.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lip.2025 22:58:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6] Nabita klimatyzacja wytrzymała miesiąc
PostNapisane: 09.maja.2010 07:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
Witam
Miesiąc temu nabijałem klimatyzacje. Minął miesiąc a ona przestała chłodzić.
Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby tak szybko się ten gaz skończył ?? Dodam że poprzednio nabijałem ponad 2 lata temu, i tu sie zaczyna moje pytanie ponieważ jak wtedy nabijałem kojarzy mi się że koles z automatu napełniał dwoma kablami niebieskim i czerwonym i odrazu wtedy sprawdzał szczelność układu chłodzenia - Było OK, teraz pojechałem w inne miejsce i koleś znalazł tylko jeden wtyk do nabijania ten na chłodnicy od przodu. powiedział ze drugiego nie ma, a mi się wydaje że wtedy nabijali mi na dwa, Proszę o pomoc gdzie jest ten drugi wtyk bo musze pojechać do nich i zareklamować te nabicie bo klimatyzajca nie moze wytrzymywać tylko miesiąc. A chyba bez tego drugiego wtyku nie sprawdzi szczeloności prawda ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.6] Nabita klimatyzacja wytrzymała miesiąc
PostNapisane: 09.maja.2010 12:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
mój b rat miał podobny problem. oddał kompresor do regeneracji, gościu przy okazji sprawdził szczelność układu... jeździ już ponad rok i do dzisiaj wszystko w porządku...
koszt ok. 300pln z napełnieniem...

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 03.cze.2010 18:29:20 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2010 13:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 09:03:32
Posty: 253
Lokalizacja: Łuków
jak nie bedzie szczelności to jak ma chłodzić?
może poprostu przed albo po serwisie zrobiła sie dzióra?
trzeba sprawdzić cięnką rurkę co idzie pod przednią belką i inne rzeczy

_________________
Stara miłość nie rdzewieje.......
.............bo jest w ocynku>:D


Audi 100 C3 2.0 RT - 115HP
Golf Mk II 2.0 16v - 156,7HP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 19:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
A wiec tak -jeden jest przy chłodniczce u góry za grodzią ,a drugi jest przy sprężarce.



:!!: Zmień fachowca od klimy bo będziesz miał spore wydatki :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 12:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 09:03:32
Posty: 253
Lokalizacja: Łuków
daj mi zdjęcia tych krócców bo nigdy w C4 nie widziałem w takich miejscach o których mówisz.
BTW w c4 bywały klimatyzacje (klimatroniki nawet) dokłądane nie fabryczne wtedy wszystko jest możliwe.

Prze jeden krucieć wszystko sie da zrobić renault megane II i laguna II równiez mają po jednym fabrycznie i jakoś ludzie to serwisują :peace:

_________________
Stara miłość nie rdzewieje.......
.............bo jest w ocynku>:D


Audi 100 C3 2.0 RT - 115HP
Golf Mk II 2.0 16v - 156,7HP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 21:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Dodaje linki jakby ktoś nie wiedział gdzie są te króćce.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d65 ... 32e39.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce7 ... cdb61.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 21:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10366
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Co to za majster co nawet nie sprawdził szczelności tylko wbił z butli na oko jakimś wężykiem :056: Coś mi tu pachnie serwisem ruskich lodówek :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 17:01:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 09:03:32
Posty: 253
Lokalizacja: Łuków
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):


to są miejsca z zaworami owszem ale szybkozłącz znormalizowanych pod R134a tak nie podączysz. Takie znormalizowane złącze jest tylko na "chłodnicy" i bez problemu da sie obsłużyc cała klimatyzacje na tym złączu (wysokiego ciśnienia)

_________________
Stara miłość nie rdzewieje.......
.............bo jest w ocynku>:D


Audi 100 C3 2.0 RT - 115HP
Golf Mk II 2.0 16v - 156,7HP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 21:40:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
mały v8 napisał(a):
Co to za majster co nawet nie sprawdził szczelności tylko wbił z butli na oko jakimś wężykiem :056: Coś mi tu pachnie serwisem ruskich lodówek :D


pozwolę sobie poprawić - Białoruskich lodówek :peace:

na forum są całe litanie w tej sprawie pisane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 16:03:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
po pierwsze. jezeli masz gaz R134a czyli nowszy typ klimy to masz plaski skraplacz z zaworem wysokiego cisnienia do napelniania. Stary typ czyli R12 charakteryzuje sie skraplaczem w kształcie wężownicy pionowej bez zaworu wysokiego cisnienia. w starym typie czyli R12 napelniac mozna poprzez niskie cisnienie czyli przy parowniku po odkreceniu czujnika niskiego cisnienia. wypompowuje sie to co jest w instalacji tworzac podcisnienie i wpuszcza sie w ten sposob gaz z olejem. w nowszym typie czyli R134a wtykonuje sie analogicznie napelnienie type ze mozna to zrobic przez szybkozłącze umieszczone na skraplaczu. zarowno R12 jak i R134a posiada mozliwosc zautomatyzowanego napelnienia poprzez podlaczenie automatu 2 przewodamiale niestety w C4 jest tylko jedna szybkozłączka w przypadku R134a , drugie miejsce to wlasnie miejsce mocoania czujnika niskiego cisnienia a w przypadku R12 złącze wysokiego cisnienia znajduje sie na sprezarce.


reasumujac , masz nieszczelny uklad i zacznij od sprawdzenia gdzie ucieka a pozniej napelniaj. nawet jak 2 lata bylo OK a teraz musiales dobic to oznacza ze masz nieszczelnosc. Istotna sprawa to ustalenie jaki masz gaz bo jak zaczniesz kombinowac to zatrzesz sprezarke i rozszczelnisz caly uklad.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 16:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Mam pytanko - jeśli metoda nabijani aoplega na wytworzeniu podciśnienia, to czy przy nieszczelnym układzie da się je wytworzyć? Nie będzie zasysał powietrza przez nieszczelność?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 11:03:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zalezy jak duza jet nieszczelnosc. zazwyczaj jezeli jest dziura tak duza ze wystarczy kilka sekund zeby gaz ucuekl to nie wytworzysz zadnego podcisnienia. Niemniej jednak nieszczelnosci w ukladach klimy zazwyczaj biora sie z korozji aluminium , wtedy okres czasu powodujacy ubytek gazu waha sie od kilku tygodni do kilku miesiecy. Wtedy wytworzenie odpowidniego podcisnienia jest mozliwe, niemniej jednak jezeli takie podcisnienie nie jest w stanie sie utrzymac przez conajmniej dobe na takim samym poziomie moze to sugerowac nieszczelnosc.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 11:16:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No a wtedy jednak lepiej układ azotem sprawdzać.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: