.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 08:47:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana sondy lambda - A200 2,2 Turbo
PostNapisane: 08.lip.2005 15:23:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Zakupiłem uniwersalną sondę BOSHa i planuję wymianę. Trzeba na coś konkretnego uważać przy takiej operacji? W instruckji nowej sondy są uwzględnione jakieś narzędzia o których nie mam pojęcia i nie wiem do czego maja służyć. Zawsze myślałem, że sondę się wkręca i wykręca..... tu mi wypisują klucz widełkowy 22, przecinak boczny ??, obcęgi do zdejmowania izolacji i miarka. Co to za przecinak i do czego niby ma być przydatny?? Idziemy dalej... czy konieczne jest dokręcanie takiej sondy kluczem dynamomentrycznym?? Ogólnie chciałbym aby ktoś mi doradził gdzie uciąć kabelki od starej sondy, ile ma być zapasu na kablu.. itd. Instruckja jest troche pokrecona bo mowi o roznych dlugosciach kabelków jak by to mialo ogromne znaczenie. Pozdrawiam i zgóry dzieki za info.

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 15:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja wykręcałem kluczem oczkowym, z małym wycięciem na kabel. Użyłem do tego jeszcze małej dźwigni i poszło gładko. Kabelki odciąłem tak by nie było ich za dużo, by sie nie platały po komorze silnika. Nową sonde wkręciłem tym samym kluczem i dociągnąłem siła własnych "muskuł" :D
Cała wymian to pryszcz o ile stara sonda ładnie puści.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 09:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja u siebie wymienialem, kluczem oczkowym 6cio kątnym z wycieciem na kabelek. rozmiar 21 czy 22 o ile pamietam.

troche w 2.2t jest gęsto w okolicy sondy. zeby bylo dojscie najlepiej wyjąć pokrywe filtra powietrza i tą rurę metalową ktora wychodzi z zaokrąglonej gumy nad przeplywomierzem do turbawki.

z nową sondą chyba nie ma sie co za bardzo siłować przy dokręcaniu. dokrecic konkretnie, ale bez rurki :)

jesli kupiles uniwersalną sonde boscha, mozliwe ze kabelki beda krotsze niz w oryginalnej. na pewno dosięgną do wtyczki tylko trzeba je bedzie inaczej poprowadzic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 10:12:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
No właśnie kabelki są nawet bardzo krótkie. Mają jakieś 30 cm i mam do nich jakieś złączki. W instrukcji piszą o skracaniu tych kabelków które są w samochodzie do jakiś konkretnych długości. Zastanawiałem się czy długość kabelków od sondy do wtyczki ma jakieś ogromne znaczenie.

Przyglądałem się tej sondzie i postanowiłem właśnie rozebrac pokrywe filtra razem z tą rurką. Przy okazji sprawdze szczelność dolotu i wyczyszcze go. Zastanawiaja mnie tylko długości tych kableków.... Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 10:43:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak bedziesz sprawdzal szczelnosc dolotu, to sprawdz palcem czy w tej rurze metalowej nie ma pyłu... (u mnie był) . okazalo sie ze oryginalna opaska zaciskowa ktora obciska ta wygieta rure gumową nad przeplywomierzem z ta metalowa rura byla za slaba i delikatnie ssalo lewe powietrze, wymienilem ją na opaske ze srubką, jest luzik.

P.S. wczoraj bylem przelotem przez pruszkow, lecialem do brwinowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 10:56:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
oooo jak miło, a mnie cały dzień nie było bo może byśmy się zauważyli. Mi żadna dwusetka nie umknie :) Będziesz jeszcze jechał do Brwinowa lub do Pruszkowa??

Dobrze, że napisałeś o tej opasce, sprawdze to. Będę to pewnie robił w weekend bo w tygodniu czasu za mało. Ile potrzebuje czasu na tą operację? W sumie to jest kilka opasek, gum, zaczepów i wszystko na wierzchu.... wydaje się, że długo to nie potrwa, ale wiadomo jak to czasami potrafi byś :):

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 11:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
godzinka powinna wystarczyc spokojnie na wymiane tej sondy. no chyba, ze chcesz skontrolowac wszystkie rurki gumowe, wyjmując je i dokładnie ogladając, to moze troche zejść :)

za tydzien moze dwa bede lecial do płocka i pewnie tez zahacze brwinow. jak cos to dam wczesniej znać:) zrobimy mikrospota :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: