.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 09:20:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 B3 z silnikiem JN
PostNapisane: 09.maja.2005 20:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 09:08:43
Posty: 49
Lokalizacja: Michałowice/Brzeg
Witam
Czy ktoś z grupowiczów może ma taki silnik w swojej niuni i może powie ile mu pali. Moja coś ponad 10l/100km w mieście i nie wiem czy to mało czy dużo, raczej na krótkich odcinkach. Zastanawiam się czy coś regulować czy nie.
Pozdrawiam Czarrny

_________________
Audi 80 B3 1.8 :)
Audi 80 1.8 S ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 21:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
ja mam silnik jn samochod pali mi na trasie około 10 litrów gazu dawniej 8 benzyny tylko ja mam pare rzeczy które wpływają na duże spalanie: quattro, sonda lambda nie działa, opony 195 i jeszcze pare drobnych rzeczy :/ ale i tak kocham mój samochód :D niedługo będzie wszystko w normie i będzie jeździł na wode :diabel:

_________________
w126 560SEC
r129 600SL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 06:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
witam
Ja też jestem posiadaczem takiego silniczka, spalanie na zbiżonym poziomie, też jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, silniczek wiecznie niedogrzany. Korzystając z okazji "spotkania" posiadaczy JN więc dopytam:
1. czy na zimnym zawsze pali od pierwszego bez dodawania gazu?
2. czy w waszych silniczkach w fazie rozgrzewania (po odpaleniu jakieś 10-20sek.) obrociki delikatnie pływają ?
3. Czy te silniczki tak maja że dość wolno sie rozgrzeweją?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 07:05:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
u mnie po miescie potrafił spalic i 12 l.
teraz gazior w trasie cos około 10-11 l/100 po miescie ok 12-14 l/100 km
co do nagrzania silnika w zime po 6 km zaczyna dopiero coś pokazywać wsk. temp. moze jest skiepszczony?
pali od kopa na lpg i benz - bez gazowania

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 07:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
też mam Jn
1.na zimnym zawsze pali od kopa bez gazu
2.obroty raczej nie falują(no czasem ale naprawde minimalnie)
3.wolno sie rozgrzewa,rzeczywiście coś tam sie nagrzewa dopiero po kilku km. ale w korkach temp.dochodzi do 100 st.-u was też tak jest?
4.w trasie może nawet spalić 6 l/100 ale w mieście łyknie 10-12 l./100

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 07:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Dokładnie, nagrzewa się powoli i dokładnie tempatratura potrafi dojść wysoko zanim otworzy sie termostat, o załaczeniu wentylatora nie wspomnę - widocznie ten typ tak ma.
Kolejne pytanko - obrotomierz - chcę się upewnić, skala jest co 200 obr/min. i zaczyna sie od 200 nie od zera? chodzi o ustalenie wskazania obrotów jałowych nominalnych dla tego typu silnika - książkowo 900+/-30

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 07:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 09:08:43
Posty: 49
Lokalizacja: Michałowice/Brzeg
Mój też nagrzewa się tak do 5-6 Km, zapala za pierwszym razem sporadycznie jak za krótko przytrzymam rozrusznik to zgaśnie. Ale nie wiem dlaczego po 10-20 sekundach obroty zaczynają falować tak do osiągnięcia temp. 50 stopni. Co do wentylatora to wymieniłem u siebiw włącznik który jest w chłodnicy i teraz załącza ok 100 stopni. przedtem wogóle nie nie załączał a temp była ponad 100.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B3 1.8 :)
Audi 80 1.8 S ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 13:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2005 15:06:52
Posty: 1
:) cze moje malenstwo pali malo w miescie 7 - 8 litrow na 100 w trasie 5,5 - 6 litrow jazda spokojna silnik JN , nagrzewa sie szybko pali za pierwszym kopem. pozdro. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 21:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Mi ostatnio spalił 7.5 l przy prędkości 130-150 (trasa 700 km, z tym że na zachodzie) - jestem zadowolony z wyniku - spodziewałem się że przy takich prędkościach ze spali mi więcej.

W mieście 8-10 spokojnie weźmie - ale myśle że to normalne.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 22:54:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Cos chyba chłopaki nie gnieciecie, bo moje coupe (950kg) spala w miescie ok 12,5l/100km, jak na razie ;-)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 10:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:24:16
Posty: 15
Lokalizacja: Katowice
Witam

Mój silniczek zaczął duzo palić i latały obroty powodem była sonda lambda.
Po wymianie wszystko ustąpiło.
A co do niedogrzanych silników to po kilkunastu latach każdy termostat się nie domyka do końca i dlatego sie długo nagrzewają silniki.
Wymiana termostatu pomaga bardzo ale jest jeden warunek nie kupować tanich podrób a napewno będzie wszystko dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 13:52:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
No no, widze ze troche nas jest -posiadaczy JN. Ktos kiedys na tym forum nawet watpil ze istnieje taki silniczek :>
Kiedys moj tez palil od dotyku, bez dodawania gazu. Cos sie jednak pochrzanilo bo teraz musze lekko nacisnac gaz, inaczej ma problem z wejsciem na obroty. Ile pali benzyny nie wiem, bo na niej tylko odpalam i czasem przegonie zeby wtryski przeczyscic. Gazu pali 8-9 litrow w ruchu mieszanym.
To ze silnik sie powoli nagrzewa, to nie ze "ten typ tak ma", tylko, tak jak polomen napisal, winny jest raczej termostat.
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 18:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:24:16
Posty: 15
Lokalizacja: Katowice
Witam


Jeszcze jedno wymiana termostatujest dośc kłopotliwa bo mechanicy zawsze mówią że nie trzeba go wymieniac a to dlatego że troszeczkę trzeba się przy tym napracować.
Ja po kilku prośbach u mojego ulubionego mechanika w końcu sam go wymieniłem.Pozdrawiam
polomen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 23:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 00:13:21
Posty: 21
Lokalizacja: Lublin
witam.
Ja mam również silnik JN na mechanicznym wtrysku wielopunktowym i czytam że wasze auta są w wiekszości zagazowane też o tym myślę ale sporo ludzi mi odradza z tego względu że te silniki nie tolerują gazu co wy na to ??
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B3 1,8 90 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 00:13:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Wtrysk mechaniczny toleruje gaz pod warunkiem ze bedzie wszystko szczelne i bedziesz pamietal o wymianie swiec i kabli WN - nie bedzie strzelal, na zwyklym mikserze kicha straszna auto marnie wkreca sie na obroty i pali jakies chore ilosci gazu :/
Ale jest patent :peace: , instalka 2 genercji + BLOS spalanie w normie brak jakiejkolwiek zwezki, minimalna strata mocy , testowane w golfach :peace:
Ja na razie zostaje bez cyklonu, quattro na zwyklej gazowni i ke-jetroniku potrafilo zjesc 25l gaziora/100km (oczywiscie bylo 2,3 ;-) )

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 08:56:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 00:13:21
Posty: 21
Lokalizacja: Lublin
Witam
A czy instalka 2 generacji nie jest na zwykłym mikserze ? i co to jest ten BLOS ? Pytam bo nie znam się LPG a gazownicy no cóż jedni stanowczo odradzają, dródzy polecają (może chcą zarobić) sam nie wiem co o tym mysleć. Boję się tylko że wydam kasę na instalację i będę jeździł kilka razy w tygodniu na różne regulacje gazu i gówno zaoszczędzę niż bym został na bp.
Pozdro

_________________
Audi 80 B3 1,8 90 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 09:31:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Instalka instalką, ale zamiast mixera w dolocie masz specjalny "gaznik " do gazu , zresztą poszukaj na forum bo bylo o tym juz pare razy :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 09:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2005 11:19:04
Posty: 24
Lokalizacja: Bolesławiec/Tychy
moja niunka w miescie wezmie 8-10 w zaleznosci od pory roku i ciezaru nogi, glownie jezdze A4 i tam nawet powyzej 150 nie bierze wiecej jak 7,5, smiesznie bo czy jade 100 czy 150 pali 7-7,5 max, ponize 7 zeszla raz tylko, przy ciaglej jezdzie 90-100 na 5biegu. Oczywiscie mowie o benzynie, zadnej gazowni nie mam i nie chce miec. Niestety obroty faluja od wylaczenia ssania do ok70-80 stopni

_________________
Audi 80 1,8S JN 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 14:16:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
witam ja mam niezagazowana JN , nagrzewa się szybko ,walowanie i szarpanie było jak było przed regulacją silnika po regulacji w boschu wszystko znikło , w miescie przy ciśnieciu nieprzekracza 10l a tak normalnie z klientami to między 8-9l , za to natrasie spokojnie miesci się w 7l , Emte niestrasz chłopaków i pojedż kanciakiem na regulacje :peace: co do blosa to jeszcz nikt z nas niema go w JN a był tylko w golfie ale czy to tak samo zadziała tego niewie nikt :| pozatym instalka z blosem cenowo niewiele będzie się różniła od instalki wtrysku gazu więc warto się jeszcze zastanowić co będzie najlepsze

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 15:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 19:14:24
Posty: 42
Lokalizacja: Police k.Szczecina
witam, moja tez pali po miescie 10l z deptaniem do dechy od czasu do czasu na trasie nie sprawdzałem. Silniczek sie szybko grzeje, pali od kopa a obroty czasami tez mi pofaluja jak jest zimny. JN niegazowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: