.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 10:30:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z silnikiem 2.2 turbo MC
PostNapisane: 29.maja.2005 20:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2005 19:10:30
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
witam klubowiczów, jak piaslem jestem z gdyni i posiadam babcie z 86r
Audi 100 2.2turbo. Problem polega na tym ze auto strasznie szarpie i strzela na gazie na benziu tylko szarpie. Nie moge znalezc przyczyny.. Zmienilem juz swiece, kable, aparat, cewke i zadnej poprawy :(( Czy nieszczelny uklad dolotowy powietrza moze robic takie komplikacje?? Wiem ze mialem mala dziurke przy mikserze ale to naprawde znikomy "przeciek". Co mam z tym fantem zrobic?? Gdzie szukac przyczyny?? nie moge w swoim miescie znalezc mechanika ktory zna sie na autach z turbinami... Kazdy widzi weze,czujki i sie umywa.. POMOZCIE!! Za wszelkie info wielkie dzieki!!! pozdrawiam!

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 20:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
Pewnie dostaniesz zaraz za nieprzedstawienie się w NEWBIE...
Jeśli masz nieszczelność w dolocie to tyż zaraz oberwiesz że nie używasz opcji szukaj...temat znany...W dolocie nie może być ani dziuruni...turbina pompuje tam do ok 0.4 bara więc wszystko idzie w kosmos...a paliwo leje się jak lało...

_________________
100 SPORT TURBO QUATTRO c3 typ44 90' MC-2 0.8bar mod


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 20:42:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Kefir cos madrego moze w tym temacie napisac , ode mnie dodam tyle ze najpierw zrob porzadek z benzyna wywalajac z ukladu gaz a jak juz to bedzie chodzic to wtedy jak juz naprawde musisz zaloz z powrotem gaz ... z tego co piszezz to jezeli gaz Ci juz strzela to masz tam niezly syf w osprzecie i mozesz miec nie tylko mala dziurke a sito w calym dolocie ... ogolnie to obstawiam ze bedziesz mial z tym kupe roboty i tyle samo kasy na to pojdzie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 20:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2005 19:10:30
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
czyli mam rozumowac ze strzaly moga byc przyczyna nieszczelnosci?? A co nieszczelnosc moze miec do tego?? Czy mozecie mi cos na ten temat powiedziec?? Wiem ze moze byc slabszy bo nie dostaje powietrza pod cisnieniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 20:59:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ... ja CI proponuje uzbroic sie w cierpliwosc i wszystkie tematy o 2.2T 10V na tym forum przeczytrac ze zrozumieniem , z tego co widze masz blade pojecie o tych silnikach albo i tego nie masz ....

w wolnossacym jezeli masz nieszczelnosci to bedziesz mial niestabilne wolne obroty i w zaleznosci od rodzaju sterowania czy z przeplywka czy nie to bedzie auto zwawsze lub nie ... poza tym bedzie sie nerwowo zachopwywalo

natomiast w silniku z turbina dochodzi zjawisko nadcisnienia w kolektorze i w tym momencie auto zaczyna zamiast jechac , szarpac jezeli ma nieszczelnosc. w silnikach z turbo uklad dolotowy musi byc baaardzo szczelny i baaaardzo wytrzymaly ze wzgledu na cisnienie panujace wewnatrz. tymbardziej w starych autach gdzie gumy juz sa popekane od starosci , intercooler od temperatury i jakichs perypetii ze stluckami moze tez juz byc watly , wszelkie zaworki ktore juz nie dzialaja jak nowe i czsami potrafia sie przycinac , wastgate ktory moze byc non stop otwarty w czesci lub w calosci co spowoduje ze turbina bedzie pompowala tylko czesc cisnienia bo spaliny ktore ja powinny napedzac ida bokiem ....

no kupe tego jest o 2.2T nie bede Ci tu wszystkiego od nowa przepisywal wez sobie uzyj funkcji szukaj i czytaj , duuuzo czytaj , bedziesz madrzejszy ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 21:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2005 19:10:30
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
heh, dzieki :) A chcialem pójsc na latwizne :)) Zartuje teraz :)) poczytam ale widzisz jeszcze jestem swierzy i musze obskoczyc cala stronke... Ale dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 21:19:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
spoko ... za pare lat bedziesz juz obcykany w temacie to moze sam sobie poradzisz z autkiem :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 10:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2005 19:10:30
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
doszczelnilem jest troche lepiej ale nadal troche szarpie :| :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 14:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie ma bata, musisz otworzyc maske i poszukac nieszczelnosci we wszystkich rurkach powietrznych. nie ma prawa byc nawet najmniejszej dziurki ani szczelinki!!

z twojego opisu ewidentnie wynika ze taka jest, najprawdopodobniej gdzies przy mieszaczu, bo lapie lewe powietrze do mieszanki gaz-powietrze i przez to strzelanko:)
najlepiej luzowac opaski zaciskowe i wyjmować kazdą rurke gumową po kolei i dokladnie ogladać.

...jesli jezdzisz na gazie i jak deptasz w pedał i czuc gazem niespalonym, to nieszczelnosci szukaj za mieszaczem gazu w strone kolektora ssacego.
warto looknąć gumę od intercoolera do kolektora ssącego (taka karbowana wzmocniona pierscionkami, ona czesto siada), dodatkowo jesli kilka razy ci strzeliło to poszla na bank.

sprawdz intercooler(pod atrapą) czy nie jest wilgotny od oleju, to by sugerowało jego rozszczelnienie... ale do strzalow na gazie by sie nie przyczyniał.

...czasem niesprawny uklad zaplonowy moze dawać takie objawy, ze czasem wystrzeli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 21:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2005 19:10:30
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
:) no i znow sie czegos dowiedzialem :] dzieki za podpowiedzi, jutro dzialam na ostro. pozdrawiam

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: