.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 12:21:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: nie dziala kontrolka (!)
PostNapisane: 30.maja.2005 21:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 18:49:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów Audi 100 2.3 NF
Witam wszystkich klubowiczow.Moj maly problemik polega na tym ze nie zapala mi sie kontrolka (!) .Moje "autko "to 100 2.3 NF rok 90.Problem zauwarzylem dopiero jak jezdzilem na blachach ktore zostaly po klockach hamulcowych.Wiedzialem ze sa z czujnikami i bylem pewny ze cos zaswieci.Pozniej wyczailem ze nie swieci tez przy czujniku plynu od wspomagania i hamulcowego.innych jeszcze nie sprawdzalem ale mam schemat i nie za bardzo wiem co to jest.Zarowke sprawdzilem.Podobno tam gdzies jest do tego jakis przekaznik ale gdzie?Sprawdzilem ta kostke za tablica 26 stykow i na tych kablach wg schematu do kontrolki nic sie nie dzieje przy manewrach z czujnikami.Dalej w wiazke sie nie pchalem zeby cos nie poj....ale nie wiem gdzie ten przekaznik.Moze ktos mial podobny problem i mi pomoze . :/ :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie dziala kontrolka (!)
PostNapisane: 30.maja.2005 21:44:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Nie ma żadnego przekaźnika. Do kontrolki (!) podpięte są czujniki poziomu płynu hamulcowego, wspomagania hamulców, ciśnienia wspomagania hamulców. Obsługuje to jeden kabel w brązowej wtyczce 26pin - siwo-żółty na pinie 3. Podaj dla próby masę na ten pin i zobaczysz, czy się kontrolka zaświeca. Ew. sprawdź, czy na pinie 3 pojawia się masa gdy czujniki wykryją za niski poziom płynów.

Kontrolka od grubości klocków jest inna - pin 10 - brązowo-czarny (w tej samej wtyczce).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 11:11:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wiesz ja mam to samo a to z prostej przyczyny bo zdjełem sobie jeden kabelek :)
jak patrzysz na komore silnika od przodu auta to po stronie kierowcy zaraz jak sąbezpieczniki to jest tam takie małe urządzonko w kształcie jakiejś gruszki czy czegoś podobnego i do niego dochodza dwa kable jeden właśnie odpowiada za ten element o którym piszesz.
Ty masz u siebie BC i AC czy MC??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 18:49:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów Audi 100 2.3 NF
Witam.Rodzynek z twojego postu wynika ze ta kontrolka jest zalanczana przez mase podawana do plytki wskaznikow.wiec + jak sie nie myle jest wziety gdzies z tej plytki.Podejrzewam ze u mnie nie ma wlasnie tego plusa ale pokombinuje jeszcze z podawaniem masy na kontrolki.Co do gruszki o ktorej pisal Dred nie ma u mnie nic takiego.tam mam tylko abs ,zbiorniczek na plyn hamulcowy ,wspomagania no i "kilka" :) przewodow w wiazce.Moze Ty masz jakas inna wersje i masz cos jeszcze czego u mnie nie ma.Jedyne cos podobnego do gruszki mam pod lewym blotnikiem idzie do tego rurka od podcisnienia.Podejrzewam ze jest to jakis akum.podcisnienia ,moze cos do klimy.ale nie widzialem tam zadnych przewodow.Ale dziwi mnie to ze jak kontrolka do zaswiecenia potrzebuje masy to po przerwaniu drucika w klocku ma ja dostawac ,przecierz to przerywa obwod.Mam schematy z ksiazki Etzolda i tam mam 3 wlaczniki sygnalizacyjne (poziom plynu,wsp .sily hamowania,i poziomu plynu wsp)z nich masa idzie na pin 3 w 26 wtyczce .ale co do klockow to albo sie ktos jebna przy tlumaczeniu albo juz nie wiem bo masa idzie przez wtryskiwacz rozruchowy.Jak by to bylo na stole rozlozone to mozna sobie w kablach grzebac ale w aucie wiecie jak jest.Bede cos z tym robil jak dojde to napisze co bylo .Dzieki za podpowiedzi .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 18:22:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ta gruszka o której Ty piszesz to owszem jest na samym dole auta i jest to akumulator ciśnienia hamulcy , natomiast mi chodziło o takie urzadzenia qre jest wysoko jakieś może 10 cm pod maską
jeżeli nie masz AC i BC to raczej tego też nie bedziesz miał stąd moje pytanie.
AC I BC - Auto check i Board computer BOARD COMPUTER
MC - minicheck minicheck

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 20:55:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 18:49:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów Audi 100 2.3 NF
Masz racje Dred nie ma u mnie AC ani BC.Problem juz pokonalem ,moze troche za prostym sposobem ale narazie wszystko dziala.Polegal na tym ze na plytce drukowanej licznikow nie bylo plusa na kontrolke (!) i ta obok czyli temp .wody.Nie popieram takich napraw jaka wykonalem ale podciagnolem przewodem plus z kontrolki cisnienia oleju.przewod dalem w miejsce diody ktora laczyla te dwie sciezki.Sprawdzalem ja i dyla dobra ale jest tam jeszcze troche tranzystorkow ,opornikow i kondensatorow a moja wiedza w tym temacie nie siega tak daleko.mam nadzieje ze mi sie fura nie spali przez te kombinacje ale wszystko chodzi jak trzeba.A ta groszka o ktorej mowilem to nie akum.cisnienia do hamulcow.To jest w blotniku i widac to po otwarciu drzwi kierowcy.Jest niebieskie ,ma ksztalt butelki ok.35 cm wysokosci i idzie do tego podcisnienie z kolektora.moze ty wiesz co to za cholerstwo?mam jeszcze kilka takich zagadek w tym aucie np.wtyczka na 3 wtyki kolo silniczka wycieraczek (okragla )moze to wejscie diagnostyczne bo tam gdzie ksiazka podaje ze jest to go nie ma .pozdrawiam.

_________________
Audi 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: