.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 20:26:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: No i masz babo placek - Uszczelka pod glowica :-/
PostNapisane: 16.cze.2005 21:15:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
problemow nie bylo to sie zaczely... walnela uszczelka pod glowica i cisnienie dostaje sie do ukladu chlodzenia :/ teraz mam do Was pytanie:
Mam mechanika ktory zajmuje sie "X" lat takimi samochodami (chodzi o klekoty :-) podejmie sie jak najbardziej takiej wymiany, dodatko powiedzial ze nie mialo by sensu gdyby nie zrobilo sie odrazu zaworow, wymiany prowadnic, oczywiscie planowanie to podstawa, do tego jakies tam szlify gniazd zaworowych itp. Za robocizne krzyknol sobie 5oo zeta. no i oczywiscie moje czesci.

Powiedzcie co mam zrobic? Czy jechac do niego i robic ten silnik czy to za duza cena. Prosil bym Was o jakies konkrety bo jak narazie to wizja zamkniecia sie w 1ooo zl to koszmar po tym jak zrobilem inne rzeczy w mojej niuni :-(

Prosze o jakies komentarze...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 21:21:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jedno Ci powiem napewno ... znalezc kogos kto za darmo CI to zrobi bedzie ciezko a to co napisales o tamtym mechaniku swiadczy o nim jak najbardziej dobrze . Wnioski sam sobie wyciagnij i zadaj pytanie czy chcialbys za mniej niz 500 pln robic komus remont glowicy ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: No i masz babo placek - Uszczelka pod glowica :-/
PostNapisane: 16.cze.2005 23:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mAlIbOr napisał(a):
problemow nie bylo to sie zaczely... walnela uszczelka pod glowica i cisnienie dostaje sie do ukladu chlodzenia :/ teraz mam do Was pytanie:
Mam mechanika ktory zajmuje sie "X" lat takimi samochodami (chodzi o klekoty :-) podejmie sie jak najbardziej takiej wymiany, dodatko powiedzial ze nie mialo by sensu gdyby nie zrobilo sie odrazu zaworow, wymiany prowadnic, oczywiscie planowanie to podstawa, do tego jakies tam szlify gniazd zaworowych itp. Za robocizne krzyknol sobie 5oo zeta. no i oczywiscie moje czesci.

Powiedzcie co mam zrobic? Czy jechac do niego i robic ten silnik czy to za duza cena. Prosil bym Was o jakies konkrety bo jak narazie to wizja zamkniecia sie w 1ooo zl to koszmar po tym jak zrobilem inne rzeczy w mojej niuni :-(

Prosze o jakies komentarze...

Jak najbardziej profesjonalne podejście do tematu. Zbieraj pieniązki i rób co mechanik sugeruje.
Szkoda że Niunia nawaliła, ale kiedyś uszczelka pasć musiała. ;-) :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 06:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
wiesz hans, nikt dzis nie da za darmo i nic sie nie dostanie za darmo. Moje pytanie bylo sprecyzowane czy to dobra cena a nie czy znajde za darmo. Baskecior dzieki za slowa otuchy, nic innego mi nie pozostaje tylko zaprowadzic malenstwo do "Pana Doktora" i niech zaczyna dziergac. Mam nadzieje ze glowica nie bedzie popekana bo sie zabije, albo bede szukal nowego silnika :-) bo przy walnietej glowicy staje sie to nie bardzo rentowne...

Pozdro
mAlIbOr

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 07:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
też jestem przed wymianą głowicy i robiłem małe rozeznanie,
w pierwszym warsztacie krzyknęli mi 900zł za wymianę z planowaniem,
drugi gość, któremu dałem pogrzebać trochę w samochodzie powiedział, że w tysiącu się nie zmieścimy - podobało mi się podejście faceta do roboty, bo rzeczywiście przykłada się, sprawdzi zawsze, czy obok tego co robi żadnej śrubki nie brakuje albo nie jest niedokręcona, więc pogadałem z nim i umówiłem się na tysiąc - sto słotych przeboleję a facet na pewno bardziej się przyłoży niż w tatmym warsztacie,
ale w międzyczasie przeczytałem post Bila i podjechałem do warsztatu, który polecał, a tam na podjeździe same niunie, w robocie akurat ma dokładnie taką samą furę jako moja i mówi mi 580zł, w każdym przypadku sama robocizna oczywiście
więc jak widzisz cenę masz raczej spoko :peace: a dawać jeszcze mniej, to już chyba by było podejrzane :diabel:

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 19:08:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Widzisz dzis bylem u tego faceta, zaczelismy liczyc koszta i mysle ze sie nie uda mi zamkac w 13oo z gratami, to poprostu nie realne. Uszczelka, prowadnice, uszczelniacze, oringi na walek, planowanie, sprawdzanie szczelnosci, cos tam jeszcze, i jeszcze a na sam koniec nawet nie dodal szpilek nowych co raczej sadze ze jest podstawa i juz mi wyszlo ponad to co liczylem :-/ Sam nie wiem co robic, jest to strasznie duzo siana a jak sie okaze ze glowica jest gdzies peknieta to dodatkowe 500 zeta za glowice :-( i koszta tak rosna ze nie wiem czy nie znalazl bym innego silnika :zly: Nie wiem sam co mam robic bo teraz nie chcial bym tyle becelowac ....

Zastanawialem sie jeszcze nad jednym rozwjazaniem, czy to szystko co jest do roboty w glowicy jest wymagane skoro byla dobra, nic mi nie klepalo, nie stukalo itp, a samochod chodzil ladnie i zapalal od reki. Czy nie mozna poprostu sciagnac glowicy, splanowac jej i zalozyc nowych uszczelniaczy i uszczelki i spowrotem zamontowac tego ustrojstwa i jezdzic... Jak Wy to widzicie? Czy takie cos odpada calkowicie i to glupi pomysl czy dalej bede jezdziol jak trzeba? Jakie skutki tego moga byc?
Pomozcie mi jakos prosze!!!

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 19:18:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Na pewno malo kasy to nie jest i mozna ja lepiej wydac. Można oczywiście sprawdzić szczelność, splanować, wymienić uszczelniacze, zalozyc glowice i tez bedziesz smigal. Pamietaj jednak zeby wymienic szpilki. Na tym nie warto oszczedzac bo jak sie jakas ukreci...
Jak nie maz kasy a chcesz jezdzic to zrob tak jak napisałem i powinno byc git.

PS: moglem o czyms b.waznym zapomniec wiec mnie poprawcie w razie co.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 19:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Czyli reasumujac, nalezalo by sciagnac glowice, dac do sprawdzenia i splanowac ja, zmienic uszczelniacze i wsadzic nowa uszczelke i szpilki i do kupy skrecic i powinno byc dobrze...

Czy dobrze zrozumialem??

Jaki moze byc koszt takiej operacji??
70 - planowanie
50 - sprawdzenie
150 -szpilki (dobrze mysle?)
150 - uszczelka
??? - uszczelniacze (nie wiem ile to moze kosztowac)

Jak cos wiecie to piszcie bo samochod jest mi potrzebny a jestem w dolku i nie wiem co robic...
A moze ktos z Was zna mechaniora ktory by sie tego podjol i za ile?? Oczywiscie Wawa i okolice

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 20:41:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
co do szpilek to jezeli jedna kosztuje kolo 40 pln a jest ich 12 to nie wyjdzie 150

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 21:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mAlIbOr napisał(a):
Widzisz dzis bylem u tego faceta, zaczelismy liczyc koszta i mysle ze sie nie uda mi zamkac w 13oo z gratami, to poprostu nie realne. Uszczelka, prowadnice, uszczelniacze, oringi na walek, planowanie, sprawdzanie szczelnosci, cos tam jeszcze, i jeszcze a na sam koniec nawet nie dodal szpilek nowych co raczej sadze ze jest podstawa i juz mi wyszlo ponad to co liczylem :-/ Sam nie wiem co robic, jest to strasznie duzo siana a jak sie okaze ze glowica jest gdzies peknieta to dodatkowe 500 zeta za glowice :-( i koszta tak rosna ze nie wiem czy nie znalazl bym innego silnika :zly: Nie wiem sam co mam robic bo teraz nie chcial bym tyle becelowac ....

Zastanawialem sie jeszcze nad jednym rozwjazaniem, czy to szystko co jest do roboty w glowicy jest wymagane skoro byla dobra, nic mi nie klepalo, nie stukalo itp, a samochod chodzil ladnie i zapalal od reki. Czy nie mozna poprostu sciagnac glowicy, splanowac jej i zalozyc nowych uszczelniaczy i uszczelki i spowrotem zamontowac tego ustrojstwa i jezdzic... Jak Wy to widzicie? Czy takie cos odpada calkowicie i to glupi pomysl czy dalej bede jezdziol jak trzeba? Jakie skutki tego moga byc?
Pomozcie mi jakos prosze!!!

Pekniecie glowicy jest malo prawdopodobne, co do profilaktycznych wymian elementów głowicy to powinienes pogodzic sie z faktami, moj mechanik zawsze tak robi przy okazji napraw głowicy i po takich naprawach nigdy nic mi nie wyskoczyło, nic nie stukało silnik byl lepiej doszczelniony i banglał jak nalezy. Gdybys byl z okolic Łodzi to zaprowadzilbym Cie do speca od takich starych kondonów , bo sam tam zaprowadzałm moje traktory i zawsze ze skutkiem pozytywnym, do tego nie zdziera skóry :) .
Moja rada: odłóz nieco grosza i nie zaluj, a pojeździsz długo i bezproblemowo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 23:23:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
mAlIbOr napisał(a):
Czyli reasumujac, nalezalo by sciagnac glowice, dac do sprawdzenia i splanowac ja, zmienic uszczelniacze i wsadzic nowa uszczelke i szpilki i do kupy skrecic i powinno byc dobrze...

Czy dobrze zrozumialem??

Jaki moze byc koszt takiej operacji??
70 - planowanie
50 - sprawdzenie
150 -szpilki (dobrze mysle?)
150 - uszczelka
??? - uszczelniacze (nie wiem ile to moze kosztowac)



Aby dać głowicę do sprawdzenia i planowania musi być bez kolektorów, wałka rozrządu (i pewnie bez zaworów). Czyli dochodzi ci koszt simmerów i uszczelek pod kolektory. Uszczelka pod głowicę kosztowała mnie 280 zł (do 2,0 D). Za robociznę skasował mnie gość 450 zł (wymieniał przy okazji rozrząd, wtryskiwacze i pompę wody), za sprawdzenie i planowanie głowicy zapłaciłem 150 zł.

I zapomnij, ze znajdziesz głowicę za 500 zł. Na szrotach i auto-częsciach wołają od 1200 w górę. Pozostają jedynie okazję. Ale te głowy mają to do siebie, ze lubią pękać... Ja dorwałem prawie całe auto po wypadku za 1650 zł...

Jeżeli chcesz minimalizować koszta a pewny jesteś, że głowica z wyposażeniem jest ok to wymień jedynie uszczelkę , splanuj i montuj na starych częściach i nowych szpilkach. Ale szkoda będzie znów ściągać głowicę aby usczelnić gniazda zaworowe, wymienić prowadnice i popychacze...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 18.cze.2005 13:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
pojechalem dzis do znajomego mechaniora i fakty wygladaja tak. Za robocizne razem z uszczelniaczami planowaniem i sprawdzeniem krzyknol 450 zeta (umiarkowanie) + czesci ja kupuje (uszczelka, uszczelniacze, szpilki i oringi na walek). Mysle ze nie bede dalej szukal i zaprowadze do niego niunie niech to zrobi. Co Wy na to??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 15:52:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Też kiedyś wymienialem uszczelke pod glowica tyle ,że w Beemce, koles mial ja tylko splanowac, bo regeneracja wyszla ok 600 zl i niestety wyszla z tego wielka dupa, nie wiem czy mechanik tu zawalil czy to wina tego , że jej nie zregenerowalem, ale auto stracilo moc i mieszal sie dalej olej z plynem chlodzacym.
Moim zdaniem nie wrto oszczedzac bo sie moze okazac , że bedziesz musial to robic drugi raz,a to juz sie napewno nie bedzie oplacalo.
U mnie skonczylo sie to wymiana silnika :/

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 16:43:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Maryan napisał(a):
Też kiedyś wymienialem uszczelke pod glowica tyle ,że w Beemce, koles mial ja tylko splanowac, bo regeneracja wyszla ok 600 zl i niestety wyszla z tego wielka dupa, nie wiem czy mechanik tu zawalil czy to wina tego , że jej nie zregenerowalem, ale auto stracilo moc i mieszal sie dalej olej z plynem chlodzacym.
Moim zdaniem nie wrto oszczedzac bo sie moze okazac , że bedziesz musial to robic drugi raz,a to juz sie napewno nie bedzie oplacalo.
U mnie skonczylo sie to wymiana silnika :/


to nie wina glowicy, tylko pekniety blok byl sprawca mieszanki olej-plyn chlodzacy. U siebie w "bmw 7" też mialem ten problem. Glowice sprawdzilem , spalanowalem, zalozylem, 2 miech pojezdzilem i znow mialem olej w ukl chlodzenia. Pojechalem znowu na spr glowicy a tu wsio ok. Zaczalem opuszczec poszczegolne tloki i okazalo sie ze na 5 garnku jest mikro pekniecie idace do okola. Skonczylo sie rowniez na wymianie silniorka.

tak wiec moja rada: nie sugeruj sie uszczelka tylko sprawdz rowniez cylinderki.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 19.cze.2005 18:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
W czwartek odstawiam samochod do mechaniora a ze mam dzien wolny to jak tam rano go zaciagne to odrazu bede z nim siedzial i patrzyl jak to rozbiera i dogladal wszystkiego. Wtedy jak sam zobacze jak ta uszczelka wyglada to bede mogl pomyslec nad dalszym szukaniem. A skad sie takie cos moglo wziac?? Dlaczego ta uszczelka strzelila?? Czy przegrzany byl silnik czy poprostu 18 lat starczylo jej zywota marnego??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 18:31:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
nie sugeruj sie uszczelka. pojedz i sprawdz glowice. jezeli jest OK to zacznij szukac po cylindrach. Jak nie znajdziesz to na 95% powinno byc OK. Jezeli zalozysz i po 2 miechach bedzie powtorka z rozrywki to zacznij szukac drugiego silniorka.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 09:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
to znowu ja :D

A wiec tak, wedlug zasady zawsze pisz co bylo przyczyna to wyglada nastepujaco:
- glowica wytargana
- nie jest popekana
- czesci kupione (uszczelniacze zaworowe + siemeringi na wal 34zeta"GETS", szpilki 55zeta, uszczelka pod glowice 79zl "GLASSER" + pod obudowe zaworow 29zl "GLASSER"

To pierwsza faza, dzis glowica idzie do planowania i skladania. Jeszcze musze jechac po plyn chlodzacy. Calosc robocizny zaplace 3oo zeta. Nie liczac przejazdow i szukania czesci to dobra cena chyba....

Jutro dalszy ciag relacji z tego jak samochod jezdzi.

Komentowal,
mAlIbOr

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 10:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
mAlIbOr napisał(a):
Calosc robocizny zaplace 3oo zeta. Nie liczac przejazdow i szukania czesci to dobra cena chyba....

A mówia ze krakusy to centusie... :diabel:
Głowę daje, ze jesli kupilbys wszystko w jednym miejscu dostalbys rabat, ktory bylby wyzszy niz koszty paliwa, ktore poniosles jezdzac i urywajac po kilka zlotych na elemencie. O czasie juz nie wspominajac... :P

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 13:35:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
nic by to nie dalo skoro w IT uszczelka kosztowala ponad 450 zeta, ten rabat nic by nie dal. Tak samo szpilki, w jednym miejscu komplet 100 w drugim 55 a jeszcze gdzie indziej na sztuki po pare zlotych. Moim zdaniem oplacalo sie. Zaden rabat nie pokryl by tego z racji zroznicowania towaru. Pozdrawiam :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 14:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
EE...to nie było tak strasznie. Sprawdź czy blok silnika nie wymaga planowania. Ja tak Ci marudzę o tym ale widziałem takie coś i zdziwioną minę właściciela A100 jak to po trzech planowaniach głowicy nadal wywalało uszczelkę... :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: