.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 07:15:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klapa recylkulacji
PostNapisane: 24.cze.2005 14:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Przy okazji czyszczenia i odgrzybiania klimy zauwazyłem coś dziwnego, a mianowicie;jak nacisne recylkulacje na panelu to owszem klapa recylkulacji sie otwiera a świerzego nawiewu sie zamyka to znaczy jest OK ale gdy wylacze recylkulacje to klapy nie wracają na swoje miejsca tzn. klapa recylk. nie zamyka sie a nawiewu nie otwiera sie.Dopiero jak wyłącze zapłon to klapy wracają powoli na swoje miejsca.Doszedłem do jakiegos elektrozaworu który jest na górze obudowy od parownika.Jak wyciągne z niego wężyk od siłowniczka odpowiedzialnego za ruch tych klap to recylkulacja zamyka sie ,jak założe spowrotem recylk. sie otwiera.Wspomnę że to wszystko ma miejsce gdy wcisne a po chwili wyłącze przycisk recylk. na panelu.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 15:51:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
czy op[eracje przeprowadzales na wylaczonym czy wlaczonym silniku ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:45:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
silnik pracował

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:50:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czy elektrozawor sie zamyka bo jezeli jest otwarty to podcisnienie oddzialywuje na silownik i zamyka doplyw swierzegfo powietrza. byc moze jak sie otwira zawor to juz nie zamyka .
wez odpal auto , wlacz recyrkulacje i odlacz wtyczke od tego elektrozaworu , jezeli wtedy klapa sie zamknie to trzeba szukac przyczyny w samym sterowniku , jezeli zas nie to winny jest silownik , sprobuj ewentualnie podlaczyc odwrotnie wezyki do zaworka o ile sie da

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Zmojego wniosku jest tak; jak nie ruszam recylk. to bierze świerze powietrze, a jak nacisne recylkulacje to ją załączy, ale póżniej mimo ze na panelu po ponownym wcisnieciu zgasnie znaczek recylkulacji to nie otworzy sie świerze powietrze.Dopiero jak zgasze silnik podciśnienie zniknie to powoli klapa św. powietrza sie otwiera .Tam na klapach jest sprężynka która ten powrót zapewnia.I znowu odpalam silnik to jak nie rusze recylk. to nawiew św. powietrza jest.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Dzieki Hans Ide w tej chwili do garażu i będę działał.Po poludniu napisze co i jak.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 12:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
Hans a co możę być jak mi się klapaka recylkulacji wogole nie zamyka po naciśnięciu przycisku recylkulacji?? :zly:

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 13:16:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie masz doprowadzonego podcienienia do elektrozaworu albo masz odlaczony lub niedzialajacy elektrozawor . czy jak nacisniesz przycisk recyrkulacji to slychac jakies reakcje w okolicy schowka ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 14:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
tak jak sciaglem schowek to gdy przyciskam recylkulacje to slychac taki pstryk jak z przekaznika z okolicy wentylatora

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 14:32:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to brakuje podcisnienia , poszukaj czarnej rurki dochodzecej do tego elektrozaworu i pozniej poszukaj w komorze silnika w okolicach sciany grodziowej czy zadna rurak nie jest zaslepiona lub odlaczona

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 14:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
fajnie Hans bardzo ci dziekuje za porady ale gdzie mam szukac tego zaworu- jak on wyglada??
ja nie bede grzebal tylko kumpel bo on kumayt jest bardziej i tez mi mowil ze wlasnie podcisnienia brakuje

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 14:38:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak wykrecisz schowek to pokaze Ci sie kanal powietrzny i silnik wentylatora i z prawej strny na obudowie jest przykrecony ten elektrozawor a czarna rurka do jego zasilania wychodzi do komory silnika przez uszczelke przez ktora wychodza rurki klimy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 15:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Aumnie klapa sie nie rusza jak odłącze kable od elektrozaworu; to znaczy elektrozawór otworzy podcisnienie ale gdy sie zamknie to to wytworzone podcisnienie nie ma gdzie uciec.Dopiero jak wyłacze silnik to uchodzi,dlatego wtedy dopiero klapy wracają na swoj spoczynkowy stan; recylkulacja zamknieta świerze powietrze otwarte.To powoduje sprezyna powrotna.Nie wiem czy u mnie w niuni coś nie tak ale zrobiłem ze powraca położenie spoczynkowe.Wypaliłem małą dziurke w wężyku do siłowniczka od tych klap. Na tyle mały ze jak zawór zadziała to podciśnienie nie zdąża uciekać i klapa recylk. sie otwiera.Ale wystarczy na to żeby podciśnienie uszło jak wyłącze elektrozaór od recylk. i klapy powoli wracają w stan spoczynku.Nie fachowo ale skutecznie ,sprawdziłem kilka razy.Jest ok.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: