.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 23:39:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi B4 zapłon i jego czujniki
PostNapisane: 14.cze.2005 11:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Mam problem z pracą silnika, drży na wolnych i słabo przyspiesza (falujący moment obrotowy). Silnik 2.0 Mono-Motronic.
Więc zasadnicze pytanie:
Czy przepływomierz wpływa na kąt wyprzedzenia zapłonu?
Oraz czy sonda lambda poza wpływem na skład mieszanki zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu? dodam że odśrodkowego i podciśnieniowego regulatora brak.
Zdaża się czasem że działa prawidłowo ( brak drgań i dobre przyspieszenie)
pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi B4 zapłon i jego czujniki
PostNapisane: 14.cze.2005 20:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
lancellot w tym silniku nie ma przeplywomierza powietrza. 2.0 ABT z ukladem Mono Motronic (BOSCH) to wtrysk pojedynczy,wiec nie ma tam przeplywomierza, jest tylko czujnik temperatury zasysanego powietrza jezeli chodzi o dolot powietrza do komory spalania. Falujace obroty wskazuja raczej na zuzyta sonde lambda. U mnie to samo tez silnik lekko przenosi drgania do kabiny ale to bedzie raczej wina wybitych poduszek pod silnikiem. Zaplon mam ustawiony na 7 stopni a bylo 4. Sprawdz dzialanie sondy lambda i ustaw zaplon. Swiece zaplonowe kiedy byly wymieniane ? Na kat wyprzedzenia zaplonu wplywa zawor sterujacy podcisnieniowym regulatorem wyprzedzenia zaplonu.

Ja mam zas inny klopot bo mi po jakims czasie autem szarpie i nie chce mi one przyspieszac, ale po chwili mu przechodzi. Dzieje sie to tak na zimnym i goracym silniku. Prawdopodobnie przyczyna jest czujnik halotronowy w rozdzielaczu zaplonu ktory nie jest wymienny dla tej wersji silnikowej. :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 13:09:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Po remoncie ( wymiana wszystkich uszczelek głowicy + planowanie + prowadnice zaworów) Dostał niesamowitego kopa, zwijał asfalt. ale na wolnych drżał. Polecono wymienić kable WN i kopółkę z palcem co uczyniłem, świece nowe NGK BUR6ET. nic nie pomogło.
Sonda raczej napewno do wymiany bo gdy ją odłączę to żadnej różnicy nie widzę.
Planuję wstawić centralkę II gen do LPG. warto?
A czy ten czujnik zasysanego powietrza myje się w jakiś sposób? bo gdy poszła uszczelka pod głowicą to trochę oleju do obudowy filtra napędziło. i od tąd zaczęły się te falowania momentu obrotowego. (pewnie i sondę uszkodziło)

pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 13:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ten czujnik temperatury zasysanego powietrza to sproboj przedmuchac sprezonym powietrzem z kompresora. Na benzynie i na gazie tak samo sie zachowuje na tych wolnych obrotach ? Jezeli masz okazje to zmien na centralke nowszej generacji. To napewno nie zaszkodzi. Ja u siebie gazu nie mam wiec najlepiej jak by Tobie doradzil ktos kto ma instalacje z centralka 2 generacji. Czy to rzeczywiscie sie oplaca jej montaz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 15:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Na gazie i benzynie tak samo. Nawet na benzynie gorzej.
Trochę nie podoba mi się ustawienie zapłonu. Rozdzielacz jest na max w lewo (max wyprzedzenie) mam wrażenie, że rozrząd jest o jeden ząb na trybie od rozdzielacza przestawiony (zauważyłem to po remoncie).
Wcześniej dało się regulować, tzn. był zapas do pokręcenia w lewo i w prawo.
więc muszę zrobić 3 rzeczy:
1.sprawdzić rozrząd i zapłon
2.wymienić sondę ( ew. sterownik II gen)
3.przeczyścić czujnik temp.

Ale nie wiem gdzie jest ten czujnik pod wtryskiem?, idą do niego jakieś kable? ile?

pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 22:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
lancellot napisał(a):
Ale nie wiem gdzie jest ten czujnik pod wtryskiem?, idą do niego jakieś kable? ile?

pozdrawiam
Krzysztof


Ten czujnik temperatury zasysanego powietrza znajduje sie w srodku obudowy filtra powietrza. Po zdjeciu tej pokrywy obok ukladu wtryskowego jest taki owalny element. Pod spodem dolaczone sa do niego 2 przewody cisnieniowe (cienki gumowy i plastikowy). Jednen z nich steruje klapka rozdzialu powietrza zimne/cieple. Drugi przewod idzie od tego czujnika do obudowy wtrysku. Bez problemu da sie je sciagnac. Wazne jest potem te same miejsce podlaczenia. Dobrze przedmuchaj ten czujnik jezeli dostal sie do niego olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 15:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Problem rozwiązałem dziś.
Okazało się, że sonda lambda jest padnięta.
Odłączyłem kabel czarny ( czytałem na forum, że to masa) więc go ignorowałem odłączając 2 szare. Czarny miał samodzielną złączkę.
Więc to on jest głównym sygnałowym kablem,
Samochód znowu zwija asfalt. :D
Niedługo zainstaluję komputerek do LPG, silniczek krokowy i nową sondę.
Podzielę się wrażeniami ( zużyciem paliwa)

Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 15:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Gratuluje to znaczy ze po odlaczeniu czarnego przewodu i odpaleniu silnika to auto lepiej sie zbiera i ma rowne obroty :) Nowa sonda to wiadomo bedzie calkiem inaczej palil.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: