.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 15:06:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temperatura płynu chłodzacego - Audi 80B4
PostNapisane: 14.cze.2005 21:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2004 20:35:29
Posty: 29
Lokalizacja: Tychy
Jaka powinna być temperatura płynu w chłodnicy w jeżdzie miejskiej i pozamiejskiej?
U mnie wygląda to tak : jak jade na trasie to temperatura najniższa to ok 92-93 stopnie. Ale jak już się zatrzymam na jakieś dwie miniuty na światłach to dochodzi do 100-103 stopni po czym włancza się wętylator i temp opada powoli ( jeżeli stoje lub jade po mieście do 94-95 stopni). Czy jest to normalne??

Pozdrawiam Grifen
Audi 80 B4 2.0 93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2005 21:29:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak , ale jezeli nic nie robiles przy ukladzie chlodzenia to na poczatek wymien plyn chlodzacy , termostati pompe wody w zaleznosci od silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2005 22:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Moze masz nieoryginalny czujnik temperatury i te wskazania na zegarach sa zawyzone? Skoro wlacza sie wentylator przy 100 C moze przeklamuje. Przy zamiennikach jest to popularne.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 10:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Są dwa typy termostatów. 87st i 92 st.
katalogowo w silniku ABT (mono-motronic 90KM) mam 87.
Kolega w ABK ( digifant 115KM) miał 92.
Ale wskazania mamy podobne od 90 do prawie 100 (czasem przekracza)u mnie ok 98 włącza się wenytlator.

Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 11:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
tak ma być nic nie ruszać!u mnie czasem dochodzi do 105 stopni :|

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 13:18:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
U mnie w ABK temperatura płynu chłodzącego dochodzi w/g wskazań z zegarów do ok. 100 stopni kiedy stoję. W czasie jazdy pokazuje ok. 95 stopni. Wskazania bazują na włoskim czujniku temperatury, bo oryginalny mi padł. Generalnie na silniku mam podobne wskazania, sprawdzałem na VAGu. Śmietanka mówił, że tak może być i żeby się nie przejmować więc jeżdżę i żyję z tym, ale jak ktoś z podobnych wskazań zejdzie do 90 stopni to proszę niech się podzieli, chętnie skorzystam z doświadczenia innych.

Wentylator włącza mi sie tuż przed 100 stopni.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2005 17:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Mam podobny klopot. Stary czujnik pokazywal mi jakies 70stC na maxa. Kupilem wczoraj zamiennik Hansa Price'a no i po zalozeniu sa niezle jaja bo temperatura na wskazniku oscyluje w granicahc 105st na trasie do 110 na miescie. Wiatrak zalacza sie w korkach bez problemu plyn sie nie gotuje. Zastanawiam sie czy to wina czujnika. Czy mozna go jakos wymienic w sklepie czy poprostu zamienniki tak maja i trzeba sie z tym pogodzic.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 16:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
tak powinno byc czujniki zawsze zawyzaja o 2-3 stopnie wrazie jak by powstal na nich jakich izolator (osad lub kamien) sprawdzcie tylko czy korek trzyma cisnienie w ukladzie chlodzenia jak tak to macie gwarancje ze jak woda przekroczy 100 stopni to wam sie nie zagotuje POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura płynu chłodzenia.
PostNapisane: 06.wrz.2005 20:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Ja mam B 4 z silnikiem ABK 85 kW - i u mnie jest dwa czujniki włączania wentylator i dwa wentylatory na chłodnicy. Jeden z czujników jest usytuowany nad kolektorem wydechowym i załącza wentylatory podczs stania w korku przy tem około 95 stopniach a drugi jest wkręcony w dole chłodnicy i działa, gdy jest wyłączony silnik a temperatura sięga dużo więcej niż 100 stopni.
Dla ciekawostki podam, iż jeżeli zadziała jeden z tych czujników np. 95 stopniach to drugi nie działa i odwrotnie.Tylko jedna różnica podczas włączania wentylatora - jeżeli włącza czujnik z nad kolektora to obroty wentylatorów są wolniejsze natomiast tego drugiego są bardzo szybkie.
Pozdrowienia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 09:55:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
U mnie przy jeździe w trasie jest sztywno 90st, po mieście przy spokojnej jeździe też 90 chyba że jest upał. Jak trochę mocniej pogazuję to jest jakieś 93. W gęstym ruchu i w korku dochodzi do następnej kreski (pewnie 100) i włącza się wentylator.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temperatura płynu chłodzenia.
PostNapisane: 07.wrz.2005 10:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Czesław Grzelec napisał(a):
Witam.
Jeden z czujników jest usytuowany nad kolektorem wydechowym i
Pozdrowienia.


A ten drugi czujnik to nie jest przypadkiem sonda lambda?
Jeszcze o takich patentach nie słyszałem.
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura silnika.
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Takie rozwiązanie jest u mnie fabrycznie założone ponieważ instalacja elektryczna jest oryginalna. Muszę cię zmartwić "lancellot" ale jest jeszcze trzeci , ktora włącza wentylator działający niezależnie od tamtych to czujnik włączania wentylatora od klimy.
Dodam, iż auto zostało sprowadzone z Włoch - widocznie na te teren miały Audi takie rozwiazanie ukladu chłodzenia.
Pozdrowienia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura silnika.
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Takie rozwiązanie jest u mnie fabrycznie założone ponieważ instalacja elektryczna jest oryginalna. Muszę cię zmartwić "lancellot" ale jest jeszcze trzeci , ktora włącza wentylator działający niezależnie od tamtych to czujnik włączania wentylatora od klimy.
Dodam, iż auto zostało sprowadzone z Włoch - widocznie na te teren miały Audi takie rozwiazanie ukladu chłodzenia.
Pozdrowienia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temperatura płynu chłodzenia.
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czesław Grzelec napisał(a):
Witam.
Ja mam B 4 z silnikiem ABK 85 kW - i u mnie jest dwa czujniki włączania wentylator i dwa wentylatory na chłodnicy. Jeden z czujników jest usytuowany nad kolektorem wydechowym i załącza wentylatory podczs stania w korku przy tem około 95 stopniach a drugi jest wkręcony w dole chłodnicy i działa, gdy jest wyłączony silnik a temperatura sięga dużo więcej niż 100 stopni.
Dla ciekawostki podam, iż jeżeli zadziała jeden z tych czujników np. 95 stopniach to drugi nie działa i odwrotnie.Tylko jedna różnica podczas włączania wentylatora - jeżeli włącza czujnik z nad kolektora to obroty wentylatorów są wolniejsze natomiast tego drugiego są bardzo szybkie.
Pozdrowienia.



Masz wentylator dwubiegowy i nim steruje tylko czujnik w chłodnicy (3 pinowy) jak go odkręcisz i na ściance przeczytasz zakres temperaturowy to będziesz widział dokładnie w jakiej temp.on załącza wiatrak.
A nad kolektorem wydechowym to nie widził żech żadnego czujnika chyba że w kolektorze ssącym ale on z reguły steruje komputerem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Jest czujnik nad kolektorem dolotowym ktory zalacza wentylator na postoju i o ten pewnie Wam obu panowie chodzi.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura silnika.
PostNapisane: 08.wrz.2005 20:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Ten na trzy piny czujnik to, żeczywiście jest na 97 stopnie załączanie ale on jest w najniższym punkcie układu chłodzenia. Ponadto działa grawitacja i na zegarze wtedy temperatura jest ponad 100 stopni bo czujnik temperatury silnika jest wyżej.
Pozdrowienia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2005 20:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
a gdzie jest taki czujnik w ABT? Bo patrzylem i nie widze, a nie wlacza mi na postoju wentyla i zawsze czekam az sie wylaczy przed zgaszeniem :/

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2005 20:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Ze sie tak wtrace.na starej chłodnicy zapchanej temp 95-105 stopni i mnie to drazniło .
wumieniłem chłodnice na uzywke ale dobra i sie temp zmieniła.
po miescie 90-95 a na trasie do 160Km/h 89-90 powyzej 160km/h 90-95-100.teraz mysle ze moja temp jest dobra .zawsze miałem problem w autach z tepm i jestem uczulony.
zawsze musi byc odpowietrzony i zalany odpowiednio sam sie przekonałem na sobie :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura silnika
PostNapisane: 08.wrz.2005 21:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Zawsze czujniki włączania wentylatora są u dołu chłodnicy z lewej lub z prawej strony. Szymon_Zy u ciebie prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik lub przekaźnik, który jest umieszczony w przedziale silnika na środku poszybiu.
Nara.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2005 23:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Wg mnie temperatura silnika powinna oscylować w granicach 90 stopni z niewielkimi odchyleniami. Czujnik który załącza wiatrak jest najbliżej miejsca oczywiście w chłodnicy gdzie dochodzi płyn z bloku (po otwarciu sie termostatu).
Osobiście proponowałbym zasiąść sobie do jakiejś nowszej fury najlepiej z grupy wv/oooo aby sie o tym przekonać jakie wahania są na wskaźniku temperatury ( minimalne!) U mnie 100 stopni łapnoł jak padła sonda.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: