.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:53:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pomocy przy wentylatorze AUDI 2,2t
PostNapisane: 28.maja.2005 10:51:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 19:37:43
Posty: 77
Lokalizacja: Cukrownia Krasnystaw
Auto: Audi s4 2,2T 1992r
WITAM;
mam AUDI S4 2,2t mam pytanko, czy jest czujnik, który ma włączać wentylator chłodzenia silnika i jaka jest zasada jego działania- a kiedy się włącza mała pompka obiegu płynu chłodniczego. dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 11:37:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
glowny wentylator jest na sprzegle viscotycvznym wiec tam nie ma zadnych czujnikow , poprostu pod wplywem temperatury , sprzeglo nagrzewa sie a substancja wewnatrz krzepnie i ziwkesza sie przyczepnosc ,dlatego wiatrak zaczyna sie krecic szybciej a przy zimnym silniku wiatrak obraca sie sila bezwladnosci dzieki minimalnym oporom w sprzegle , spiecie sprzegla tak ze wiatrak obraca sie tak samo jak obroty silnika nastepuje przy okolo 90 st C , jezeli tak nie jest lub masz luzy na sprzegle to nalezy wytmienic cale sprzeglo na nowe , koszt okolo 400 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 13:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dodatkowo przy wiekszej temperaturze lub z chwila włączenia klimy włącza sie wetylator elektryczny, a ta mała to tylko dodatkowe wymuszenie obiegu , pamiętam ze wywaliłem ja kiedys i wszystko chodziło normalnie, zreszta i tak przeważnie jest zatarta :P

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 15:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a nie można tego wisko spiąć na stałe?
grozi to czymś oprócz większego hałasu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 16:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
maciu napisał(a):
a nie można tego wisko spiąć na stałe?
grozi to czymś oprócz większego hałasu?
Grozi to pogruchotana chłodnica obudową wentylatorów , rostrzaskanym śmigłem wentylatora a nawet jak to znajomy kiedys w BMW 750 zrobił , lakierowaniem maski.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2005 11:31:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mały v8 napisał(a):
maciu napisał(a):
a nie można tego wisko spiąć na stałe?
grozi to czymś oprócz większego hałasu?
Grozi to pogruchotana chłodnica obudową wentylatorów , rostrzaskanym śmigłem wentylatora a nawet jak to znajomy kiedys w BMW 750 zrobił , lakierowaniem maski.


uuu nieładnie... znalazłem wisko do siebie za 280 zeta firmy VEMO
brać? co to za firemka, ktos zna?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: pomocy przy wentylatorze AUDI 2,2t
PostNapisane: 06.cze.2005 11:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jawp napisał(a):
WITAM;
mam AUDI S4 2,2t mam pytanko, czy jest czujnik, który ma włączać wentylator chłodzenia silnika i jaka jest zasada jego działania- a kiedy się włącza mała pompka obiegu płynu chłodniczego. dzięki za odpowiedzi.


jest specjalny czujnik temp. przykrecony do glowicy. gdy zgasisz rozgrzany silnik i temp przy tym czujniku osiagnie 110st to zalacza on elektryczna pompke wody, ktora przegania plyn chlodniczy przez silnik,turbosprezarke i chlodnice , w tym samym momencie kreci sie wiatrak na chlodnicy. gdy temp spadnie do 80st chlodzenie wylacza sie.

tutaj jest troche inf. na ten temat: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... html#after


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: