.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 10:26:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: chłodnica oleju
PostNapisane: 30.maja.2005 15:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 13:32:12
Posty: 45
Lokalizacja: Pruszków
witam.czy montował ktoś chłodnice do swojej furki czy da się to zrobić i jakie za i przeciw.c3 2.3nf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 17:43:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w Twoim silniku to raczej zbedne ... a jezeli olej Ci sie jednak grzeje zbyt mozno to raczej wina umierajacych panewek lub zasyfionego ukladu olejowego

a wogole to zeby zalozyc chlodnice oleju to przede wszystkim musiz wymienic podstawe filtra oleju na takaz wyprowadzeniami na chlodnice , poza tym potrzebna jest chlodnica z wezami oraz uchwyt do zamocowania chlodnicy i jezeli takowe wystepuje to kierownice powietrza

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 17:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
w silnikach niedoladowanych jesli wystepuja chlodnice oleju to maja zazwyczaj ksztalt rurki o przekroju + - 1cm , i w miare niewielkiej dlugosci.
uturbione silniki wyposarza sie w wieksze i wydajniejsze wymienniki ciepla przypominajace swym ksztaltem chlodnice.
to tak w formie wstepu.

co sie tyczy konretnie audi to jesli postanowiles wrzucic chlodnice oleju , domyslam sie ze z uturbionych wersji to przemysl czy jest sens instalowac element ktory moze ulec awarii ... jesli jednak nadal chcesz miec chlodnice oleju to proponuje 5m rurki miedzianej o przekroju wew 6mm . montuje cos takiego u siebie po awarii ori chlodnicy i wole takie zamiennikowe ale nowe rozwiazanie niz wkladanie min 15 letniej ori uzywki.

za : wiadomo , nizsza temp oleju ...
przeciw : koszta , przewody nowe dorabiane ok 100zl za sztuke ( potrzebujesz 2, i koszt chlodnicy).

jesli chodzi konkretnie o mozliwosc zamontowania w 2.3 to niech juz sie madrzejsi wypowiedza ...

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 18:49:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tylko montujac taki self made produkt nie zapomnij ze olej musi miec te 100 st bo wtedy najlepiej spelnia swoja funkcje a schladzajac go mozesz przesadzic a tymbardziej zima .... oryginalne instalacje maja termostaty ktore otwiraja obieg oleju przez chlodnice dopiero po przekrovczeniu pewnej temperatury ..a to co kolega opisal z ta rurka to raczej patent do chlodzenia plynu wspomagania niz do oleju silnikowego inny sposob chlodzenia oleju to pierscien wodny przy filtrze , tak jak to jest w V6 robione i olej przeplywa przez aluminiowy wymiennik ktory ma kanal wodny i przeplywa przez niego plyn z obiegu chlodzenia silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 21:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 13:32:12
Posty: 45
Lokalizacja: Pruszków
dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. pomysł pochodzi z programu ETOS jest tam mój silnik 2.3 NF z chłodnicą oleju. czy NF były z turbo (chyba nie) może były montowane z automatem jeśli tak to dla czego nie z ręczną skrzynią. dajcie znać!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 21:39:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to zalezalo od tego pod jakim obciazeniem silnik musial pracowac , im ciezsze auto tym wiekszy wysilek , a tym samym wyzsza temperatura oleju ... w takie chlodnice byly montowane na przyklad w quattro z klima lub w automacie z klima ... arowno klima jak i quattro czy automat powodowaly wiekszy wydatek mocy w silniku i dlatego takie silniki mogly byc wyposazane w dodatkowa chlodnice oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 22:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
hans : rozwiazanie z rurka wystepuje naprzyklad w e-klassach z silnikiem 2.8 benz. w takim samochodzie to akurat widzialem i byla to napewno chlodnica oleju a nie plynu do wspomy. rowniez w terrano 2 wystepuje podobny element.

jesli chodzi o self made product , coz dobrze wiedziec ze przez ori chlodnice olej nie ma obiegu non stop , w takim razie dodam oslone na strumienicy powietrza do uzytku podczas zimy. Nadal widze wyzszosc takiego rozwiazania nad 15-20 letnia ori chlodnica ktora w nocy w lesie moze sie obrazic .

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:14:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no o ile mi wiadomo to E klasa to nie Audi :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: