.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 10:28:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 - Kombinowany xenon
PostNapisane: 10.lut.2010 13:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2009 10:50:03
Posty: 50
Lokalizacja: Lublin
Witam,

Jak już uporałem się ze swoim xenonem zagadkę mi dał znajomy.

Ma Audi a6 c4 z zamontowanymi żarnikami (ori) xenon. Wszystko lala tyle ,że nie ma spryskiwaczy :P i po numerze VIN wychodzi ,że nie posiadał w ogóle xenonu.

Teraz pytanie jak przywrócić stan oryginalny[bo nie może przejść badań technicznych]? Czyli tak żeby było na zwykłej żarówce. Czy niezbędna jest wymiana lamp? Czy wystarczy jakieś mocowanie na żarówkę? I co z przewodami po przetwornicy których brak w lampie na zwykłą żarówkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 10:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 20:38:09
Posty: 41
Lokalizacja: klembów
Dziwne, bo u mnie są zwykłe lampy z wymienianą soczewką pod ksenon, brak spryskiwaczy i niema problemu z przeglądem. Najlepiej wcale niemów że masz ksenon i powinien przejść bez problemu

_________________
AUDI S6 4.2 96 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 10:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
robertneo napisał(a):
Dziwne, bo u mnie są zwykłe lampy z wymienianą soczewką pod ksenon, brak spryskiwaczy i niema problemu z przeglądem. Najlepiej wcale niemów że masz ksenon i powinien przejść bez problemu


Trafi się kumaty policaj i zabiera dowodzik...znam takie przypadki

Ps.SzwagierLbn...właśnie chłopaczek stracił dowodzik w Lublinie

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 10:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Dodatkowy przegląd świateł to coś na oko 20zł. Nie ma problemu z odzyskaniem dowodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:42:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2009 10:50:03
Posty: 50
Lokalizacja: Lublin
Trzy stacje diagnostyczne i trzy odmowy. Na każdej pokazali jakieś rozporządzenia z Urzędu Miasta czy coś takiego ,żeby zwracać szczególną uwagę na oświetlenie i szyby.

Przegląd gdzieś na pewno by przeszedł ale po co się stresować przy każdej kontroli pojazdu ,że zaraz mogą buchnąć dowód?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 20:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
http://allegro.pl/item909291652_xenon_spryskiwacze_reflektorow_spryskiwacz_lamp.html ja bym zastosowal taki patent


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 20:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Spryskiwacz nie załatwia sprawy jeżeli szkła reflektorów są z homologacją na zwykłą żarówkę, a nie na ksenon.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 09:58:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
J@rek napisał(a):
Trafi się kumaty policaj i zabiera dowodzik...znam takie przypadki

A jak kumaty policjant stwierdzi, ze masz xenon? Moze to jakas hiper-turbo zarowka. Mozna miec xenon, hid i cala reszte i tylko na przegladzie moga sie czepic.

Opinia od policjanta:
Aby stwierdzic co jest grane musi zajrzec pod maske i zobaczyc zarnik. Grzebania w lampach nie praktykuja, bo jak wyciagnal i popsuja to musza za to zaplacic.
W czasach maluchow i duzych fiatow w radiowozach mieli narzedzia do sprawdzenia swiatel, teraz juz tego nie maja.

Ze swojej strony nie mam nic przeciwko przerobkom - lepsze swiatlo daje wieksze bezpieczenstwo. Mam tylko jedna prosbe do wszystkich "rezaczy" ustawcie spobie pozniej zbieznosc swiatel, bo jezdzicie i oslepiacie.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 10:30:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
speco napisał(a):
J@rek napisał(a):
Trafi się kumaty policaj i zabiera dowodzik...znam takie przypadki

A jak kumaty policjant stwierdzi, ze masz xenon? Moze to jakas hiper-turbo zarowka. Mozna miec xenon, hid i cala reszte i tylko na przegladzie moga sie czepic.



no i tutaj sie mylisz. Np. w Lublinie sprawdzaja na poczekaniu i zabieraja dowodziki. Wystarczy ze zajrzy do srodka i zobaczy ze masz reczne ustawianie swiatel, na kloszu popatrzy ze nie ma znakow, brak spryskow... badz mozna sprawdzic czy poziomowanie dziala. Nie mowie, ze to za kazdym razem tak ale...


a co do turbo hiper zarowki... wystarczy wylaczyc i wlaczyc swiatla i bedzie wiadomo czy zwykla zarowka czy zenon.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 10:58:07 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
elmi_k napisał(a):
no i tutaj sie mylisz. Np. w Lublinie sprawdzaja na poczekaniu i zabieraja dowodziki. Wystarczy ze zajrzy do srodka i zobaczy ze masz reczne ustawianie swiatel, na kloszu popatrzy ze nie ma znakow, brak spryskow... badz mozna sprawdzic czy poziomowanie dziala. Nie mowie, ze to za kazdym razem tak ale...

W nowych autach sie zgodzie - jak byl xenon to byly spryski i autopoziomowanie. W starych autach (A6 C4) nie zawsze byly spryski i autopoziomowanie. U siebie (A6 C4 z 97r) mam oryginalne xenony bez spryskow i z recznym poziomowaniem. Od ktoregos roku wyszedl przepis, ze xenon + spryski + poziomowanie, w starszych autach tego nie bylo. Nie moga tego wymagac, skoro w czasie produkcji one nie obowiazywaly. Nie moge tylko znalezc, kiedy wszedl w zycie ten przepis, chyba 98-99.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 11:43:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
ok...ale np. ostatnio mojego brata zlapali w Lbn i chcieli zabrac dowod za xenony. Ma org w passacie bi-xenon, poziomowanie, spryski i patrzyli dokladnie na lampy i nie wierzyli ze sa oryginalne :D

Tylko ok w A6 C4 sa xenony tak jak piszesz bez poziomowania i spryskow i jak sie wtedy wytlumaczysz ze to oryginal? Masz przy sobie jakis dowod na to?

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 12:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Nie wiem jak ze spryskami, ale co do poziomowania, to samo jest w mojej D2 przed liftem - ksenon jest, spryski są, ust jest reczne dopiero po lifcie jest samopoziomowanie). Co lepsze - oprócz bodaj mocowan na żarnik co wiadome przedliftowa A8 z ksenonem ma te same lampy (szkła itp) co wersja ze zwyklym H1.
Nie wiem jak z A6, ale A8 raczej w ogóle na kontrole się nie zatrzymuje. Zawsze mozna wozic ze soba ody wyposażenia, chociaz jak rafisz na głupka to i tak nic nie bedzie wiedział. Zawsze można odmówić przyjecia mandatu, powiedziec, że nie wziałeś dowodu i nie dowozić go.

A co do logegi od tego przegladu - wsadź tam tylko na przeglad zwykla żarówke, odepnij żarnik przetwornice i już. PO przegladzie posladaj na nowo i ciesz sie ksenonem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 08:51:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
wsadź tam tylko na przeglad zwykla żarówke, odepnij żarnik przetwornice i już

jak on wsadzi zwykłą żarówkę w miejsce zintegrowanej przetwornicy z żarnikiem(bo takie xenony ori były w A6C4)?? HIDów w "drugą" stronę jeszcze nie produkują :)
Cytuj:
co wiadome przedliftowa A8 z ksenonem ma te same lampy (szkła itp) co wersja ze zwykłym H1

NA PEWNO nie (być może "takie same" z wyglądu, na pierwszy rzut oka)!
Cytuj:
Rodzaj światła

A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon
/ Oznacza że nie są włączane wspólnie

Albo HC ,albo DC.
NIGDY razem

Edit.
Prawdopodobnie zdarzają się lampy z H i D (niepotwierdzone info z NORCOMU).

(oznaczenie na lampie - szkło gładkie, albo na samym szkle - karbowane - wtedy można wymienić szkło na odpowiednio oznaczone - szkło z oznaczeniem DC do A6C4 rarytas niesamowity - sam poszukuję).

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 14.lut.2010 20:14:02 przez makaon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 09:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
i ja sie dołącze do tematu - ja mam orginalne zenony i są spryski w zderzakach ale poziomowanie jest reczne , co do udowodnienia moge miskowi podczas kontroli pokazac wykaz kodów z wyposarzenia pojazdu , a jak nie bedzie kumał in english to niech sie wali na ryj nie moja sprawa :D

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Wiadomo ze mocowanie zarowki, czy zarnika jest inne. ale bebechy + szkła sa te same w D2 przed liftem. Gładkie jest tylko 2 miejscach - tam gdzie swieca 2 soczewki (mijania + halogeny)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
qww napisał(a):
Wiadomo ze mocowanie zarowki, czy zarnika jest inne. ale bebechy + szkła sa te same w D2 przed liftem. Gładkie jest tylko 2 miejscach - tam gdzie swieca 2 soczewki (mijania + halogeny)

Wynika z tego że w lampie soczewkowej w A6/S6 C4 wystarczy zmienić tylko szkło reflektora na tą z lampy xenonowej i teoretycznie powinno być wszystko zgodnie z przepisami?

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Simpson napisał(a):
qww napisał(a):
Wiadomo ze mocowanie zarowki, czy zarnika jest inne. ale bebechy + szkła sa te same w D2 przed liftem. Gładkie jest tylko 2 miejscach - tam gdzie swieca 2 soczewki (mijania + halogeny)

Wynika z tego że w lampie soczewkowej w A6/S6 C4 wystarczy zmienić tylko szkło reflektora na tą z lampy xenonowej i teoretycznie powinno być wszystko zgodnie z przepisami?


nic nowego, tylko kup takie szkła

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 19:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
w lampie soczewkowej w A6/S6 C4 wystarczy zmienić tylko szkło reflektora na tą z lampy xenonowej i teoretycznie powinno być wszystko zgodnie z przepisami

pod warunkiem że masz spryskiwacze oraz przydałby się do kompletu projektor (lub - tego nie wiem- sama soczewka od projektora DC) no i ori żarniki.
Jednak dla większości kontroli powinna wystarczyć szybka reflektora :) + spryski.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 19:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
speco napisał(a):
J@rek napisał(a):
Trafi się kumaty policaj i zabiera dowodzik...znam takie przypadki

A jak kumaty policjant stwierdzi, ze masz xenon? Moze to jakas hiper-turbo zarowka. Mozna miec xenon, hid i cala reszte i tylko na przegladzie moga sie czepić.


speco nie masz racji ;)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
makaon napisał(a):
Prawdopodobnie zdarzają się lampy z H i D (niepotwierdzone info z NORCOMU).


Lampa z Passata B5 - xenon oryginalny.

Obrazek

tylko nie wiem dlaczego na koncu jest HC i pod nim DC - oznacza ze mozna zamontowac i zarnik i zwykla zarowke halogenowa?? Moze ktos potrafi rozszyfrowac.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: