.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 13:31:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bierze olej
PostNapisane: 15.lip.2005 07:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Moja niunia bierze mi olej. Silnik jest suchutki, dymka tez nie puszcza. Zagazowalem ja pol roku temu i zalalem syntetycznym Lotosem 5W40. Wczesniej tez byl synetetyk. Myslicie ze to moze byc wina oleju?? Raczej zbyt duzego zaufania do tego oleju to nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 07:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Niewiem czy mam racje, ale gdyby silnik byl zajechany to raczej by dymil? Wyciekow nie mam zadnych. Poza tym silnik pracuje slicznie, niemal bezszelestnie ;) Co moze byc przyczyna ubywania oleju??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 08:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie napisales przede wszystkim ile tego oleju bierze. Moze miesci sie w normie ??

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 08:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
zrobilem juz ok 11 tys i dolalem ok 1.5 litra. To raczej duzo. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 08:15:52 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Poczytaj na forum na temat wymiany uszczelniaczy zaworowych. Dowiesz się wszystkiego o Twoim problemie.
Uzyj opcji szukaj.
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php? ... czelniacze

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 08:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Widze ze to grubsza sprawa. myslicie ze sama wymiana uszczelniaczy wystarczy? Czy trzeba tez wymieniac popychacze. Silnik chodzi naprawde super. Juz kilku mechanikow bylo w szoku bo slychac tylko paski, wiec zadnych luzow tam raczej nie ma. Co wiec proponujecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 08:49:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a po co chcesz wymieniac popychacze? przeciez masz cicho pod maska...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 09:11:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
ja miedzy wymianami oleju czyli co 10000 dolewam w sumie 1l oliwy i uwazam ze jest to normalne.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 09:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
w ktoryms z watkow o braniu oleju sie doczytalem ze przy okazji wymiany uszczelniaczy wartaloby sie nad tym zastanowic. Znacie moze jakis dobry warsztat ktory wymieni mi uszczelniacze w zachodniopomorskim. Najlepiej jak najblizej drawska pomorskiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 09:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam.
A ja z innej beczki. W książce jakiegoś tam Dietera coś tam "Reguluję i naprawiam Audi 80/90", pisze, że zużycie oleju może się wachać w granicach od 0,2l na UWAGA 1000 km. do 1,5l na 1000 km. i się zastanawiam, czy tłumacz się walną, czy faktycznie w oryginale tak stoi. Bo jeśli tak to 1,5l na 10000 to pryszcz :D

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 10:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Wg. tej ksiazki nie powinienem sie wiec zbytnio niczym przejmowac. Moze po prostu wymienie olej na mobila i bede obserwowal dalej co sie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 11:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2004 20:27:53
Posty: 19
Witam
Mam taki sam problem, zaraz po założeniu instalacji LPG silnik (2000 3A) też zaczął brać olej ok 3l na 10 000 km, wcześniej brał bardzo niewielkie ilości, silnik też nie kopci. Cały czas używam oleju półsyntetyka Mobil 10w/40. Zastanawiam się czy nie zmienić uszczelniaczy. albo zalać gęsszym olejem. Znajomy co ma BMW 5 mówi że to normalne zjawisko do starszych silników niemieckich trzeba nawet dolać do 1l oleju na 1000 km, żeby tak zostawić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 11:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
ja mam 220 tys najechane i jezdzil caly czas na 0W40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 11:54:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Etam... Silnik ma nalatane >250tkm i jeździ na 5W40 Valvoline i nie bierze na razie grama oleju... Znajomy nagadał Ci głupot... jeśli bierze 3l na 10tkm to już uszczelniacze nic nie pomogą... pewnie do roboty głowica, może pierścionki... P.S. U mnie kiedyś brał 5-6l/10tkm ale to dawne czasy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 13:09:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2004 20:27:53
Posty: 19
Silnik ma dopiero niecałe 200 kkm, na LPG ok 18kkm. Przed założeniem instalacji praktycznie nie brał oleju dopiero po założeniu zaczął brać, nie kopci, moc też ma dobrą. Kupiłem już uszczelniacze zaworowe, w remont głowicy nie chce na razie wchodzić. Pierścienie jakby poleciały to chyba byłby słaby a troche mocy da się jeszcze z nigo wydusić. wiadomo silnik jest już stary 89 r B3 2000 i swoje zrobił. Czy zmiana tych uszczelniaczy troche pomoże, czy tak go zostawić. Mam jeszce z nim taki problem od momentu zakupu potrafi sporadycznie przy wrzucaniu na luz przygasnąć, (obroty nagle spadają i tak jakby nie zdążył ich podnieść) obojętnie czy na benzynie czy na LPG. Silnik krokowy był czyszczony obroty trzyma dobrze, przewody WN w dobrym stanie, świece, palec kopółka zmienione i wciąż to samo. Dzieje się to bardzo sporadycznie, ale jest trochę denerwujące. i z tym teraz również chciałbym coś zrobić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 14:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:34:33
Posty: 45
Lokalizacja: Wadowice
Zrob tak:
podjedz na pomiar cisnienia sprezania w silniku oraz probe olejowa. Tylko do dobrego zakladu ktory zrobi to dobrze. Wtedy bedziesz wiedzial co jest walniete - dol czy gora silnika. Jesli trzyma cisnienie - to problem tkwi w glowicy. Masz dwa rozwiazania - Wymiana uszczelniaczy - koszt ok 150 zl, albo, co polecam - zdjecie glowicy, wymiana uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworow, ew. wymiana prowadnic i kompleksowa ocena glowicykoszt przynajmniej 3 razy wyzszy, ale masz komfort co do stanu glowicy. Ja mialem podobnie, tyle ze silnik bral mi 1l/ 1000 km. "zrobilem" glowice i po problemie - nie bieze ani grama oleju miedzy wymianami, chodzi cichutko i bezproblemowo. Ten silnik mnie przezyje....

_________________
der Audi B3 - 1,8PM 1990. +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 18:24:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odpusc se wogole robienie tego ... 1,5 litra na 11 tys to nic ... zmieniaj olej co 10 tys a jak Ci bedzie bral 3 litry na 10 tys to mozesz zabrac sie za glowice :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 22:12:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Zgadzam się z Hansem na razie daruj sobie szukanie "sztucznego" problemu i powodu do topienia kasy.
Przy mojej skromnej wiedzy na temat eksploatacji "gazowni" wydaje mi się, że jeśli jest wyższa temperatura spalania to ma prawo ubywać trochę więcej oleju, a w opowieści, że silnik nie bierze oleju to podchozę tak samo jak do "zaklinania się" niektórych, że np. silnik 2l z lat 90 na trasie bierze 6 litrów benzyny.
Generalnie jak silnik chodzi dobrze to nie ma co próbować go ulepszać zwłaszcza jak nie potrafisz zrobić tego sam, bo mechanicy (przy całym szacunku dla fachowców) to mimo wszystko loteria jeśli chodzi o zdolności i uczciwość.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 23:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Mysle ze macie racje. Nie ma co sie wyrywac przed szereg :diabel: . odpuszcze sobie na razie. tak czy siak musze wymienic olej, Poczekam i dokladnie zmieze ile bierze. Mam jeszcze jedno pytanko. Ile powinno wejsc oleju do 2.0 Abt?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 07:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Wiadomo że może brać 1l na 1000 i to nowe auto i nic nie zrobią w serwisie - bo tak "się przewiduje". Ale i tak się jest z czego cieszyć - porównajcie to z "braniem" oleju przez ople - nawet te nowe - ja miałem trzy ople i te 1,5 l to na pewno wykorzystałem w ciągu 4000 km, a nie 11000......
A tą Audi z tym poborem 1,5 l to bym zalał pólsyntetykiem - przynajmniej ja.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: