.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 10:22:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chip tuning 2,0 8V - warto, czy strata czasu i pieniędzy?
PostNapisane: 19.maja.2005 16:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 19:47:40
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
Witam!

Spotkałem taką aukcję:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49120495
i plułem sobie trochę w brodę, że nie zakupiłem (zważywszy na cenę).
Ale pytanie zasadnicze jest takie: czy warto? Mam Avanta ABK z dołożonym LPG (podciśnienie z emulatorem). Czy spotkał się ktoś z Was z czymś takim, czego można byłoby się spodziewać po takim ustrojstwie?

pozdr

kubamat

_________________
kubamat - 80 Avant ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 16:46:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
+16KM/22Nm z chipa w silniku NA 115KM jest nie realne, IMO. Kilka KM co najwyżej, o ile w ogóle coś da.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 17:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Szkoda pieniedzy ale i 30min tez kosztuje :D

Pzdrw
Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 21:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nic nie straciłeś. Co chwilę gość ponawia aukcję. Zaczynał od 200 zł poprzez 50 zł, ale ostatnio parę osób kupiło i cena stanęła na 99 zł na początku aukcji. Gość chyba kupił chipa z niemiec z firmy motosport Odczytał dane z układu scalonego i programuje na czyste układy. Cena nie jest duża więc może warto spróbować. Kilka opinii ma pozytywnych (i nie są to chyba jego koledzy) :diabel: .
Sam obserwuję te aukcje. Gość nazywa się KrystianKB i jest z Oleśnicy.
Ale zastanawiam się co to mi da. Czy 22KM to dużo? To lepiej kupić auto z silnikiem 2.8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 06:37:36 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Krawat ma zaczipowane ABK. Niestety jak do tej pory nie odważył się porównać swojego ABK do mojego ABK..... :P :peace:
22KM to IMO nie możliwe....

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Te 16 KM to nie tak mało...
PostNapisane: 20.maja.2005 07:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 19:47:40
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
Te 16KM to wg mnie nie tak mało, bo zauważcie, że jest to przyrost o 15%, a więc tak jak przy czipach TDI. Chodzi mi tylko o to, czy jest to możliwe teoretycznie i praktycznie, a także, czy jest jakaś korzyść przy LPG. Czipy TDI dają przyrost mocy, zużycie paliwa spada, a układ napędowy nie jest przez to aż tak bardzo wysilony, jak próbują wmówić serwisy na gwarancji.

kubamat

_________________
kubamat - 80 Avant ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Te 16 KM to nie tak mało...
PostNapisane: 20.maja.2005 07:32:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kubamat napisał(a):
Te 16KM to wg mnie nie tak mało, bo zauważcie, że jest to przyrost o 15%, a więc tak jak przy czipach TDI.

tylko jak samym chipem uzyskac w wolnossacej benzynie az taki przyrost...? - ja w to nie wierze.
najwieksza zmiana w sofcie to przesuniecie wyzej odciecia wiec w normalnej i ekonomicznej jezdzie taki chip jest "nieobecny".
najlepiej aby krawat podzielil sie swoimi odczuciami w tej materii.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 07:45:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Faktycznie mam zmieniony program w swoim ABK. Nie mierzyłem autka na hamowni przed i po zmianie - jedynie co to odczucia z jazdy. Auto moim zdaniem lepiej reaguje na gaz, przesunął sie do góry zakres momentu w całej długości i kręci się też faktycznie troche wyzej :diabel:

Tak jak Bilu stwierdził w normalnej jeżdzie mało odczuwalne trzeba kręcić po obrotach. Powyżej 3500 naprawde ładnie się zbiera.

Jest jeszcze jeden program ale to już jest hardcore - auto zapala ale do 4tys obr nie jedzie, szarpie i dusi się a po przekroczeniu 4tys. ma kopa do 8 tys obr - podejżewam ze to program na jakies ostre wałki albo coś takiego.

Maridk a to że nie sprawdziliśmy - bo Ciebie nigdy nie ma jak są jakieś próby :peace: :):

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 17:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
napewno niewarto do tego silnika chip stawic, nieoplaca sie, bylby to turbo silnik, albo wiecej 150 AG, wtedy mozna myslec, ale nie z tym silnikiem. Lepiej kupic 2.8 i chip

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: