.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lip.2025 18:40:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 10:53:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kup nowy akumulator. Na starym , nie wiadomo jak starym aku daleko nie zajedziesz. Przecietnie aku wytrzymuje 4-6 lat , jezeli aku jest pod siedzeniem to nawet dluzej. Warunkiem prawidowego stanu akumulatora jest prawidlowy alternator oraz sprawny rozrusznik. Bez przynajmniej sprawdzenia tych elementów mozesz długo kombinowac z akumulatorem. Dla zobrazowania sytuacji , majac nowe aku przez całą noc czyli od 21 do 3 rano w aucie grało radio dość głośno bo było to jedyne nagłośnienie imprezy i auto odpaliło rano bez zająknięcia. Prawidlowa pojemnosc w Twoim aucie to miedzy 50-a 55 Ah. jezeli masz klimatyzacje to akumulator masz pod siedzeniem i jego wysokosc to 175mm jezeli masz aku na podszybiu to bez znaczenia , jedynie zeby zaciski mial z wlasciwej strony i zeby odprowadzenie gazow bylo podlaczone.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Westa Force
PostNapisane: 04.sty.2010 11:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Zaproponowano mi nowy akumulator firmy Westa Force.. jego parametry: 65Ah 12V 630A 276 x 175 x 190 (dł. sz. wys.). Ponoć dobrej jakości akumulator produkowany przez ukraińską firmę. Cena 270zł.

Odpiszcie szybko. Ma ktoś taki aku w autku? Jak się spisuje?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 11:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Przykład
Audi A8 4.2 TDI roczne wiec akku w miare dobry
40 minut grania B&O i akumlator na 20%...

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 11:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Pablo200 napisał(a):
Przykład
Audi A8 4.2 TDI roczne wiec akku w miare dobry
40 minut grania B&O i akumlator na 20%...


Dobrze Pablo200.. chyba rozumiem, ale zarazem wydaje mi się, że Twój post taki ni z gruszki ni z pietruszki :/

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 12:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Tutaj jest co wiem i sądzę o akumulatorach.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97598
Wg mnie prąd spoczynkowy masz troczę za duży, poszukaj "jakiegoś ukrytego odbiornika". Poszukaj też na starym aku wytłoczki z datą produkcji, znajdziesz gdzieś przynajmniej kiedy wykonano obudowę do niego, czyli ile ma lat.
Powodzenia. :)
P.S.
Pogrubiłem by kol. rodzynek dostrzegł co napisałem. :peace:

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Ostatnio edytowano 04.sty.2010 14:20:53 przez heniekwit, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 13:42:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2006 12:02:33
Posty: 2
Lokalizacja: Lipsk
Sprawdz czy podswietlenie przełaczników szyb gasnie bez kluczyka i czy szyby działaja bez kluczyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 13:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kurka, dwie strony postów, a nikt nie napisał, że pobór prądu jest za duży. A najprościej sprawdzić wyciagając kolejno bezpieczniki (oczywiście amperomierz wpięty między akku a klemę). Jeżeli po wyjęci bezpieczników nic nie wyniknie - przekaźniki. Któryś obwód musi brać za dużo prądu (alarm, radio, żarówka, zwarcie itp.). Jak ktoś napisał - max pobór to 20mA. Ty masz prawie 9 razy więcej. A da się zejść do 0.

Z prostego wzoru - Twój "odbiornik" ma moc ok. 2W.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 14:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
A elektryk samochodowy powiedział mi, że pobór prądu powinien być do 100mA

Szyby działają bez kluczyka do momentu kiedy otworze i zamkne drzwi... wtedy szyby przestają działać.

Ide sprawdzić te bezpieczniki.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 16:13:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Mam winowajce dużego poboru prądu na spoczynku (przynajmniej tak mi sie wydaje) - radio.

Wyciągałem najpierw po kolei bezpieczniki przy drzwiach kierowcy w desce. Praktycznie 0 ruchów prądu.

Sprawdziłem czy przy zapalaniu lampek w aucie zmienia się pobór.. zmienia się.. o ok +10 mA (również przy otwarciu bagażnika). Więc lampki chyba ok.

Później wypiąłem bezpieczniki sterownika LPG. 20mA w dół (na starcie 40mA w dół)

Gdy otworzę drzwi prąd skacze o 10mA w górę (nic się nie zapala ale widocznie jakiś bezpiecznik chyta np ten od brzęczenia)

Zacząłem się bawić bezpiecznikami w podszybiu. Za dużo ich tam nie ma.

Zauważyłem, że przy wyciągnięciu bezpiecznika radia, prąd spada o ok 140mA. Gdy włożę panel nie włączając radia pobór prądu ok 150mA, a gdy załącze radio ok 170mA.

WNIOSKI:

Prąd z bezpiecznikiem radia = 170mA
Prąd bez bezpiecznika radia = 30 mA
Różnica a zarazem pobór prądu przez radio w spoczynku = 140mA

Pytanie: dlaczego?

Mam zrobione tak, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki włączę radio.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 16:27:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ja miałem ten sam problem z radiem (firmy BMW :D), zmieniłem podłączenie - włącza się tylko ze stacyjką (+ dodatkowy przełącznik, żeby na wył. zapłonie też można było słuchać).

I jeszcze jedno - akumulator nie lubi wyładować do zera i częstych cykli - wyładowanie-ładowanie. Licz się z tym, ze akku też już szlag trafił.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 17:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Licze sie z tym.. już dzisiaj miałem kupować akumulator, miał gośc zamówić na jutro bo akurat nie było ale na razie się wstrzymuję.

A jest to normalne, że radio pobiera tyle prądu jeśli jest całkowicie wyłączone? Tak dużo elektronika pobiera?

Edit:

Podłączyłem kiedyś bezpośrednio 12V pod pin gdzie miało być 12V z kluczyka. Dlaczego tak zrobiłem..
jak mierzyłem napięcie na pinie gdzie miało być 12V z kluczyka to było 12V. Ale po podłączeniu wtyczki do radia (obciążając) napięcie spadało do 4V więc radio nie miało sił by wstać. Dlatego to ominąłem i podłączyłem bezpośrednio 12V.. stąd cały czas za duży pobór.

I teraz pytanie co jest nie tak? Dlaczego napięcie spada pod obciążeniem? Stawiam na zaśniedziałe styki gdzieś (np przy stacyjce). A wy?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: