.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 07:17:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka temp załączania wiatraka?
PostNapisane: 24.maja.2005 20:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam.
W związku z tym, że zaczynają się ciepłe dni, powstało u mnie jedno pytanie, a w zasadzie prośba. Czy mógłby ktoś z dostępem do ETKi, lub ETOSa sprawdzić jakie są temperatury załączenia i wyłączenia czujników temperatury dla wiatraka w moim furaczu? Pomykam B3 '87 motór ;) DZ, 1,8 wielopunkt. Chodzi mi dokładnie o ten czujnik na dole w chłodnicy, który załącza wiatrak, przy jakiej temp powinien go włączyć, a przy jakiej powinien go na powrót wyłączyć, bo coś mi się zdaje, że chyba nie tak mi trybi, bo coś za krótko mi kręci ten wiatrak. Drugi czujnik, to ten odpowiedzialny za załączenie po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, czyli ten na bloku silnika, jak stoimy przed autem, to na górze z przodu po lewej stronie - jaka jest jego pętla hizterezy? kiedy go załącza, a kiedy go wyłącza? Przy jakich temperaturach? Dodam, że na tym na bloku widnieje napis MAX 140 i na innym skosie coś o 24V, ale nie mogę się dokładnie doczytać.
Pomoże ktoś?
THX i PZDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 09:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zalaczenie wiatraka podczas jazdy powinno byc standardowo 93st.

a to ze sie zalacza na 5 czy 10 sekund nie musi znaczyc ze jest cos zle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 09:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam Lukasik.
Ale, czy aby na pewno? W wątku:

KLIK KLIK

jest napisane, że wiatrak załącza się w okolicach 99 stopni. W moim przypadku jest tak, że załącza się w okolicach (w/g wskaźnika na zegarach) 98-99 st , a rozłącza w okolicach 90-92 st. I teraz nie jestem pewien, czy to jest ok ? W czasie jazdy trzyma równo 90 st, tylko na postoju i w korkach tak łapie. powstaje zapytanie, czy to są temp załączenia i wyłączenia prawidłowe, czy już lecieć i kupować nowy czujnik do chłodnicy?
PZDR.[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 11:22:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Różnica polega na tym, że włącznik wentylatorów jest na dole chłodnicy, a czujka temperatury z reguły u góry przy silniku i tutaj pojawiają się rozbieżności... - temat wałkowany - myślę, że nie ma się czym przejmować o ile nie jeździsz na wodzie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 12:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Na wodzie nie jeździłem nigdy, a mam zalany gliko_szel, czy jakoś tak - szelowski zajzajer do chłodnic, tak więc nie powinien się zagotować. Pozostaje tylko pytanie, jaki "rozstrzał" ma ta czujka - zakres stopni załączania i rozłączania wiatraka. Czy 99-92, to nie jest za mało? Czy nie powinno być 95-85? Ktoś może to sprawdzić w jakiejś dokumentacji? Lub na swoim furaczu podać, w jakim zakresie temperatur się załącza i rozłącza wiatrak?
PZDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 13:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wskaznik na desce jest srednio dokladny, tak na kulawe oko ze 2-3st moze rozjezdzac.

z tego co sie spotkalem w audikach, moja 2.2t , kolegi 2,3ng i 2,8v6 , wlaczniki termiczne w chlodnicy są na 93st i bieg , oraz 97st drugi bieg(rzadko wlaczajacy sie!, to taki bardziej awaryjny mi sie wydaje, jak jest na prawde ciezko i gorąco). w malych silniczkach jest zawzwyczaj wlacznik na jedna temp. 93st.

byc moze u ciebie tez jest dwubiegowy i po prostu pierwszy bieg nie dziala, a od razu zalacz sie drugi szybki przy 97st. sprawdz czujnik czy ma 2 czy 3 piny.

i tak jak ktos juz napisal wczesniej, wlacznik wiatraka jest w chlodnicy, a
czujnik temp do deski rozdzielczej w glowicy, takze moga byc lekkie rozbiezności, bo plyn zdazy zgubic kilka st zanim dotrze do wlacznika.

mysle ze jak za czesto nie przekracza 100st, to nie ma bulu.

a tak jak lecisz na trasie w miare spokojnie to ile masz temp?

P.S. a czy wczesniej bylo inaczej??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 13:58:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Sorry, że wam wchodze w dialog, ale ja też na temat: który ze styków czujnika 3-stykowego ma podawane +12 V z akumulatora? Środkowy, czy któryś z bocznych?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 14:18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
cygaro-avant napisał(a):
Sorry, że wam wchodze w dialog, ale ja też na temat: który ze styków czujnika 3-stykowego ma podawane +12 V z akumulatora? Środkowy, czy któryś z bocznych?


to jest troche inaczej... wlacznik w chlodnicy załącza dopiero przekaznik ktory zapodaje zasilanie na wiatrak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 14:21:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
@ Lukasik
Czujnik to faktycznie muszę sprawdzić, bo nie wiem, ile ma pinów, a załącza mi zanim wskazówka dotrze do kreski oznaczającej 100, lub, jak się jej leciutko "dotknie". Kręci wtedy jak opętany i jest to chyba 2 szybszy bieg, bo jak zwierałem ten czujnik na głowicy, to załączał, ale na mniejszych obrotach, tak więc to byłby ten wolniejszy 1 bieg. Rozłącza mi wiatrak tak gdzieś w okolicach 92 na wskaźniku. W trasie nie ma problemu - nawet przy ostrym lataniu wskaźnik pokazuje max 92 stopnie, i oscyluje cały czas w okolicach 90. Martwi mnie tylko, czy jak przyjdą upały to te 99 stopni na wskaźniku, kiedy się wiatrak załącza, nie będzie za dużo dla silnika. A też nie chcę kupować niepotrzebnie czujnika, jeżeli tan, co mam byłby sprawny.
@ cygaro-avant
Witam kolegę.
forum jest od tego, żeby zadawać pytania i nawet lepiej, jeżeli sprawa dotyczy poruszanego tematu, pytać w istniejącym wątku, tak więc nie ma za co przepraszać ;) . Co do tego, który ma podawane napięcie, to jeszcze nie badałem. Najszybciej, to miernikiem zbadasz pomiędzy blokiem silnika, a poszczególnymi pinami. Albo żarówką - ten z napięciem ją zapali.
PZDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 15:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
to jest troche inaczej... wlacznik w chlodnicy załącza dopiero przekaznik ktory zapodaje zasilanie na wiatrak.

Wiem. Ale który styk zasila czujnki tempereatury? Wiem, że dwa pozostałe muszą iść do przkaźników

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 16:21:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
cygaro-avant napisał(a):
Cytuj:
to jest troche inaczej... wlacznik w chlodnicy załącza dopiero przekaznik ktory zapodaje zasilanie na wiatrak.

Wiem. Ale który styk zasila czujnki tempereatury? Wiem, że dwa pozostałe muszą iść do przkaźników


Opcja szukaj Twoim przyjacielem. Opisywałem tę wtyczkę w C4 na forum. Z jednej strony jest masa, dalej dwa biegi (pierwszy to środkowy pin a drugi zewnętrzny). Poszukaj na forum bo napisałem jak zlokalizować te biegi i masę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 12:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
te biegi i masę


Chyba "biegi i +12 V". Przecież czujnik jest podłączony do zasilania, a posoztałe dwa kontakty poprzez przekaźniki do masy. Czy nie tak?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 12:56:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
W C4 jest to ewidentnie MASA!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 22:11:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2005 01:02:36
Posty: 246
Lokalizacja: Chorzów
Teraz mamy taka pogode ze szybko sie silniki nagrzewaja. Ja wczoraj sprawdzalem czy mam wszystko ok .Jezdzilem po miescie,stalem w korkach :/ i na autostradzie. W korkach w temp 32 stopni :!: wentylatory slyszalem jak mialem ok 93-97stopni. Za to w garazu chodzily z dobre 10-15 minut :D

_________________
Audi 80 B4 2.0 94r. - był
Audi A6 C5 2.4 01r. - był
Audi A3 Sportback 8P 1.9Tdi 06r. - jest
VW Golf VI 1.4 Tsi - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2005 13:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
No to w takim razie moje obawy wynika z tego,że były bezpodstawne. Na szczęście. Dzięki za Danio info o temperaturach. U mnie jest tak samo - wspominałem w pierwszych postach. Jeszcze tylko, jakby ktoś z podobnym motorem potwierdził nasze obserwacje, to byłoby extra.
THX, PZDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2005 19:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 18:39:18
Posty: 1
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
Witam !!

moje B4 2.0 ABK zachowuje się bardzo dziwnie jeśli mówimy o temperaturze. Czasem b. długo jest zimny (<60 C ) , a prawie nigdy nie osiąga 90. W b. gorące dni (powietrze 36 C - stanie w korkach, wolna jazda) silnik dostał już ok 94 C i byłem bardzo wystraszony, bo nie słyszałem jeszcze wentylatora. Myślałem że to już awaria i starałem się zlokalizować przyczyny. Nie zlokalizowałem, bo czujnik-termostat w chłodnicy się otwiera gdy go podgotować na piecu.
Tymczasem olałem sprawę bo jeżdżę na glikolach a nie wodzie.

Jednocześnie zauważyłem bardzo niepokojące zużycie oleju, mimo że silnik ma dopiero 116 Tkm ('93 ;jestem 2 właścicelem). Kontrolki w ogole nie sygnalizowały niskiego stanu oleju, a było grubo poniżej min.

domyślam się ze nie powinien oleju zużywać przy tym przebiegu (samochód bardzo uszanowany) , może to kwestia temperatury silnika (niskie)? charakteru jazdy (1500-3500 obr)?

pozdrawiam

_________________
>>> nie obijajcie swoich Audików, szkoda cynku >>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 07:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Myśle że ten przebieg powienienć pomnożyć co najmniej przez 2. Zużycie oleju natomiast najczęściej świadczy o zużyciu uszczelniaczy zaworowych, ewentualnych wyciekach i żadziej padniętymi pierscionkami.
Natomiast jeśli chodzi o jazdę 1500-3500 obr/min tym silniczkiem to prędzej panewki i korby zakatujesz. Oliwke szybciej wciąga przy wysokich obrotach w okolicy czerwonego pola :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 09:27:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Lukasik napisał(a):
z tego co sie spotkalem w audikach, moja 2.2t , kolegi 2,3ng i 2,8v6 , wlaczniki termiczne w chlodnicy są na 93st i bieg , oraz 97st drugi bieg(rzadko wlaczajacy sie!, to taki bardziej awaryjny mi sie wydaje, jak jest na prawde ciezko i gorąco). w malych silniczkach jest zawzwyczaj wlacznik na jedna temp. 93st.

byc moze u ciebie tez jest dwubiegowy i po prostu pierwszy bieg nie dziala, a od razu zalacz sie drugi szybki przy 97st. sprawdz czujnik czy ma 2 czy 3 piny.


myśałem, że pierwszy bieg załącza się tylko w momencie uruchomienia klimy i się jednak myliłem. W mojej dwusetce 2,2 T MC sa dwa biegi, lecz ten pierwszy załączany jest w momencie uruchomienia klimy, a drugi załącza się w okolicach 98-99 st na wskaźniku. Podczas jazdy po mieście temp utrzymuje mi sie w granicach 97-99 st co powoduje częste włączanie się wiatraka. W trasie temp maleje wzlędem zwiększania prędkości i spada maks to 90-91 st. Zanim nie nabiłem klimy to jeździłem na "włączonej" tak aby wiatrak cały czas chodził na pierwszym biegu i dzieki temu temp oscylowała w granicach 91-92 st podczas jazdy po mieście.

Moje pytanie jest następujące: czy mam się martwić podczas jazdy po mieście stale utrzymującą się temp na poziomie 98-99 st.?? Co zrobić, aby ten wiatrak włączał się sam (bez uruchamiania klimy) na pierwszym biegu przy 92-93 stopniach?? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 10:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pazdzioch...
u ciebie są ... 3 biegi:)

jak chcesz wiecej info na ten temat to www.sjmautotechnik.com , troubleshoting cooling...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 10:19:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
nie rozumiem, mamy takie same silniki i Ty masz dwa biegi a ja trzy?? Chyba, że Twoj opis jest lekko przterminowany i nie masz już dwusetki z silnikiem MC.

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: