Witam
Wymieniałem chłodnice bo była zatkana. Przy okazji od razu wymieniłem czujnik 2pin i 3pin. Na blacie przy rozgrzanym silniku mam 100st - nie wiem tylko czy w teorii (przekłamanie czujnika) czy rzeczywiste.
A teraz sprawa wentylatorów. Przy wymianie chłodnicy zauważyłem że oba wentylatory są wpięte równolegle - razem. minusy na masę karoserii, plusy na pinie 3 co jest widoczne na zdjęciu poniżej. Wentylatory załączają się na chwile przy temp 100st. W momencie załączenia wentylatorów na 1,2 pinie (zdjęcie) napięcie jest powyżej 13V, a na 3 czyli wentylatory ok 8,5V. Listwa z tymi pinami znajduje się po stronie kierowcy na karoserii obok chłodnicy.
Termostat raczej sprawny wymieniony przy ostatnim rozrządzie na wahler, ale muszę zobaczyć przy jakiej temperaturze na blacie otwiera się.
pytania:
1. Czy tak mają być wpięte wentylatory?
2. czy 8,5V to jest pierwszy bieg jak przy 90st
3. co jest na pinach co za zasilanie jest na pinach 1 i 2
4. dlaczego mam 100st mimo wymiany chłodnicy
5. czy podpinając pod komputer VAG sprawdzę rzeczywistą temperaturę?
6. jak działa ta listwa ze zdjęcia?
Jakieś sugestie?
zdjęcie:
