.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 14:35:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AEL] nie załącza się klima
PostNapisane: 14.sie.2010 15:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Witam
Pojawił mi się błąd na klimatronicu 29.2 (poślizg paska). Czy to może być błąd powodujący brak załączania się klimy?
Z góry dzięki
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2010 16:33:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
bardzo mozliwe, sprawdz
1. koło pasowe
2. pasek
3. napinacz paska (ta sprezyna z rolka) powinna dobrze dociskac pasek, nie moze miec tzw. skokow.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2010 19:05:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wczesniej klima dzialala prawidlowow ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2010 21:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Kliku napisał(a):
bardzo mozliwe, sprawdz
1. koło pasowe
2. pasek
3. napinacz paska (ta sprezyna z rolka) powinna dobrze dociskac pasek, nie moze miec tzw. skokow.


Tak, prawdopodobnie koło pasowe dziś postanowiło zakończyć swój żywot :(
Zaczęło stukać, co więcej, chyba z uszczelniacza wału mam wyciek, bo pojawiły się krople oleju i być może też się dostał na pasek, co powoduje pewien uślizg, tak czy inaczej, ponieważ do wymiany rozrządu zostało mi jakieś 10 tkm, wstępnie umówiłem się z moim mechanikiem na robotę
A bardziej mi chodziło o to, czy taki uślizg może spowodować to, że sprężarka nie będzie się załączać - do rozrządu jakoś nie chce mi się jeszcze dokładać klimy :(:
Wcześniej klima chodziła bez problemu, w maju robiłem przegląd, wymiana i uzupełnienie czynnika.
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2010 14:18:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przy takich objawach to szukaj nowej sprezarki. z rozrzadem nie ma to nic wspolnego bo to tylko wielorowkowy pasek sciagasz. wyciek oleju ze sprezarki jest rownoznaczny z utrata czynnika chlodzacego. Taki efekt moze byc spowodowany zatarciem sprezarki przez co nastapil uslizg paska. Stukanie ktore opisujesz to rowniez efekt zacierajacej sie sprezarki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2010 14:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
hans napisał(a):
przy takich objawach to szukaj nowej sprezarki. z rozrzadem nie ma to nic wspolnego bo to tylko wielorowkowy pasek sciagasz. wyciek oleju ze sprezarki jest rownoznaczny z utrata czynnika chlodzacego. Taki efekt moze byc spowodowany zatarciem sprezarki przez co nastapil uslizg paska. Stukanie ktore opisujesz to rowniez efekt zacierajacej sie sprezarki

Ale wyciek oleju jest z uszczelniacza wału korbowego, przy sprężarce klimy jest sucho. Klima załącza się na chwilkę nie wydając przy tym jakichś niepokojących odgłosów.
Jeszcze zaobserwowałem spadek ładowania tak jakby alternator nie osiągał pełnych obrotów i spadek siły wspomagania.
Tak czy inaczej, okaże się po rozebraniu, wolałbym jednak, by obyło się bez wymiany sprężarki klimy
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2010 21:42:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jezeli nie ma wycieku ze sprezarki to zacznij od sprawdzenia naciagu paska. Z tego co pamietam to w AEL byl amortyzator plus sprezyna do napinania paska

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 14:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Padło koło pasowe - rozdzieliło się na dwa kółka :>
Klima po wymianie koła pasowego jak na razie nie sprawia problemów - chłodzi, nie wydaje podejrzanych odgłosów, nie wyje. Przy okazji zostały wymienione uszczelniacze - ten na wałku rozrządu był odpowiedzialny za kapiący olej, na wale korbowym był lekko spocony.
Mam pytanie, jak długo wytrzymywało Wam koło pasowe po wymianie (nie jest ori, założyłem Corteco)?
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 14:12:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Corteco to dobra firma, orginale wiadomo dlugo pojezdzilo, mysle ze Ty juz tego nie bedziesz wymienial. Nastepny wlasciciel sie tym pomartwi.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: