.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 13:17:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: lambda - spalanie miasto i trasa takie samo
PostNapisane: 20.cze.2005 10:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
Witam, :)
zagazowana audiczka 2,3 AAR instalacja II generacji, autko w trybie miejskim pali 14 l gazu, ale co najdziwniejsze na trasie bez wzgledu na obciazenie auta (sprawdzne na pusto i z duza przyczepa + komplet psażerów) pali tyle samo, wizyty u gazownika i regulacje nie pomogly ciagle to samo, koledzy pomocy, gdzie szukac winy lub u kogo pomocy, pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 10:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
ja mam taki sam problem tyle ze mam 2,3ng i b4 od poczatku gazwonicy mowili ze sonda sie zawiesza itp czasem dziwnie jezdzil i zalozylem srube i kombinowalem na srubie troche lepiej sie zbieral.

ale nie wazne zawsze palil w okolicach 14-15 niezaleznie nawet od stylu jazdy, dziwne nie?

pierwsza wazna rzecza to czy masz sprawna sonde lambda?
czy jezdziles czasem troche ostrzej i sprawdzales spalanie i spokojnie... ?

ja wlasnie wyrzucilem katalizator i zalozylem sonde nowa uniwersalna ntk, jutro jade na wymiane kompa(stwierdzilem ze wadliwy i mialem racje) i regulacje. no i zobaczymy co z tego bedzie.....

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 11:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
sonda w/g gazownika jest sprawna ale wydaje mu sie ze jest za wolna, ogolnie technika jazdy spokojna, choc czasami jak sie czlowiek spieszy to wiadomo, brak roznic w spalaniu

nie wiem tylko jak sie odniesc do kompa od gazu (slynny ORION), ogolnie to co wyczytalem to jak sa z nim problemu to auto duzo pali, moje pali bardzo ladnie i mozna powiedziec ze malu jak na miasto, natomiast na benzynce sprawuje sie poprawnie, ogolnie czy LPG czy PB auto ma rowne obroty i rowno przyspiesza

a nie bardzo mi sie usmiecha wymiana sondy tylko po to aby sprawdzic czy to moze to - glownie koszta nowej sondy okolo 200 zl

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 17:34:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
ja kupilem z allegro za 81zl;) jak narazie dziala na gazie dobrze..na benzynce chyba nie bardzo wiec nie moge polecic, jutro sie dowiem jak bede u gazownikow

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 09:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
czy nikt nie ma pomysłów na taka dolegliwość, może ktoś w forumowicz miał podobne problemy albo co slyszal w tym temacie ??

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
ta sonde co kupilem jest spoko dla gazu bo na benzynie cos dziwnie chodzi.... chyba tez powinnienes zmienic gazownika...
sprawdzales kiedys emisje spalin na lpg? ja miales kiedys przekroczone 15razy a moi gazownicy twierdzili ze jest dobrze...

pozatym ostatnio wpadlem na pomysl zeby kolo silniczka krokowego wstawic srube jak w instalce 1 generacji, ktora bedzie ograniczala maksymalne otwarcie silniczka krokowego... teoretycznie w moim przypadku powinno byc lepiej, pojezdze i zobacze jaki efekt

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 08:19:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to nie musi byc wina sondy . w mechanicznym wtrysku jest klapa spietrzajaca i jezeli jest cos co powoduje oporne jej przemieszczanie sie to wtedy auto zarowno na gazie jak i na benzynie bedzie palilo duzo ... mi cygaro palilo na miesci edo 18 litrow i na trasie podobnie jak mi zaczal ciekanc rozdzielacz wtrysku a to spowodowalo ciezka prace ramienia i klapy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 12:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
Hans mowisz o klapce ktora widac jak sie sciagnie ta duza gume? kolo rozdzielacza wtrysku?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 13:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
wlasnie dzisiaj bylem ponownie u gazowniow i dopowiedz co do jakosci spalania na analizatorze = jest w normie pomiedzy 1000 a 1050 - nie wiem co to oznacza, ale oni mowia ze w normie,
natomiast jesli chodzi o spalanie, to spala 14 gazu a 12 PB na miescie (w/g katalogu ma spalac 12 w trybie miejskim), na trasie nie sprawdzalem spalania PB, HANS mam do ciebie pytanie, czy mozna jakos sprawdzic ta klape i wktorym miejscu ona jest ??
i czy sie ktos orientuje czy przerabiaja wlot powietrza do filtra przy instalacji gazowej, bo ja mam nic nie zmienione i niektorzy mi mowile ze powinno byc zdementowane cos albo zasloniente

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 13:15:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Guzik_777 napisał(a):
Hans mowisz o klapce ktora widac jak sie sciagnie ta duza gume? kolo rozdzielacza wtrysku?

tak o tym pisalem

Kaszmir , co do Twojego problemu to masz spalanie w normie a co do zaslaniania wlotu to sie to stosuje jezeli instalacja jest slaba aby ograniczyc ilosc powietrza bo przy wyzszych predkosciach reduktor ie nadaza ze zmianami obciazenia silnika itp itd ... wtrysk gazu nie ma tych chorob :/

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 16:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

problem polega na tym ze pewnie nie masz cut-off czyli jak zdjenmujesz noge z gazu autko i tak pobiera lpg
po za tym w polsce trasa to tak jak przedmiescia na zachodzie co chwile trzeba zwalniac do 60 albno wyprzdzac powolniakow redukowac z 5 na 3 albo nawet i na 2

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 19:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
z tego co kojarze to nie mam tego ustawionego/podlaczonego. pytanko czy wymoc na gazowniku zrobienie tego ?? i co to da lub zmienii ??

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 22:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

cut-off daje tyle ze przy zamknieciu przepustnicy nastepuje odciecie doplywu gazu(lub zdredukowania nie jestem pewien)

wiec przy normalnej jezdzie daje to bardzo duzo oszczednosci jezeli ktos jeszcze umie wykorzystac to hamujac samymi biegami to naprawde da sie zaoszczedzic

ja przy silniku 1.6 w miescie z 10 na 8.,5 gazu a w trasie przy ostrej jezdzie z 11 na 9
a srednia spadal mi z 9,5L na jakies 8,2

hehe co to znaczy wymodz na gazowniku zrobienie tego
bez sensu skoro masz taka funkcje w kompie do gazu
to gazownik powinien to zamonotwac zadnej laski nie robi
to jest jego błąd

dlateo wlasnie wole zakladac w duzych renomowanych zakladach instal gaz
bo kazdy super gaziarz ma swoje wizje na temat dzialania gazu
a nie koniecznie beda one dobrre dla usera pojazdu

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 14:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
w wyniku dalszych walk z gazownikami udalo mi sie jedynie doprowadzic do uspokojenia wolnych obrotow (czyszczenie kroka od wolnych obrotow), natomiast spalanie nadal sie utrzymuje tak jak bylo
po kontaktach ze znajomymi i odwiedzinach u innych gazownikow zastanawiam sie nad zmiana elektroniki (chwila obecna ORION ), w wielu opisach do niej znalazlem niezbyt przychylne opinie, zobaczymy ile beda chcieli za zamiane na cos innego ?? nie wiadomo :)
na dzien dzisiajszy koncze temat spalania i czekam na wymiene elektroniki moze to pomoze

pozdrowionka dla wszystkich

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: