.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 20:00:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pływające obroty w B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM 1994 r.
PostNapisane: 20.maja.2005 05:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2005 05:21:48
Posty: 12
Kupiłem audi w 2000 roku. Po pewnym czasie zaczęły się problemy z obrotami, gdy wyrzucałem na "luz" obroty zaczęły "falować" w obrębie 600 do 1200 obr/min. Podociskałem wszystkie wtyczki na silniku jeździłem dalej i nie wiem jak to się stało, ale po pewnym czasie problem niejako minął. Ale trwało to dość krótko, gdyż po kilku miesiącach znowu obroty zaczęły wariować. Teraz sytuacja jest następująca:
Autko stoi w garażu np. 4 dni. Odpalam obroty około 900, wyjeżdżam z garażu, gaszę i zamykam bramę. Przychodzę do wutka odpalam i już widzę jak na "luzie" obroty zaczynają skakać. Czasami, bardzo żadko, ale zdarzy się, że autko na "luzie" poprostu z gaśnie na "luzie"(ale tak jak mówię 2 razy mi się tak zdarzyło). Jeszcze miałem taki przypadek, że najechałem na kałużę podczas ulewy i autko z gasło. Odczekałem jakiś czas i autko znowu ruszyło. To było tak z gasło, z jechałem na bok. Odpaliłem ponownie przejechałem 50 metrów i znowu zgasło. I tak kilka razy. Potem już za 5 czy 6 razem jak odpalił i dojechałem bez problemów dalszych na miejsce.

Może ktoś z WAS miał takie problemy ze swoim audi.

Proszę o odpowiedź, z góry dziekuję

Pozdrawiam wszystkich TomiKopi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 09:23:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
W pierwszej kolejności zrób mały test. Wieczorkiem spryskaj sobie woda kable WN i zobacz czy masz dyskoteke. wg mnie pierwsze co się nasuwa to kable i świece bo to wyglada jakby Ci nie dopalał na jednym cylindrze. Aha i jeżeli masz gaz ( co prawda o tym nie piszesz) to kable i swiece sa bardziej wrażliwe przy gazie i niestety trzeba je częściej wymieniać :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pływające obroty w B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM 1994 r.
PostNapisane: 20.maja.2005 12:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2005 05:21:48
Posty: 12
Gazu nie mam zainstalowanego.

Chciałbym jeszcze dodac pewną informację, ale będzie troszkę trudno, bo nie znam się na silnikach i może być problem.

Otóż, jak patrzymy na silnik od przodu to po lewej ręcę od strony szyby dochodzi taki przewód, który jest zakończony gniazdem wielowtykowym. Tego gniazda od przodu nie widać, ale jak włożymy rękę to możemy poruszać kabel zakończony tym wielowtykiem. Kiedyś ruszałem tym kablem i myślę, że obroty zmieniały się podczas ruszania. Dodam jeszcze, że wielowtyk, kiedyś mechanik wyciągnął rozkręcił. Wielowtyk jest skręcony drutem, gdyż jest uszkodzone gniazdo, nie ma poprostu jak się trzymać tej drugiej strony, musi być skręcone.

Cytat: "spryskaj sobie woda kable WN" - co to jest WN ??????

Dziękuję za wpis koledze Dred i może jeszcze ktoś z WAS ma podobny problem do mojego i pomoże mi go rozwiązać.

Pozdrawiam TomiKopi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 10:22:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
WN wysokiego napięcia
po prostu musisz sobie posprawdzać w pierwszej kolejności kable świece jak to nie to kopułkę i palec rozdzielacza czyli takie urządzenie gdzie dochodzą kable jeden koniec do świecy a drugi do kopułki w której jest pa;ec rozdzielacza.
po za tmy silnik 1.6 w B4?? to wg mnie chyba jakaś lipa albo jestem niedoinformowany.Może masz A4
Co do tego "wielowtyku " to chyba nie bardzo wiem co masz na myśli.
poczytaj sobie troszkę tych topiców klik1
szukaj

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 19:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2005 05:21:48
Posty: 12
Jest to Audi 80 B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM, tak mam w dowodzie. A4 chciałbym mieć, w przyszłości będę miał napewno :).
Silnik taki jak w A4, ale w A4 silniki są już chyba zabudowane, a mój nie jest.
Ustawiony jest tak, że pasek rozrządu jest z przodu koło atrapy, a wtryskiwacze idą kolejno od szyby, aż do przodu auta. Mam 2 wiatraki chłodzące przy chłodnicy. Jeden napędza drugi poprzez pasek. Bardzo żadko włączają mi się, nawet jak stoję na światłach to w wielu autkach słyszę już wiatrak jak chodzi, a u mnie temperaura nie jest jeszcze tak wysoka i nie włączają się wiatraki :)).
Myślę, że w niektórych Audi 80 B4 były montowane silniki 1.6 101KM. Jestem nawet o tym przekonany jak tutaj na tym forum podał ktoś linka do silników Audi, nie pamiętam już kto. Wszedłem tak i jest taki silnik nawet numery pierwsze się zgadzają "ADA".
Co jeszcze zaobserwowałem odnośnie obrotów. Jak zapalę 1 raz auto po tym jak stoi całą noc w garażu to obroty stabilne około 900. A jak zgaszę i ponownie zapalę to zaczynają się jaja. Wydaje mi się, że jak silnik nabierze może wyższej temperatury to wtedy zaczynają skakać od 600 do 1200.

Pozdrawiam TomiKopi

Muszę sprawdzić przewody :))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 21:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
TomiKopi napisał(a):
Jest to Audi 80 B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM, tak mam w dowodzie. A4 chciałbym mieć, w przyszłości będę miał napewno :).
Silnik taki jak w A4, ale w A4 silniki są już chyba zabudowane, a mój nie jest.
Ustawiony jest tak, że pasek rozrządu jest z przodu koło atrapy, a wtryskiwacze idą kolejno od szyby, aż do przodu auta. Mam 2 wiatraki chłodzące przy chłodnicy. Jeden napędza drugi poprzez pasek. Bardzo żadko włączają mi się, nawet jak stoję na światłach to w wielu autkach słyszę już wiatrak jak chodzi, a u mnie temperaura nie jest jeszcze tak wysoka i nie włączają się wiatraki :)).
Myślę, że w niektórych Audi 80 B4 były montowane silniki 1.6 101KM. Jestem nawet o tym przekonany jak tutaj na tym forum podał ktoś linka do silników Audi, nie pamiętam już kto. Wszedłem tak i jest taki silnik nawet numery pierwsze się zgadzają "ADA".
Co jeszcze zaobserwowałem odnośnie obrotów. Jak zapalę 1 raz auto po tym jak stoi całą noc w garażu to obroty stabilne około 900. A jak zgaszę i ponownie zapalę to zaczynają się jaja. Wydaje mi się, że jak silnik nabierze może wyższej temperatury to wtedy zaczynają skakać od 600 do 1200.

Pozdrawiam TomiKopi

Muszę sprawdzić przewody :))


wbrew pozorom ADA z B4 to nie to samo co ADP w A4.
Sa wyrazne roznice.

Ja mialem podobny problem w swoim - skaczace obroty na biegu jalowym
od 500-2000 - przyczyna uszkodzony czujnk halla koszt ok 200zł.

Sprawdz na Vagu tam na pewno wyjdzie co jest nie tak. Mi pokazal
ten blad na Vagu.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: falujące obroty w Audi B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM
PostNapisane: 22.maja.2005 08:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2005 05:21:48
Posty: 12
666 bardzo dziekuję za informacje. Gdybys jeszcze mógł mi powiedzieć co to jest Vag.

Cytat:
"Sprawdz na Vagu tam na pewno wyjdzie co jest nie tak. Mi pokazal
ten blad na Vagu"

Vag naprawdę nie wiem co to jest.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi
TomiKopi

P.S. Czy mógłbyś mi jeszcze więcej powiedzieć o różnicach w silniku 1.6 w A4 a 1.6 w B4. Chciałbym zmienić autko z B4 na A4. Czy warto dołożyć troszkę kasy i odmłodzić sobie autko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 19:10:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
to taki program diagnostyczny
ktoś Ci się podłącza z laptopem i sprawdza jakie masz błędy :)
co do A4 to jest troszkę różnic jak miałbyś już odmładzać autko to proponowałbym silnik 1.8 T lub jeśli lubisz klekotanie o wschodzie słońca to 1.9 TDi , nie bierz 1.6 i 1.8 (125km) bo są za słabe

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty w Audi B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM
PostNapisane: 22.maja.2005 21:36:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
TomiKopi napisał(a):
666 bardzo dziekuję za informacje. Gdybys jeszcze mógł mi powiedzieć co to jest Vag.

Cytat:
"Sprawdz na Vagu tam na pewno wyjdzie co jest nie tak. Mi pokazal
ten blad na Vagu"

Vag naprawdę nie wiem co to jest.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi
TomiKopi

P.S. Czy mógłbyś mi jeszcze więcej powiedzieć o różnicach w silniku 1.6 w A4 a 1.6 w B4. Chciałbym zmienić autko z B4 na A4. Czy warto dołożyć troszkę kasy i odmłodzić sobie autko?


Dokladnie tak jak Dred napisal VAG to program diagnostyczny - podpinasz laptopa + interfejs i zczytujesz bledy - tam cos Ci napewno pokaze.

Roznice sa w budowie obu silnikow. A4 ma kolektor o zmiennej długości innego kompa no i wyzszy moment 140Nm. Silnik Ada jest po prostu minimalnie slabszy.
Co do zamiany na A4 to mysle ze warto z tymn ze silnik To tylko 1.9Tdi.
Odpuscilbym sobie nawet 1.8T bo Tdi jest lepsze - Wg mnie najlepsza kombinacja to A4 avant 1.9 tdi silnik AFN 110Km

Pozdrawiam

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 10:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 13:43:08
Posty: 42
Lokalizacja: Sulechów
Popieram tez bym chcial 1.9 TDi ale musze sie zadowolic narazie 1.6

Problem falujacych obrotow rowneiz i u mnei wystepuje :( W nastepnym tygodniu kolejna wizyta na kompie sie szykuje. Dobrze ze poznalem dobrego fachowca ;)

_________________
Audi A4 z nowym duchem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 21:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Aha dodam cos jeszcze na temat wolnych obrotow.

Jest takie urzadzenie nazywa sie KTS i słuzy do ustawiania
przepustnicy. Ale mowie ze najlepiej zczytac bledy - tam zawsze sie
cos znajdzie :P

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 22:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 13:43:08
Posty: 42
Lokalizacja: Sulechów
Mi dzis zrobil takie jaja ze na krzyzowce przestal jechac i dopiero po chwili zalapal i ruszyl. Rwalo strasznie. Nie wspominajac o tym ze czesto mi gasnie przy pierwszym odpaleniu albo sie dlawi i musze mu duzo gazu dac by sie uregulowal. Czasem tez jak na 2jce jade i dam gaz to sie dlawi i potem rusza ale strzela :< nie mam pojecia co to jest.
Komp nie wykqzal bledow. Aha mam benzyne a nie lpg :)

_________________
Audi A4 z nowym duchem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 18:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Hook napisał(a):
Mi dzis zrobil takie jaja ze na krzyzowce przestal jechac i dopiero po chwili zalapal i ruszyl. Rwalo strasznie. Nie wspominajac o tym ze czesto mi gasnie przy pierwszym odpaleniu albo sie dlawi i musze mu duzo gazu dac by sie uregulowal. Czasem tez jak na 2jce jade i dam gaz to sie dlawi i potem rusza ale strzela :< nie mam pojecia co to jest.
Komp nie wykqzal bledow. Aha mam benzyne a nie lpg :)


Hm strzela mowisz?
Napisz najpierw jakie elementy juz wymieniles potem sie zastanowimy
co to moze byc. Z opisu wynika ze ci paliwa chyba nie podaje tak jak trzeba.
Moze filtr?

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 20:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 13:43:08
Posty: 42
Lokalizacja: Sulechów
Filtr paliwa byl zmieniany przy zmianie oleju, a filtr powietza jest stozkowy (poprzedni wlasciciel wsadzil) no i przepustnica jest czysta bo sprawdzalem. Nie wiem co to mzoe byc czy to kable ale to by strzelania moglo nei byc nie wiem.
Aha swiruje mi wskazowka od paliwa raz mi zaswieca rezerwe szybko a jak doankowalem bardziej to zamiast wskazywac 1/4 to wlatuje na 1/2 a pozniej na pelny bak. Jak zgasze to znowu pokazuje mniej i albo zejdzie na rezerwe albo na full jak jej sie podoba. Gdy mialem mniej paliwa to pomka paliwa (kolo lewu to domyslam sie ze paliwa :) zalaczala sie co chwile. Taki sam dziwek slychac po zamknieciu drzwi centralnym. Ze jakas pompka sie zalacza i po paru sekundach cisza. W a4 jest odpowietrzanie baku moze automatyczne?

No to chyba wystarczy mam nadzieje ze ktos trafi na problem

_________________
Audi A4 z nowym duchem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 12:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 13:43:08
Posty: 42
Lokalizacja: Sulechów
No i nic nei pomaga. Sprawdzone wszystko. Pompka paliwa dobra, regulator tez tak jak i kable. Mozliwe ze katalizator jeszcze i wlasnie rozwazam wywalenie go calkowite. Dobry pomysl czy kiepski? Sonda jest przed nim a nie zanim.
Stozek zostal tymczasowo przeniesiony an dol zderzaka gdzie ma zimno (pozniej powroci seria tyle ze chwilowo nei mgoe dostac albo chca po 300zika za obudowe)
Co jeszcze moze meic wplyw na spalanie?

_________________
Audi A4 z nowym duchem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 13:42:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
styl jazdy i inne czynniki typu korki zły skład mieszanki chrzczone paliwo i kilka innych

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 13:46:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 13:43:08
Posty: 42
Lokalizacja: Sulechów
tak i kosmici zapewne tez maja na to wplyw

jezdze spokojnie bo tym sie szalec nei da
korkow eh tego prawie nei ma u mnie
paliwo jest dobre bo inne auta ktorymi smigam lataja bez problemow
prozaiczne powody odpadaja tu rozchodzi sie o cos z technika/mechanika/elektryka zwiazanego

_________________
Audi A4 z nowym duchem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty w Audi B4 1.6 pełny wtrysk 101 KM
PostNapisane: 04.cze.2005 12:01:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 13:50:39
Posty: 44
Lokalizacja: ..::: Poznań :::..
Auto: A6 C5 2.4 '97
666 napisał(a):

Dokladnie tak jak Dred napisal VAG to program diagnostyczny - podpinasz laptopa + interfejs i zczytujesz bledy - tam cos Ci napewno pokaze.



Wybaczcie mały OT. Czy można skądś zdobyć owe oprogramowanie diagnostyczne oraz schemat przewodu połączeniowego ?? Notebooka już mam ;) W którym miejscu w B4 z silnikiem 2.0 ABT znajduje się złącze diagnostyczne ?

Pozdrawiam
Tony

_________________
Audi: chwilowo brak
Hulajnoga: www.zrx1100.prv.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2005 11:44:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 14:18:38
Posty: 6
Lokalizacja: koszalin
Witam serdecznie.
Ja to mam dopiero problem 80 1.8 pelny wtrysk. Otoz po dopaleniu auta (zimny)chodzi jakby jeden cylinder byl wylaczony i obroty bardzo male ok 600. kiedy przelacze na gaz sa wyzesze ale i tak kuleje. Kiedy go troche rozgrzeje to obroty wtedy faluja od 600 do 1000. Kiedy przejade sie po trasie ok 15 minut to faluja ale juz na wyzszym zakresie. Problem jest w tym,ze jeszcze czasami kopci jak zwykly stary diesel.Jak odkrece srube regulacyjna powietrze to wtedy obroty sie zwiekszaja ale po pewnym momencie znowu spadaja do wczesniejszych objawow.Kiedy odkrece ja na maksimum to obroty sa za wysokie. Dodam jeszcze,ze pomiedzy 1000 a 1800 strasznie kuleje. Wiecie o co w tym biega?Bo ja juz zgliupialem.

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2005 23:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Hook napisał(a):
No i nic nei pomaga. Sprawdzone wszystko. Pompka paliwa dobra, regulator tez tak jak i kable. Mozliwe ze katalizator jeszcze i wlasnie rozwazam wywalenie go calkowite. Dobry pomysl czy kiepski? Sonda jest przed nim a nie zanim.
Stozek zostal tymczasowo przeniesiony an dol zderzaka gdzie ma zimno (pozniej powroci seria tyle ze chwilowo nei mgoe dostac albo chca po 300zika za obudowe)
Co jeszcze moze meic wplyw na spalanie?


wiesz co sproboj zalozyc normalny fabryczny dolot powietrza,
byz moze ze ten stożek cos chrzani. A sprawdzales spaliny?
Moze na analizatorze spalin cos wyjdzie?

A tak pozatym to nie mam zielonego pojecia co moze byc jeszcze z Twoja furka...

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: