.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lip.2025 18:39:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 ael]klimatronik ogrzewanie
PostNapisane: 30.gru.2009 12:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Witam
Czy po ustawieniu ogrzewania w trybie auto na HI wiatrak rozkreca sie do max obrotow? U mnie tak sie nie dzieje i zastanawiam sie czy cos mam popsute. Dodatkowo majac ustawiona np tem 22* nadmuch chodzi na 3 kreskach... po przestawieniu na 25 predkosc nadmuchu tez nei ulega zmianie.. Cos sie popsulo?
z gory dziekuje..

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 12:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Po ustawieniu na HI wiatrak wkręca się na obroty w zależności od tego ile ma dostępnego ciepłego powietrza. Czyli zaraz po odpaleniu zimnego auta masz 1kreskę, a w miarę dostępności ciepłego powietrza nadmuch się zwiększa. Jak wrzucisz odparowywanie szyby to wtedy niezależnie czy jest ciepłe powietrze czy nie wiatrak chodzi na max.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 12:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Po ustawieniu na HI wiatrak wkręca się na obroty w zależności od tego ile ma dostępnego ciepłego powietrza

zgoda, ale po ponownym wciśnięciu można wymusić max obroty

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 12:55:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
makaon napisał(a):
Cytuj:
Po ustawieniu na HI wiatrak wkręca się na obroty w zależności od tego ile ma dostępnego ciepłego powietrza

zgoda, ale po ponownym wciśnięciu można wymusić max obroty

u mnie sie nie da.. jedyny sposob to manualnie rozkrecic wiatrak.
Czy zwiazek z tym moze miec to iz w kanale 51 mam maksymalnie 53* ?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 13:50:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
To chyba sam sobie odpowiedziałeś że masz "walnięty" wiatrak np. zapieczone tulejki albo padniety komutator lub szczotki?

Cytuj:
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC

sprawdź kanały
Cytuj:
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)

jeśli masz 12 - padnięty silnik dmuchawki.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 14:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Ale dmuchawa u mnie dziala np przy ustawieniu SZYBA kreci sie jak szalona. Manualnie rowniez moge ja ustawic na max. Chodzi o to ze przy ustawienie AUTO/HI nie rozkreca sie do max obrotow.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 14:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Hmm to mię zagięłeś.
Zgodnie z TYMhttp://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=2201&highlight=kody
sprawdź jake masz błędy.
Szyba czyli co? odparowanie czy strzałka do góry?
Jeśli auto HI to chyba jest normalne. Ja nigdy nie ustawiam na auto , tylko manual. Mi się wydaje że jest prawidłowo, tak jak pisał Biedron.
Idę obadać u siebie.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 14:40:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Ten blad czasem mi sie pojawia
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

SZYBA---> mam na mysli odparowanie

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 14:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Więc u mnie na auto HI zaczęło od 1 kreski i w miarę wzrostu temp zwiększa ilość obrotów ( z racji zimnego silnika nie wiem do ilu dojdzie ) :) .Wniosek :masz raczej prawidłowe działanie klimatronika. Do ilu Ci dochodzi temp na szafie? W kanale 51 klimatronika mam w tej chwili 50.
Na logikę jeśli ma być auto HI, więc aby nie wychładzać nagrzewnicy, układ nie załączy wyższych obrotów wentylatorka - u siebie mam podobnie - lepiej grzeje na małych obrotach niż na dużych - mój wniosek dla mego przypadku : zakamieniona, niewydajna nagrzewnica(nowa leży i czeka na moje dobre chęci). Może masz ją też do wymiany?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 15:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
No to mam tak samo.....

Co do nagrzewnicy to pewnie zasyfiona jest... ale na brak cieplego powietrza nie narzekam. Wlasciwie jak na kanale 51 mam 50* to z nawiewu leci juz cieple powietrze takze poki co nie bede ruszal.

Dzieki za pomoc :)

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 16:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Kolego chyba miałem zaćmienie umysłowe.
Cytuj:
Czy związek z tym możne mieć to iż w kanale 51 mam maksymalnie 53* ?

przecież to temp. płynu chłodzącego i NA PEWNO coś z tym jest u Ciebie nie w porządku - uszkodzony czujnik temperatury albo termostat!!!
W drodze do domku zrobiłem parę testów( i wtedy mnie olśniło z zaćmienia) na kanale 51 mam 68 - wentylatorek chodzi w auto HI na przedostatniej od max kresce(prawie max). Więc zdecydowanie masz nie halo, ale nie z klimatronikiem a z chłodzeniem silnika!!Pozdrawiam!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 17:23:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
TAk podejrzewalem ze to moze miec bezposredni z tym zwiazek. Jutro moze uda mi sie kupic termostat i ten czujnik. Wymienie i jezeli nie pomoze wroce do tematu.
Jeszcze raz dzieki za pomoc.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 17:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Spokojnie. A ile masz na szafie w momencie kiedy na klimatroniku jest 53? Przewód idący do chłodnicy jest wtedy ... ? Właśnie jaki?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 18:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Na szafie mam 90*, na klimatroniku 53* a vag pokazuje 83* ale to po okolo 10 km przy temperaturze na dworzu okolo -3*. Dolny waz jest lekko cieply a gorny goracy.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 08:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Witajcie,

tak dla porównania, po około 4-5km jazdy mam w 51 wskazanie 89,

pozdr

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 08:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Witam,mialem podobnie jak kolega Slaid,na klimatroniku,kanal 51 wskazywalo ok.65.Wymienilem nagrzewnice i jak reka odjal,po przejechaniu ok.3km, na klimatroniku,kanal 51 pokazywalo 89.Pozdro

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 09:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Nie sugerujcie się tak wskazaniami klimatronica. Oryginalny pokazuje w miarę dobrze. Jeśli był wymieniony i ma trochę inne oznaczenie numeryczne (chociaż obsługuje wszystkie funkcje poprawnie) często na kanale 51 - temperaturowym, cyferki "lecą" powoli do 90 i nie ma to nic wspólnego z faktyczną temp. chłodziwa. Wydaje mi się, że oryginał "leci" powoli do 50 i zatrzymuje się na chwil kilka zanim osiągnie tą temp. i w miarę wzrostu temp. (wolniej lub szybciej) osiąga 80 kilka stopni (ale temp. "nie stoi" w miejscu na klimatronicu, przy agresywnej jeździe wskazuje prawie 90 ale jadąc bez obciążenia, np. z górki spada o kilka stopni). Tam mam u siebie przynajmniej.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 08:11:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Naprawione ;)
Po wymianie czujnika na dolocie do nagrzewnicy plynna regulacja temperatury wrocila. Teraz jest tak jak powinno byc czyli w zaleznosci od nagrzewnia sie silnika klimatronik steruje obrotami dmuchawy. Po osiagnieciu pewnej temperatury ustawienie HI powoduje max predkosc dmuchawy.

Kanal 51 wskazuje temp zgodna z tym co pokazuje VAG wiec jest teraz miarodajny. Tak jak pisze KOD zaczyna od +- temp otoczenia i staje na chwile na 50* po czym znow znowu zaczyna rosnac i u mnie zatrzymuje sie na 83 stopniach. Delikatne wahania w granicach +- 3* sa widoczne w zaleznosci od tego czy jedziesz dynamicznie czy stoisz na swiatlach ale wydaje sie to logiczne.
No i przynajmniej u mnie ustawianie temp na klimatroniku powyzej czy ponizej temp otoczenia nie zmienia wskazan temp na tym kanale.

Dziekuje Wszystkim za pomoc.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 00:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
witam jetem nowy niedawno kupiłem 100 c4 avant 2.0e i mam taki dosyć dziwny problem z klimatronikiem otóż jezeli auto stoi to ogrzewanie jak by strasznie licho dziala pomimo ze tem Hi to grzeje ledwo (-10 temperatura na zewnatrz) ale jak juz jade i autko ma okolo 2-3tys. obrotow to ogrzewanie wraca i spokojnie idzie wytrzymac jezeli juz dojdzie do 4 tysi to w aucie nie da sie wytrzymac tak goroco jest obawiam sie ze to wina termostatu ze moze caly czas duzy obieg dziala i ogolnie zeby auto sie nagrzalo trzeba okolo 10-12km zeby sie rozgrzalo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 23:44:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Gdyby Kolega operował liczbami (temperatura na szafie), testami organoleptycznymi (ciepły-zimny przewód wchodzący i wychodzący z chłodnicy) to byśmy może i pomogli :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: