.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 09:39:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprawdzanie silnika
PostNapisane: 15.lip.2005 22:28:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam Kolegow! Ostatnio bylem na gieldzie (czesto tam bywam) i bylem swiadkiem ciekawej sytuacji i dyskusji z ktorej niestety nic nie wyniklo a chodzi o pobiezne sprawdzenie kondycji silnika, poprzez odkrecenie korka wlewu oleju i obserwacje spalin ktore wydostaja sie spod pokrywy zaworow.Wiadomo nie powinno tam nic dmuchac bo jak silnik ma przedmuchy do skrzyni korbowej to szybciej zauwazyc to mozna wyciagajac bagnet miarki oleju i jak z tamtad "wali"to juz z silnikiem nieciekawie. U mnie jest tak ze jak wyciagne miarke oleju to nic sie nie dzieje (nie ma przedmuchow)a jak odkrece korek wlewu oleju to wydostaje sie z tamtad ..... no wlasnie co? spaliny ? skad ?, ktoredy ? po co?...no i jak to sie ma do zuzycia silnika?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 00:19:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
to jest zagadka :?: mamy zgadywać co się wydostaje :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzanie silnika
PostNapisane: 16.lip.2005 17:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Tak sobie mysle, ze skoro rozgrzany silnik ma te 90-100stopni to olej moze sobie zwyczajnie parowac?

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 21:12:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
No dobra zadam pytanie jeszcze raz : jak odkrece korek wlewu oleju to dmucha (a nie powinno) i chlapie olejem a jak wyciagne miarke oleju to nie dmucha . Skad biiora sie te przedmuchy spod korka oleju i o czym to swiadczy? dziekuje .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 21:56:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
swiadczy to o tym ze tloki chodza gora-dol i jak ida do dolu to wypychaja powietrze z komory korbowo - tlokowej i jak masz zaphcana odme to bedzie Ci chlapalo olejem przez otwarty korek :D .... fizyka panie , fizyka , szkola p[odstawowa , klasa 4 sie klania :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2005 19:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 19:14:24
Posty: 42
Lokalizacja: Police k.Szczecina
Przez bagnet nic nie dmucha bo jest zanurzony w oleju, a przez korek zawsze bedzie cos dmuchalo poniewarz jest tak jak fizyk (hans) powiedzial. Tloki pracuja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2005 21:08:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
sylwestergt napisał(a):
Przez bagnet nic nie dmucha bo jest zanurzony w oleju...


????


Przy normalnym stanie oleju (który niczego nie zakrywa!!) i zużytych gładziach cylindrowych, przy pomocy wydobywających się z rury bagnetu obłoczków oleju można łatwo dostrzec cykliczność pracy silnika tłokowego :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2005 21:30:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
rodzynek napisał(a):
sylwestergt napisał(a):
Przez bagnet nic nie dmucha bo jest zanurzony w oleju...


????


Przy normalnym stanie oleju (który niczego nie zakrywa!!) i zużytych gładziach cylindrowych, przy pomocy wydobywających się z rury bagnetu obłoczków oleju można łatwo dostrzec cykliczność pracy silnika tłokowego :D


czyli jezeli wydostaje sie dymek z rury bagnetu, to znaczy ze silnik jest do d....??

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2005 22:38:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeżeli silnik jest dobry to z otworu po bagnecie możesz co najwyzej czuć lekki podmuch powietrza (też nie za duży bo masz kilka tłoków i jeden idzie w dół i zwiększa ciśnienie ale drugi idzie w górę i je zmniejsza...). Ale jeżeli po przyłożeniu ręki zobaczysz "nalot" oleju i poczujesz wyraźne dmuchanie to mozna założyc z dużą dozą prawdopodobieństwa, ze pierścionki już są słabe i kompresja dostaje się do skrzyni korbowej.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 15:01:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
rodzynek napisał(a):
(...) jeden idzie w dół i zwiększa ciśnienie ale drugi idzie w górę i je zmniejsza (...)


A co, w przypadku, gdy silnik wyposażony jest w cztery, osiem, lub (o zgrozo) pięć cylindrów? :):

Generalnie jak nie masz czasu/możliwości na sprawdzanie kompresji lub szczelności silnika, to robisz właśnie taki test. Jeśli korek olejowy nie śmierdzi spalinami, spod korka ani bagnetu nie ulatnia się dym spalinowy, bąć para wodna, to powinno być ok.
Do tego można rzucić okiem na wydech, czy nie kopci wodą lub czy nie unosi się zapach z McDonalda (spalony olej).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 18:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sadki napisał(a):
rodzynek napisał(a):
(...) jeden idzie w dół i zwiększa ciśnienie ale drugi idzie w górę i je zmniejsza (...)


A co, w przypadku, gdy silnik wyposażony jest w cztery, osiem, lub (o zgrozo) pięć cylindrów? :):



Sadki masz coś przeciwko R5 :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 20:27:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Mauzer napisał(a):
Sadki masz coś przeciwko R5 :P


yyyyyyy, no, ten, tego.... :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 21:17:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
sadki napisał(a):
rodzynek napisał(a):
(...) jeden idzie w dół i zwiększa ciśnienie ale drugi idzie w górę i je zmniejsza (...)


A co, w przypadku, gdy silnik wyposażony jest w cztery, osiem, lub (o zgrozo) pięć cylindrów? :):


Wiesz, śmiem twierdzić, że w ten sposób więcej uznasz w silniku wielocylindrowym niż np. 2-cyl. (w takim maluchu tłoki chodzą razem :D). W wielocylindrowym, dobrym silniku, jedyne co powinno się dać wyczuć to niewielka pulsacja powietrza nad bagnetem.

sadki napisał(a):
Generalnie jak nie masz czasu/możliwości na sprawdzanie kompresji lub szczelności silnika, to robisz właśnie taki test. Jeśli korek olejowy nie śmierdzi spalinami, spod korka ani bagnetu nie ulatnia się dym spalinowy, bąć para wodna, to powinno być ok.
Do tego można rzucić okiem na wydech, czy nie kopci wodą lub czy nie unosi się zapach z McDonalda (spalony olej).


Ależ nie powiedziałem że nie!! Przecież potwierdzam, że otwierając te otwory mozna w pewnym stopniu określić stan silnika.

Kiedyś zdarzyło mi się oglądać Kadetta 1,2, który chodził nad wyraz cicho i miękko. A po odkręceniu korka wlewu oleju zgasł :peace: :diabel:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 21:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
sadki napisał(a):
Kiedyś zdarzyło mi się oglądać Kadetta 1,2, który chodził nad wyraz cicho i miękko. A po odkręceniu korka wlewu oleju zgasł :peace: :diabel:

A co w tym dziwnego????
Są modele silników które są tak skonstruowane aby łapać lewe powietrze i np w kadecie 1,2 w seacie 1,2 porsche system po odkręceniu korka auto krztusi się i gaśnie.
NORMALNA SYTUACJA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 21:41:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
no no no, proszę mi tu nie przypisywać nie moich wypowiedzi.

Mi kiedyś koleś próbował sprzedać kadetta z falującymi obrotami. Jak się depnęło po gazie i puściło, to gasł. Twierdził, że trzeba go "wyregulować na elektronice" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 22:00:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
flavios napisał(a):
A co w tym dziwnego????
Są modele silników które są tak skonstruowane aby łapać lewe powietrze i np w kadecie 1,2 w seacie 1,2 porsche system po odkręceniu korka auto krztusi się i gaśnie.
NORMALNA SYTUACJA



???

Wytłumacz proszę w jaki sposób.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 22:08:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
rodzynek napisał(a):
flavios napisał(a):
A co w tym dziwnego????
Są modele silników które są tak skonstruowane aby łapać lewe powietrze i np w kadecie 1,2 w seacie 1,2 porsche system po odkręceniu korka auto krztusi się i gaśnie.
NORMALNA SYTUACJA



???

Wytłumacz proszę w jaki sposób.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... rek+gasnie

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 22:30:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bilu napisał(a):


I jasne.

Ale pragnę dodać, ze we wspomnianym oplu był klasyczny gaźnik a opowietrzenie było doprowadzone go filtra powietrza... Tak więc to nie ten przypadek.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 11:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 09:50:46
Posty: 14
Lokalizacja: Sierpc
Witajcie wszyscy.

Jestem tutaj nowy.

Mam problem z moim 2,6 V6 w 100 , po zmianie paska rozrządu moc auta spadła o conajmniej polowę - co jest grane nie wiem , mechanik tłumaczy się że złożył ok a to wina zapchanego filtra lub psującej się pompki paliwowej .
Proszę o pomoc !

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 12:14:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Michał Malinowski napisał(a):
Witajcie wszyscy.

Jestem tutaj nowy.

Mam problem z moim 2,6 V6 w 100 , po zmianie paska rozrządu moc auta spadła o conajmniej polowę - co jest grane nie wiem , mechanik tłumaczy się że złożył ok a to wina zapchanego filtra lub psującej się pompki paliwowej .
Proszę o pomoc !

Pozdrawiam


1. Przywitaj się na NEWBIE
2. Pogoń mechanika, niech Ci poprawi co spartolił - wystarczy, że przestawił rozrząd o 1 ząbek i masz przyczynę swoich objawów. Spytaj go, czy przed wymianą paska filtry nie były zapchane :diabel:
3. Zanim rozbierze rozrząd, niech sprawdzi czy dobrze pozakładał kable od świec (we właściwej kolejności).
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: