.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 08:44:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeplywomierz od srodka?
PostNapisane: 21.cze.2005 09:27:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

na wstepie powiem ze uzylem szukaja i probowalem znalezc odpowiednie informacje ale niestety stanalem na niczym:/.

Jak moze pare z Was czytalo newbie, stalem sie posiadaczem coupe 2,3 20V.

Zaczelo sie dlubanie, wczoraj wyjalem filtr powietrza (caly zawalony na czarno ze wyjmowalem brud palcami:/) ok .. juz wiem ze do wymiany... ale zainteresowaly mnie przeplywomierz... jak on powiniene wygladac? bo jak go odkrecilem od puchy filtra to jest to zwykle kawal metalu gdzie nie widac zadnych czujnikow i jak sie przez niego spojrzy to jedyne co widac to siatke metalowa? (zreszta u mnie porwana z jednej strony) ? Czy taka jest prawidlowa jego budowa? nie powinno tam byc rzadnych czujnikow?

Jako ze auto dosc dziwnie jezdzi jak sie nagrzeje to gasnie, pali niemilosiernie duzo (rekord w korku to 32 litry gazu;), obrotu faluja, jak wrzucam sprzeglo jak jest powyzej 3000rpm to gdy silnik nagrzany obroty spadaja albo do zera i gasnie albo spadaja bardzo szybko do 100 i powoli wchodzia na 400, 500 i pozniej 900 (jak jest zimny tez troche spadaja ale nie przygasa i chodzi o niebo lepiej)

zainteresowal mnie przelywomierz czy tak powinien wygladac?

a diagnoza na reszte dolegliwosci to ...

lambda (normalne spalanie na wtrysku gazu to kolo 20-22 litrow)
filtr powietrza (syf nie milosierny i ogolnie jakis taki mulowaty jest)
zaplony... czasami jak sie go mocniej pociagnie (do 6 tysiecy) to zaczyna szarpac i nierowno jezdzic

Doloty sa szczelne, podociskalem tam gdzie sie dalo...

krokowy sie moczy wlasnie w wd40 zobaczymy czy cos mu to pomoze.


ufff to chyba na tyle:) bylbym wdzieczny za informacje dotyczace przeplywomierza i jego budowy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 09:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jednym słowem : OH MY GOD :)
wymień ten filtr powietrza! nie dziwie się że Ci gaśnie jak jest taki syf... i wydłubywanie brudu Ci nic nie da... Tak btw to ciekaw jestem kto tak dba o niunie że filtrów nie zmienia :( przecież to powolne dożynanie silnika....

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 09:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
filtr powietrza jest ważną sprawą, tym bardziej w silniku wielozaworowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 09:48:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
ze wymienie to wiadome, wczoraj jak go zobaczylem to trzepalem tylko dla sprawdzenia "ile z niego wyleci" wylecialo pare ladnych grudek zbitego brudu :/

Jestem zwolennikiem wymiany na nowe jak cos sie zuzyje wiec nie beda go na pewno czyscil;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 09:52:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ta kratka to właśnie rodzaj czujnika - poszukaj na forum, budowa jego była opisana na bank! Nie powinna być porwana i w tym właśnie miejscu szukałbym większości problemów... Odłącz przepływkę i sprawdź jak się wtedy będzie jeździło... Pozatym warto by jeszcze zmienić świece, kable WN oraz wyregulować gaz - z takim spalaniem to bym na miasto wcale nie wyjechał :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 09:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
IMHO filtry powinno sie wymieniać z każdą wymianą oleju.
Filtr paliwa, powietrza itp (średnio co 10 tyś)

Rzycze szybkiego doprowadzenia autka do normalnego stanu.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 10:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
tak tez zrobie ale po nastepnej wyplacie;)

swiece i kable podobno sa wymienione jakies 10 tys temu (no i kable rzeczywiscie wygladaja na swierze)

dzisiaj poleci filtr powietrza, zobaczymy co bedzie sie dzialo. Przyszly miesiac olej i opony (niestety juz sa ledwo ledwo) ...


co do przeplywki, to po odlaczeniu jej, silnik gasnie. Jechac sie na pewno nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 19:27:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
filtr powietrza wymieniony... ale zadnej roznicy nie czuje:/

jak jest zimny chodzi cacy zbiera sie calkiem niezle obroty tez trzyma okej, a jak sie rozgrzeje robi sie wolowaty (a nie daj boze wlacze klime to juz w ogole)

dodam ze jezdze na gazie a smierdzi w kabienie zarowno gazem jak i benzyna...czy kto wie jak mozna sprawdzic czy leje wtrysk rozruchowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 19:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
filtr paliwa wymieniamy co 30.000 a nie co 10.000 km (wg instrukcji serwisowej)

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 19:55:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
spróbuj najpierw doprowadzić do stanu że na benzynie jest OK, a potem zajmij się gazem, ja właśnie tak robie i odstawiam swoje na tydzień do mechnika "ostatniej szansy".
U mnie jest tak, że też czuć gaz i benzyne a to dlatego że mam przestawioną klape spiętrzającą i autko ma zabogatą mieszanke i wszystkiego nie spala. Jak ustawie że mieszanka jest OK i nic nie czuć to niz zapala jak jest zimny :( autko odstawiam w sobote i za tydzień mam nadzieje będe mógł napisać co było, z tym że ja mam 2,0 na mechanicznym wtrysku

powodzenia

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 21:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
to samo powiedzial mi gaziarz .. zeby najpierw doprowadzic beznyne i zajac sie gazem.. tylko jak tu doprowadzac benzyne jak same testy puszcza mnie z torbami? ;)


na nastepny ogien idzie lambda, kopulka i palec... auto jak jest zimne chodzi rowniotko tylko co jakies 5-10 sekund szarpnie nim jakby gubil zaplony. Dziwi mnie fakt ze w momencie wlaczenia wentylatora nastepuje duzy pobor mocy i az obroty spadaja (przy rozruchu wiatraka?)

Lambda moze byc nawet nie podlaczona .. czlowiek mowil ze naprawial wydech wiec kto wie.. moze jej nawet nie podlaczyl? z tego co patrzylem to zeby dostac sie do lambdy trzeba wejsc pod samochod? bo od strony silnika na pewno nie dostane sie:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 22:19:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z tym wiatrakiem to normalne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 22:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... zeplyw.htm

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 22:21:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jak ci nie pali na zimnym (przy prawidłowym składzie mieszanki)to sprawdz wtryskiwacz rozruchowy i czujnik temperatury

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 09:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
zbyszek> dzieki:) hmm w takim wypadku jesli "siatka" przeplywomierza jest naderwana w 1/4 to tym samym ma problemy z utrzymaniem temperatury i tym samym oklamuje komputer.. dobrze mysle?

enduro> wyzej napisalem ze przy zimnym silniku chodzi wkreca sie na obroty bdb, ogolnie chodzi o wiele lepiej po nagrzaniu sa chece a nie na odwrot (co dziwne:)

a co do wtryskiwacza to wlasnie o to pytanie, jak sprawdzic czy rozruchowy nie zalewa?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 21:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ja swój wymontowałem z kablami i włożyłem do słoika uruchomiłem i strzykał jak ze strzykawki podstawiłem drugi i ten drugi dawał mgiełką założyłem ten co rozpylał mgiełkę i o tej pory było ok ale czy to właściwa ocena to nie wiem u n mnie pomogło

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 21:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
napewno naderwana siatka nie sprzyja poprawnej jego pracy :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2005 12:09:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2005 17:12:06
Posty: 21
Lokalizacja: Krasnystaw
Aby najprosciej sprawdzić czy wtryskiwacz rozruchowy nie zalewa ściagnij wtykę z c
zujnika temperatury, tego na 2 styki.Jest on na obudowie termostatu
AUDI100 AVANT 2.3E 89'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2005 21:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
tak, wtyke z czujnika sciagnalem, jedyny objaw ze nie dziala to to ze na desce nie pokazuje temp silnika... a auto chodzi identycznie :/

zauwazylem ze w momencie dodania duzo gazu auto sie zamula nagle dziwnie dostaje kopa pozniej np. przy 5 tys znowu cos go trzyma i nie idzie i nagle znow jakby sie odtykalo i wkreca sie na obroty... hmm filtr gazu? niedawno byl wymieniany wiec nie wiem czy to on...

Ktos mial podobne pobjawy?[/u]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: