.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:54:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ile dmuchać w 225/50/16
PostNapisane: 31.maja.2005 16:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
Panowie ile powinno się dmuchać wiatru w 225/50/16 bo zielonego pojęcia nie mam ile powinno być.I napiszcie ile dmuchacie bo ile powinno się a ile się dmucha nie zawsze się pokrywa.Pozdrawiam.

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 16:55:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
2.3-2.5 bar

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 17:03:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Ja dmuchałem 2,5- 3,8 w zależnosci od pogody

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 17:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
3,8??????????
to nie rower,dało się jeżdzić?

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 17:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
Dzięki panowie za pomoc.Pozdrawiam Serdecznie.

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 18:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Pikaś napisał(a):
3,8??????????
to nie rower,dało się jeżdzić?

Na suchym tak. Pompowałem tyle bo strasznie te opony pływają. Na śniegu bylo mniejsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 11:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2005 08:40:43
Posty: 25
Lokalizacja: podkarpacie
witam , ja do swojej dmucham w zimie 2,0 , a lato 2,5 , jak dla mnie to wystarczająco
pozdr. yarecky2000

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 12:44:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Do tego samego rozmiaru opon w zimie dajesz mniej??? Jeśli już, to powinno się dawać więcej. Większe ciśnienie = mocniejszy docisk opony do podłoża (na cm kw.), więc opona lepiej przedziera się przez śnieg i dobija do podłoża.

W mojej instrukcji piszą, żeby do zimowych doładować dodatkowo +3 PSI.


Pozdr.

Pete

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 13:16:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
widocznie kolega ma inną instrukcję lub przeczytał ją do góry nogami :):

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2005 08:40:43
Posty: 25
Lokalizacja: podkarpacie
w/g mnie opona jeśli ma mniejsze ciśnienie ma większą przyczepność i odwrotnie , z tego też powodu zimowe oponki są bardziej miękie aniżeli letnie , może się mylę ale ja to wiem z praktyki a nie z teorii
pozdr. yarecky2000

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:22:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Mniej napompowana opona ma większą powierzchnię styku z nawierzchnią, ale za to nacisk na cm. kw. jest mniejszy, bo masa auta pozostaje bez zmian. W zimie ważniejsze jest żeby nacisk na cm. kw. był większy, żeby opona nie płynęła na powierzchni śniegu tylko żeby go "przekroiła" i jak najszybciej dostała się do twardego podłoża.

Pompując więcej zmniejszasz powierzchnię styku a tym samym zwiększasz nacisk na cm. kw. Ja też to wiem z praktyki. Wypróbuj kiedyś. Polecam. :)

EDIT: no chyba, że masz na zimę już i tak bardzo wąskie opony, więc nie ma to większego znaczenia, ale cały czas mówimy tu o rozm. 225/50, który i tak już na zimę jest lekkim przegięciem do aut rozmiaru B4/B5.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2005 08:40:43
Posty: 25
Lokalizacja: podkarpacie
być może masz racje ale po samym śnniegu w zimie jeździ się zdecydowanie mniej niż po twardej śliskiej nawierzchni (niekiedy po lodzie) , której oponą i tak nie przetniesz , a wówczs jesli masz mniej pary w kołach to pewnie szybciej się poratujesz nawet przy niewielkim podjeździe
pozdr. yarecky2000

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:41:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Ech, na lód to tylko kolce. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
quattro PETE napisał(a):
Do tego samego rozmiaru opon w zimie dajesz mniej??? Jeśli już, to powinno się dawać więcej. Większe ciśnienie = mocniejszy docisk opony do podłoża (na cm kw.), więc opona lepiej przedziera się przez śnieg i dobija do podłoża.

W mojej instrukcji piszą, żeby do zimowych doładować dodatkowo +3 PSI.


Pozdr.

Pete

A jak uczyles sie na egzamin z prawa jazdy to nie uczyles sie ze jak ugrzazles w sniegu to trzeba popuscic troche powietrza??
Ja 225/50/16 mialem zimowki i jak byl snieg i lod to pompowalem 2,5 a jak sucho to od 2,9 do 3,8. Najczesciej chyba mialem 3,2. Pompowalem tyle dlatego ze te 225 moim zdaniem troche za szerokie sie okazaly na felgi i za bardzo plywaly na boki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 16:04:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
To prawda. Wszystko zależy od sytuacji. Generalnie lepiej jest dokopać się do asfaltu pod śniegiem bo tam jest lepsza przyczepność, ale czasami, jak jest bardzo głęboki śnieg, to lepiej jechać na jego powierzchni niż się zapaść. Z tym że na powierzchni będziesz się prawdopodobnie ślizgać. I tutaj przydaje się quattro. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 16:05:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
na śniegu w zaspach to i owszem spuszczasz powietrze natomiast na jezdni zazwyczaj nie ma zaso więc teoria Pet'a jest bardziej "realna"

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 04:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
co do zimówek to kto jeżdzi na 225?,wydaje mi się że zimówki powinny być węższe od standardu książkowego i pompowane troszkę więcej niż letnie w tym samym rozmiarze.Koledzy mają rację pisząc że zimówka ma ciąć śnieg.Ale nie popadajmy w skrajności z zaspami i lodem bo zaraz będziemy gąsienice z ratraka rezac do audi.Pozdrawiam Pikaś

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 11:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 16:59:21
Posty: 18
Lokalizacja: Zamość
Pikaś w moim autku przy wlewie paliwa mam wykaz ile trzeba dmuchać, być może jest też u Ciebie. Pozdro

_________________
B4 2.0 E '93 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 23:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
tak jest ale nie ma tam takiej szerokości opon 225.Pozdrawiam

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: