.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 22:51:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 NF] Kompresor klimatyzacji hałasuje
PostNapisane: 13.cze.2010 19:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Słuchajcie więc tyczy się autka Audi 100 C3 z silnikiem NF (w sumie nie istotne). Klima chłodzi i to całkiem sprawnie jak na 20 lat. Jednakże strasznie mocno odczuwalne jest załączenie klimatyzatora w casie jazdy i na postoju. Od czasu jakiego jednak pojawił się nowy objaw. Mianowiecie po przekroczeniu przez silnik 3 tys obr kompresor jakby zaczyna zgrzytać i przyblokowywać aż do piszczenia paska klinowego.

Spotkał się ktos z grona Szanownego z takim objawem?? Jak temat ugryźć i od czego zacząć?? Jak zczytać błędy z klimatronica nie posiadającego objegu wewnętrznego:(

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:11:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
na poczatek zmien pasek klinowy bo jezeli ten sie slizga to juz jest do wymiany. halasujaca sprezarka moze zdradzac jej zuzycie ale poki chlodzi, nie ma sie tym co przejmowac bo i tak nic nie zrobisz oprocz poszukania sobie w miedzy czasie innej sprawnej sprezarki na wypadek gdy obecna stanie deba.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:15:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
może kuleć czujnik na wysokim ciśnieniu i nie odłącza sprężarki w porę (i robi się spore obciążenie) - - przytkana dysza rozprężna - może to - - jak pisał Hans - pasek luźny, pada powoli kompresor - trudno na odległość wyrokować

generalnie wypada wymienić osuszacz i dyszę - to na dzień dobry - (w C3 miałem w układzie tyle syfu, że dyszy nie było widać w bagnie) - ale co się dziwić - 20 lat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
kompresor klimy do wymiany

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Pasek to nie problem. Swoją drogą to pasek umarł włanie przez kompresor. Hmmm, a co z diagnostyką??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 22:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10366
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Simon_pg0 napisał(a):
. Hmmm, a co z diagnostyką??


Nie wiem co Ty chcesz w cygarze diagnozować i czym chyba kontrolką :D
Sprawdź czy włącza się wiatrak po włączeniu klimatyzacji, no i czujniki ciśnienia, bo że masz za dozo gazu to nie podejrzewam. Poza tym gwarantuje Ci że jak zaczniesz w tym grzebać to ten samochód już nie będzie miał sprawnej klimatyzacji raczej nigdy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 22:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Klima działa i ma działać!! Diagnostyka kontrolką to silnik. Ponoć jednak jest kombinacja klawiszy na klimatroniku by odczytać błędy klimy;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 08:15:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ponoć kombinacja jest - zapodaję linka -- natomiast jeśli klima chłodzi to za dużo się nie dowiesz (może o czujniku ciśnienia) na pewno nic o głośnym kompresorze

http://20v.org/climate.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 10:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Link działa i diagnozowanie także. Teraz na spokojnie przeanalizować parametry pracy.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: