextwave napisał(a):
Zapomnieliśmy o wersji z linką i silniczkiem na module w kabinie z tyłu za schowkiem przy nogach pasażera.


Toś mnie teraz zaciekawił. Nie spotkałem takiego patentu. W C3 - pierwsze słyszę. Był to oryginał??

EDIT

Faktycznie, Etka ma coś takiego w modelach 83-88, ale nie można sprawdzić numeru silnika sterowania klapą. Hmmm.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 23:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Oryginał. A nawet taki stoi u mnie na podwórku do naprawy. Dlatego sobie przypomniałem. A w dodatku właśnie też jest ta wajcha od silniczka ułamana i ktoś wywalił tą linkę na wierzch. Aby dać ciepłe powietrze trzeba pociągnąć a jak się chce zimne to trzeba wepchnąć. :diabel:
Dlatego wpadłem, że u "cygaro-avant" może być to samo.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 23:10:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
nextwave napisał(a):
Oryginał. A nawet taki stoi u mnie na podwórku do naprawy. Dlatego sobie przypomniałem. A w dodatku właśnie też jest ta wajcha od silniczka ułamana i ktoś wywalił tą linkę na wierzch. Aby dać ciepłe powietrze trzeba pociągnąć a jak się chce zimne to trzeba wepchnąć. :diabel:


Jaki rok tego auta?


nextwave napisał(a):
Dlatego wpadłem, że u "cygaro-avant" może być to samo.


Wątpię. Nie widziałem takiego rozwiązania w autach po 88 roku.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 23:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Masz rację. Sprawdziłem . Audi 100 2.3 '88 rok.

A więc u "cygaro-avant" nie będzie linki tylko silniczek obok klapy. :)

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 23:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No ale w klimatronicu nic nie było poruszane linkami, tylko podciśnienie lub silniczek. Poza tym ja mam rok modelowy 1990...
Jutro poszukam tego silnika i zobaczę co i jak. Postaram sie wywnioskować coś mądrego z kanału diagnostycznego nr "7", bo tam pokazywane są ciekawe rzeczy:
http://www.20v.org/climate2.htm#D8-40

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron