.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 17:24:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4, 2.6 słaby dół?
PostNapisane: 06.lip.2005 12:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Ostatnio kupiłem B4 quattro z silnikiem 2.6 (abc) i musze powiedziec ze jestem lekko rozczarowany. Otoz dotychczas jezdzilem B3 z silnikim 2.3 (NG). Wydawalo mi sie ze ten powinien miec zdecydowanie lepsze pryspieszenie, zwlaszcza przy niskich obrotach (znaczy 2-3 tys). Tymczasem samochod zaczyna sie zbierac dopiero od okolo 3 tys. Wiem ze maksymalny monent osiaga mniej wiecej przy 3,5 ale jak na 210NM to wydaje mi sie strasznie slaby.

Jakie sa mozliwe przyczyny? Przestawiony rozrzad (watpie)? Czy jakies usterki w ukladzie elektrycznym? Niestety jeszcze nie zrobilem plytki na MAX'ie do VAG'a i nie mam sie czym podlaczyc ( bo na opto nie chce dzialac :( ).

Wczoraj zagazowalem autko systemem diego (SGI) i gazownicy twierdza ze wszystko gra, sonda jest dobra (przynjamniej jedna), ale czy uszkodzenie jednej sondy moze miec tez wplyw na takie zachowanie ?

Gdzie jeszcze kierowac swoje podejzenia?

Z gory dzieki za info

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 15:17:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhmm...ja Ci niestety podpowiedziec nic nie potrafie....powiedz gdzie gazowales autko w krk i ile zaplaciles ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 15:44:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
1. Pojezdzij z jakims akcelerometrem i porownaj z fabrycznymi danymi (tansza opcja)
2. Jedz sie zmierzyc i porownaj wykres z fabrycznym (drozsza opcja)

Na podstawie Twoich subiektywnych odczyc nikt ci nic nie poradzi :P

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 18:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
musisz porównać osiągi z drugim (zakładam, że sprawnym) ABC, i wtedy coś się posunie do przodu. A subiektywne odczucia potrafia być bardzo różne, jeśli nie dziwne. Był tu juz taki, któremu jak napisał '8,0s do 100' to nie przyspieszenie a stanie w miejscu. zmierz przynajmniej elastyczność na kolejnych biegach, przy różnych zakresach obrotów, oczywiście na benzynie, wtedy cos nie coś da się powiedzieć, bo tak na prawdę to nikt tu nie wie, jak Ci się to auto kręci - a że 'słabo' - dla jednego 11s to słabo, dla drugiego 6 też bedzie słabo...

Co do sond.... gdyby uszkodzenie jednej z nich nie miało wpływu na pracę kompa, nie było by jej wcale ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4, 2.6 słaby dół?
PostNapisane: 06.lip.2005 18:48:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wiking1 napisał(a):
Witam!
Ostatnio kupiłem B4 quattro z silnikiem 2.6 (abc) i musze powiedziec ze jestem lekko rozczarowany. Otoz dotychczas jezdzilem B3 z silnikim 2.3 (NG).
...
Gdzie jeszcze kierowac swoje podejzenia?

Z gory dzieki za info

przyczyna moze byc wieksza masa B4 od B3 oraz wieksze straty przeniesienia napedu w quattro.
moje A6 2.5 tdi quattro lata podobnie jak B4 1,9 tdi z wtryskami od AFNa i chipem tyle tylko ze nie piszczy na 1 ani na 2 biegu ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 19:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
hmm, wlasnie troche pojezdzilem i okazuje sie ze "kopyto" ma na zimnym silniku, a jak sie rozgrzeje to niestety czar jazdy pryska :( . Poza tym mam podejrzenia ze starsznie duzo pali, ostatnio jak zalalem za 60zl to zrobilem 80km :zly: . Zastanawiam sie czy przypadkiem czujnik temperatury nie jest padniety? Czy ktos z Was wie ile takie cudo moze kosztowac?

P.s Autko gazowalem w Fugazi i musze przyznac ze jestem bardzo mile zaskoczony (oczywiscie nie cena 4600 :) ), ale podejsciem do klienta i profesjonalizmem (w porownaniu do idiotow z firmy MotoGaz, ktorzy tak mi spartolili NG ze sam musialem wszytsko od nowa zalozyc)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 19:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
No to rzeczywiście masz cos spartolone, bo ja mimo, że mam termostat zwiśnięty, i nagrzewa sie do 90 tylko przy wolnej jeździe, a tak kręci 75-80, to za 50 zł. robię 100-110 km z klimą przy spokojnej jeździe, a 90-100 przy normalnej, czyli butowaniu, ale takim, ze by sprzęgło nie śmierdziało ;).

jeśli za 60 zł. zrobiłeś 80 km, to tragedia - po 4 zety wychodzi, że auto pali Ci prawie 20 litrów - jak byś 100km zrobił przy 60zetach, to by 'żarło' 15l. czyli i tak 2 litry pow. przeciętnej/100km.

Posłuchaj się kolegów, i zajedź na VAG'a, bo inaczej przy każdym 100km 'spalasz' wizyte w serwisie. Gdybanie na forum nic tu nie da, jeśli rzeczywiście za 60 zł robisz 80km, to wal prędko do jakiegoś kumatego mechanika z VAG'iem.

O! jeszcze jedno - nie mam gazu, bo w miare dobrze autko pali, więc nie planuje, ale przemknęło mi gdzieś na forum, że przy niższych generacjach instalek LPG modyfikuje się coś w dolocie - może tam ci coś przypadkiem spierdzielili (mimo, ze są mili) ?

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 19:45:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pali Ci więcej niż moje 330 KM

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 22:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
wiking1 napisał(a):
hmm, wlasnie troche pojezdzilem i okazuje sie ze "kopyto" ma na zimnym silniku, a jak sie rozgrzeje to niestety czar jazdy pryska :( . Poza tym mam podejrzenia ze starsznie duzo pali, ostatnio jak zalalem za 60zl to zrobilem 80km :zly: . Zastanawiam sie czy przypadkiem czujnik temperatury nie jest padniety? Czy ktos z Was wie ile takie cudo moze kosztowac?


A VAGa to kolego podlaczyles wogole pod to auto ???
Ja bym od tego na Twoim miejscu zaczal ;-)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 23:43:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
mq napisał(a):
A VAGa to kolego podlaczyles wogole pod to auto ???
Ja bym od tego na Twoim miejscu zaczal ;-)


Vag nie gryzie :) , 4 klikniecia i 4 literki PB w dół :D

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 07:06:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Dzieki za wszystkie rady.
VAG'a planuje sam podlaczyc, tylko wlasnie koncze interfejs i jeszcze brakuje mi jednej czesci, ale mysle ze uda mi sie to dzisiaj wkoncu polutowac.

Co do modyfikacji w dolocie, to nic nie robili, zalozyli tylko wtryski i z roboty mechanicznej byloby na tyle, reszta to elektronika.

Co do spalania to po przejechaniu w miare spokojnie po miescie (tak do 4tys.) spalil 14,8 gazu na 100 wiec POWIEDZMY ze w miare :| , ale i tak mysle cos tu smierdzi.

Sorki za glupie pytanie :
A co myslicie o przestawionym rozrzadzie, jest sie to jakos w stanie sprawdzic w sposob elektroniczny (VAG'iem)?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 07:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sprawna V6 powinna mieć właśnie mocny dół. Najpioerw zajedź na Vaga, potem porównaj z w miare sprawną inną V-ką bądź pomierz czasy elastyczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ABC ma słaby dół
PostNapisane: 07.lip.2005 08:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2004 20:36:46
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Niestety ABC ma słaby dół. Tak twierdze bo wydaje mi się że audo mam super sprawne. Do 3.000-3.200 muli się (muli znaczy jezdzi jak inne auta)dopiero potem dostaje mega kopa.
Spalanie na LPG dla C4, czyli B powinna mieć mniejsze bo jest lżejsza to max (zima miasto i krótkie odcinki) 16l, zima miasto 14,5l, lato miasto 13-13,7l, lato spokojna traska -11,7l


hehe jak kupowałem od niemca (super zadbany i serwisowany), na początku jazdy testowej to na obrotach dawałem do 3000 to miałem wrażenie ze chyba silnik padnięty bo niewiele lepszy od mojego starego licho zagazowanego cygara 1.8. A jak niemiec powiedział żebym go docisnął na obrotach to usta otworzyłem jak dziecko

_________________
Audi 100 Avant V6 2.6 C4 ABC 1993 + OMVL Dream XXI N


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 11:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Zgadzam sie z bipopem, 2.6 w Q nie jest szczytem dynamiki na niskich obrotach. Jazda zaczyna sie jak przekroczysz 3 tys i korzystasz z drugiego stopnia przepustnicy. Slyszalem ze w osce jest odczuwalnie lepiej z dynamika, ale Quattro to Quattro i napewno bym sie nie zamienil.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 12:36:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
adamgt napisał(a):
Zgadzam sie z bipopem, 2.6 w Q nie jest szczytem dynamiki na niskich obrotach. Jazda zaczyna sie jak przekroczysz 3 tys i korzystasz z drugiego stopnia przepustnicy. Slyszalem ze w osce jest odczuwalnie lepiej z dynamika, ale Quattro to Quattro i napewno bym sie nie zamienil.


Widywałem dobrze latające 2.6 od samego dołu... Może dłubane były... ale wątpię... Pogadajcie z Lejkersem - jego poprzednie 2.6 całkiem fajnie chodziło...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
generalinie nie nazekam na brak dynamiki, tylko wydaje mi sie ze skoro tak duzo maszyna pali to musi z nia byc cos nie tak. Nie udalo mi sie dogadac z kompem z auta, wiec pewnie bede musial skorzystac z rady fachowcow. Czy ktos z Was moze polecic jakiegos mecha od elektroniki w Krakowie? Nie chcialby sie spotkac (znowu) z jakimis partaczami :>

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:30:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
wiking1 napisał(a):
generalinie nie nazekam na brak dynamiki, tylko wydaje mi sie ze skoro tak duzo maszyna pali to musi z nia byc cos nie tak. Nie udalo mi sie dogadac z kompem z auta, wiec pewnie bede musial skorzystac z rady fachowcow. Czy ktos z Was moze polecic jakiegos mecha od elektroniki w Krakowie? Nie chcialby sie spotkac (znowu) z jakimis partaczami :>


w przyklejonych masz takie cuś jak "polecane warsztaty" :peace: - tam cos na pewno bedzie.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:49:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z ABC z kompem HELLA są problemy z połączeniem, ale jak dobrze poszukasz na forum to było rozwiązanie problemu (ja nie śledziłem tamtego wątku...).

Wcale niekoniecznie więc byli to partacze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
bez urazy, nie to mialem na mysli :) Chodzilo mi oczywiscie o mechanikow, ktorzy niejednokrotnie wiecej zepsuja niz naprawia. Co do szanownych Forumowiczow, to oczywiscie przestudiowalem juz wszystko co bylo na temat silnika ABC, Helli i VAG'a, ale nieststey u mnie to nie pomoglo. Przerobilem tez interfejs opto, ale i to nie pomoglo :( Bede wiec musial wydac pare zlotych i dac zarobic, oby nie partaczom ;)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:59:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Próbowalismy w dwóch ABC, polączyc sie z kompem za pomoca OBD II na pinach, niestety nie widzial najawzniejszych opcji, mozna sie bylo dogac tylko z ABS-em i paroma duperelami :/

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron