.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 23:49:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C4 2.0 Jaki akumulator?
PostNapisane: 19.lis.2010 11:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
WItam
wg. tego co podaje mi VIN, to mam Alternator 70A
Czy taki alternator naładuje mi akumulator 70Ah ?
Czy raczej szukać czegoś słabszego ?
Obecnie mam akumulator Centra Futura 53 Ah o prądzie rozruchowym 540A i jednak jest troszkę słaby.....

Jakiego producenta szukać?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 11:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Masz coś takiego jak numer na naklejce: http://www.a8team.pl/topics16/102.htm#454
Zobacz wg tej listy co Ci pasuje. Kupić możesz np Centre, czy Varte.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 21:44:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Masz klimę a akumulator pod tylnym siedzeniem ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 22:13:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
akumulator mam pod siedzeniem.
Zakupiłem wczoraj
Centra Futura 72 Ah.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 13:43:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Przy montarzu zwróć uwagę, zeby stelarz od tylnego siedzenia nie dotykał klemy ( + ) akumulatora ! Najlepiej zabezpiecz ją czymś dodatkowo.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 10:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Klemy mam zabezpieczone kawałkami drewna które leżą na klemach, nic się nie przesuwa, w trakcie jazdy, klemy nie mają styczności z "ramą" kanapy :)

Natomaist mam problem
Pod wszelakim możliwym obciążeniem, typu światła, cb, radio,lampki, itp
ładowania akumualtora wynosi 12.40 .... chyba coś mało :/
Stary akumulator(lipiec 08) który wrzuciłem mamie do samochodu, ma napięcie 12.38 spoczynkowo, a mój nówka sztuka ma obecnie 12.06...
Cośmi się zdaje, że alternator nie daje rady...

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 11:19:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
sprawdź napięcie ładowania na alternatorze - stare kable lubią zgubić po drodze trochę prądu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 11:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
yhym, a jak to sprawdzić, w których miejscach przyłożyć przewody miernika ?
http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 20494005_1

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 18:47:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
pewnie tam gdzie te 2 gwintowane bolce, ale na podłodze to fałszywy wynik uzyskasz :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 12:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Pomierzone. :

Wyłączone wszystkie pożeracze prądu , slnik na jałowym biegu :
wynik z alternatora : ~14.70
wynik z akumulatora : ~14.14

Na włączonych wszystkich cudach, typu lampki, radio, reflektory , awaryjki,ogrzewanie szyby, nawiew, CB radio po prostu wszystko co się dało wynik z alternatora : ~14.25
wynik z akumulatora: ~13.75.

W oby przypadkach, na kablach traci się około 0.5v.

Akumulator kupiony : 19.11.2010 , czyli 9 dni temu. Już zdechło w nim "magiczne oczko" i rozrusznik ledwo kręcił po nocy...
Akumulator był wyprodukowany w lipcu tego roku. (data na zgrzewie)

Co moze być nie tak ?
Czy wartości ładowania są za niskie ?
Proszę o pomoc... :|

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 13:57:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Napięcie ładowania w normie - szukaj pożeracz prądu. Obstawiam, że coś podjada Ci prąd z baterii... Zdejmij jedną klemę z akumulatora i w szereg wepnij miernik ustawiony na 200mA, zamknij auto i obserwuj pobór prądu. Powinien być w przedziale do 100mA - jak jest zdecydowanie więcej to szukasz "pożeracza" wyjmując po kolei bezpieczniki- znajdziesz w ten sposób obwód, w którym prąd ginie...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 14:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Mam w bagażniku tubę basową ze wzmacniaczem, na sztywno spięte do akumulatora. Moze to tuba pobiera mi prąd... Może powinienem podłączyć ją na plus po stacyjce ?...

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 14:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
jeżeli chodzi o odpalanie rano 2.0 hmm u mnie są podobne objawy ze ledwo hehla ale jak jest zimno okolo 0 i w dol mam o tyle dobrze ze mam grzany garaż i jak w garażu stoi to normalnie odpala. Sprawdź regulator napięcia koszt 80 zloty a nie zapali ci sie kiedys magiczna lampka lądowania jak to u mnie bylo:D

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 14:56:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
falko29 napisał(a):
Mam w bagażniku tubę basową ze wzmacniaczem, na sztywno spięte do akumulatora. Moze to tuba pobiera mi prąd... Może powinienem podłączyć ją na plus po stacyjce ?...


Też mam tubkę, ale zamocowana pod podłogą bagażnika. Wzmacniacz musi byś podpięty na stałe do akumulatora (pobiera znaczny prąd w czasie pracy), a załącza się po podaniu przez radio sygnału sterującego 12V. Możesz go odpiąć na próbę, ale to raczej nie to...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 15:10:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja od pół roku jeżdże z ładowaniem 13,4V (chyba, że mój chiński miernik źle pokazuje) :D i kręci normalnie, akumulator kupiłem w zeszłym roku przed zimą jakiś polski 74Ah za 180z bez VATu i jak narazie kręci dobrze, więc stawiam, że masz coś nie tak z tym aku, może jakas wadliwa sztuka sie trafiła ale z drugiej strony jak masz 13.75V to taki akumulator może sie nie doładować do końca, jaki masz alternator?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 15:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Obrazek
zdjęcie mojego alternatora.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 15:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
właśnie pytanie do bardziej biegłych w elektryce czy wystarczy Ci ten alternator żeby naładować ten akumulator i czy ma wpływ na ładowanie, skoro prąd ładowania dobry, ja dla przykładu w 2.0 16V mam 90A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 21:33:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Gdzieś czytałem, że podobno alternator może naładować większą pojemność akumulatora, anizeli amperaż alternatora...
Alternator 70 A, a akumulator 72Ah. No powinno nie byc problemów...

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 21:18:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Nie jest problemem to czy alternator Ci naładuje akumulator, bo jeśli jest sprawny ( i regulator napięcia ), to naładuje.
Problem tylko w jakim czasie to zrobi, więć moje pytanie brzmi : Jakie trasy robisz ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: