.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lip.2025 14:43:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4] jak dostać się pod dźwignię zmiany biegów
PostNapisane: 06.maja.2010 18:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Szanowni Koledzy,
Od jakiegoś czasu moja dźwignia zmiany biegów zachowywała się tak, jakby nie należała do samochodu o renomowanej marce. Mechanik po podniesieniu samochodu pokazał mi, że przegub na cięgle tuż przed skrzynią biegów ma duże luzy i trzeba go wymienić. Kupiłem komplet z Allegro w niezłym stanie. Wyczyściłem i przesmarowałem ten "nowy", po czym cięgło wraz z przegubem zostało zamontowane przez mechanika.... i niestety nie pomogło, choć wierzę, że dało minimalny postęp. Okazało się (tutaj zdjęcia)
http://img504.imageshack.us/g/fot1y.jpg/,
że widziana po zdjęciu mieszka od góry cała obudowa przegubu dźwigni zmiany biegów z czterema otworami w podstawie (strzałki) wygląda tak jakby do tych otworów były przykręcone jakieś śruby z nakrętkami, lecz cała się rusza w trzech osiach. Patrząc na rysunek z ETKI widać, że pod spodem tej obudowy znajduje się jeszcze obsada dźwigni (poz. 40). Wydaje się, że to właśnie ona "odłączyła się" od podłogi????. Myślę, że trzeba dostać się do pojedynczej śruby (strzałka), aby wyjąć komplet dołu dźwigni i dopiero dobrać się głębiej. Czy któryś z kolegów docierał tam i na ile jest to skomplikowane. Roboty przy tunelu nie należą w tym modelu do miłych, ale może w tym przypadku nie będzie aż tak źle.
Liczę na odpowiedź i pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 18:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
jak rozumiem "lata" ci cały mechanizm, on jest przykręcony do tunela i pewnie mocowanie zostało a reszta się oderwała ze zmęczenia materiału wystarczy pospawać

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 18:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Dzięki. Mogą również być przypawane nitokołki lub zaciśnięte nitonakrętki, albo po prostu stalowe nity zrywalne. Pytam Kolegów jednak jeszcze raz jak się tam dostać? Może ktoś to robił? Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 19:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
robiłem to kiedyś i dokładnie nie pamiętam ale
odkręcasz tunel,
pod nim jest nawiew powietrza na tył,
od lewarka odkręcasz gałke i zdejmujesz osłonę
teraz odkręcasz resztę tunelu i o ile dobrze pamiętam masz dostęp do odkręcenia obudowy mechanizmu zmiany biegów

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: