.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lip.2025 00:38:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Czy akumulator już umarł?
PostNapisane: 03.gru.2010 23:39:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Witajcie, moja Centra chyba zionie ostatnim duchem?
Objawy są takie że słabowato kręci. Ładowanie sprawdzone (na zaciskach aku) 14,4V bez odbiorników, 14,1V z włączonymi światłami, dmuchawka na full i grzanie szyby) - tu problemu nie ma.
Problem pojawił się po wyjęciu aku i badaniu (przed ładowaniem) ogrzanego już do temp.pokojowej:
-napięcie samego akumulatorka 11,9V(!!!),
-gęstość elektrolitu (wartości nie pamiętam) na dole środkowego pola aerometru w 4 celach, w jednej na dole dolnego pola(dętka), w ostatniej pływak w ogóle nie drgnął (!!!) do góry. A teraz najgorsze: w czasie ładowania elektrolit miał kolor szarobrązowej brei (!!!), w czasie pomiarów był przeźroczysty. Tego kolorku najbardziej się obawiam, bo oznacza chyba duży ubytek materiału płyt?

Pacjent: czteroletnia Centra Standard 74Ah 680A.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 00:20:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Trup... Ta breja to tak jak napisałeś - fragmenty płyt. Kupuj nowy - tego już nic nie uratuje.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 06:19:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
R.I.P. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 10:01:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Swoją drogą to niezłe te (jak wszystko) teraz robią, 4 lata i trup.
Mój aku ma już 11 lat (za chwilę 12) i nigdy nie zawiódł....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 10:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Mój wytrzymał do wczoraj, tj 10 lat ;)

Wymieniłem na taki sam, ciekawe ile wytrzyma ten :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 11:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Dziś prawdziwych akumulatorów już nie ma....(samochodów też: (:
ku*** mać!!!!!
Planuję wziąć Boscha S5 74Ah i 750A rozruchu. Do Centry ja już nie mam zaufania (to druga padaka w mojej karierze(miałem zaszczyt kupować 2(słownie dwa) nowe aku i niestety były to centry. Varty nie chcę, bo droższa i licencja Bosch (baterie - paluszki - Varty to lipa na 150).Centra futura też jest na srebrze, jak S5.
A może S4 będzie lepszy? U mnie akuku siedzi pod siedzeniem pasażerów. Wejdzie tam zgodnie z moimi pomiarami max 315 mm szerokości, 190 wysokości jest obecnie i nie mam z tym problemu, więc nawet 80 jakąś upchnę (z Boscha na razie mam 77Ah namierzony). Sam już nie wiem co robić. Jak się bardziej wku**** to kupię taie coś za 200, a wtedy nie będzie żal jak zdechnie, a i tak myślę że 4 lata wytrzyma!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 11:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
makaon napisał(a):
Dziś prawdziwych akumulatorów już nie ma....(samochodów też: (:
ku*** mać!!!!!
Planuję wziąć Boscha S5 74Ah i 750A rozruchu. Do Centry ja już nie mam zaufania (to druga padaka w mojej karierze(miałem zaszczyt kupować 2(słownie dwa) nowe aku i niestety były to centry. Varty nie chcę, bo droższa i licencja Bosch (baterie - paluszki - Varty to lipa na 150).Centra futura też jest na srebrze, jak S5.
A może S4 będzie lepszy? U mnie akuku siedzi pod siedzeniem pasażerów. Wejdzie tam zgodnie z moimi pomiarami max 315 mm szerokości, 190 wysokości jest obecnie i nie mam z tym problemu, więc nawet 80 jakąś upchnę (z Boscha na razie mam 77Ah namierzony). Sam już nie wiem co robić. Jak się bardziej wku**** to kupię taie coś za 200, a wtedy nie będzie żal jak zdechnie, a i tak myślę że 4 lata wytrzyma!!!


ja już napisałem swoje zdanie w innym temacie o akumulatorze, na Boschu sie dwa razy zawiodłem, może to akurat tak trafiłem i w zeszłym roku wychodząc z podobnego założenia kupiłem jakiś zwykły firmy Gepard Battery :D, 180 zł netto mnie kosztował, narazie 1,5 roku spkój, druga zima teraz przed nim, ostatnie lekka nie była, szwagier w mercedesie ma taki 4 rok, akumulator nie jest bezobsługowy wieć wody dolałem przed zimą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 17:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
teraz wszystko jest robione tak aby za akis czas sie posypalo.Taka juz kolej rzeczy.Ja mam Cente future i nie narzekam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 21:47:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
MorgothV8 napisał(a):
Swoją drogą to niezłe te (jak wszystko) teraz robią, 4 lata i trup.
Mój aku ma już 11 lat (za chwilę 12) i nigdy nie zawiódł....


To wszystko są efekty "żyłowania" parametrów akku. Przy tej samej pojemności akumulatory mają teraz 2-3 razy większy prąd rozruchowy, uzyskuje się to przez zwiększenie powierzchni czynnej płyt które zamiast lekko porowatych stały się czymś w rodzaju gąbczastego materiału.
Kiedyś jak ładowanie było za duże płyty się wyginały, teraz się wysypują trwałościowo od ciągłych naprężeń bo są o wiele delikatniejszej konstrukcji.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: