.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:49:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak usunąć resztki oleju
PostNapisane: 31.maja.2005 17:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2004 23:30:31
Posty: 54
Lokalizacja: Szczytno
witam.
czy ktoś może podpowiedzieć jak usunąć resztki oleju ze zbiorniczka z płynem do chłodnicy. (ktoś chyba podpowiadał kiedyś, że można dodać jakiś "specyfik" który rozpuści wszystko co tłuste z ukłądu przed wymianą płynu... tylko co?)
pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 avant quattro 2,8 ack - było
Mercedes Sprinter - jest
VW Sharan - był
Audi Coupe B2 - było
Passat kombi afn - było
A4 avant quattro afn - było
Passat kombi ajm - było
Audi A4 avant 1,9 tdi - było
Audi A6 2,5tdi avant - było
Audi 90 2,3 - było
Audi B4 avant 1,9tdi - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 17:57:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
zajrzyj do jakiegoś wiekszego sklepu z częściami samochodowymi i poproś o środek do czyszczenia układu chłodzącego. Na opakowanku podane jest dawkowanie - tak wiec musisz wiedzieć ile plynu chłodzącego do Ciebie wchodzi. Zlejesz i powinno być OK. Co do nazwy nie pamiętam, może ktoś z klubowych cos wiecej podpowie..

PYT: .....a skąd wziął Ci sie olej w zbiorniczku z płynem chłodzacym?? Uszczelka pod głowicą Ci walnęła??

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Olej w zbiorniczku
PostNapisane: 31.maja.2005 18:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
Siemanes!Jak Ci walnela uszczela i miales olej w plynie chlodzacym to masz upaprany caly system(chlodnica,weze,pompa,przestrzenie chlodzace czyli plaszcz wodny)Specyfik bazuje na detergentach i powoduje emulgowanie oleju w roztworze wodnym tegoz specyfiku.Oznacza to ze jak go zapodasz i podgrzejesz wlaczajac silnik na kilkanascie minut to tzreba go potem spuscic.Ba trzeba potem jeszcze raz przeplukac caly system czysta woda aby zneutralizowac to scierwo i usunac resztki oleju.Na koniec zalecilbym zalanie ukladu nieco bardziej stezonym roztworem wody z kranu i koncentratu.Koncentraty maja wystarczajaco duzo srodkoow zmiekczajacych twarda wode wodociagowa i mozna uzywac zwyklej kranoowki.W wodzie z kranu jest spora zawartosc chlorkoow ktoore to w wysokiej temperatuze wytracaja sie w postaci osadu-kamienia kotlowego.Srodki zawarte w koncentratach powoduja wytracenie sie ich w nizszych temperaturach a inne skladniki koncentratu z kolei wiaza te wytracone chlorki w roztwoze plynu i uniemozliwiaja wytracenie sie ich na sciankach plaszcza wodnego silnika.TAkze warto jezdzic na plynie chlodzacym o wiekszym stezeniu niz to wynika z temperatury otoczenia.Dodatkowa zaleta koncetratu jest zapewnienie smarowania uszczelnienia mechanicznego pompy chlodacej silnik.Heja Rafal ze slupska

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: