.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 13:16:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cutt-off
PostNapisane: 19.lip.2005 20:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Witam

No właśnie do czego służy cutt-off w instalacji gazowej i jak go ustawić. Mam instalkę ORION i takie pola :
Głowne Odcięcie cutt-off ( aktywacja, deaktywacja)
1)Przejście przy obrotach ....
2)Skok do pozycji ( ilość kroków)
3)Czas opóźnienia w ms
4)Próg TPS w V

Zaznaczę że mam 2,3 AAR .
Pomóżcie.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 06:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
witam,
mam to samo co ty, u mnie jest wylaczone CUT OFF,
ogolna zasada polega na tym ze jak zdejmiesz noge z pedalu gazu to system w pewnym momencie (ustalonym tymi parametrami) przykreci "kurek" gazu i silnik powinien hamowac
sa rozne zdania z tego co wyczytalem jedni mowia ze powinno to byc bo auto pali mniej a inni ze w wyniku zmniejszenia dawki gazu dochodzi do wystrzalow

ale ogolnie jesli ci sie uda cos wymyslec jak ustawic to podrzuc jakies info

pyt. jaki masz ustawiony rodzaj czujnika TPS w konfiguracji ORIONA??

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 11:24:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ja mam cu-off ustawiony na ok. 1200 obr/min. Ale najczęściej ustawia się na 1800 obr/min. Gdy jest 1200 to trzeba hamować do samego końca bo gdy gaz nie zdąży do cylindrów to silnik zgaśnie. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 11:30:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
a jak u ciebie ze strzalami, zdażają się ??

bo w wielu wątkach pojawioło się że istnieje zagrożenie wystrzałów, i właśnie to mnie zastanawia czy wymóc na gazowniku ustawienie cut off

i jeszcze musze sie dowiedziec jaki typ TPS mam w aucie,

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 12:14:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Z tymi strzałami to trochę chyba nie tak. No bo co ma strzelić jak cut-off odcina całkowicie dopływ gazu, ECU silnika odcina zapłon a cylindry przepompowują same powietrze?
U mnie po zainstalowaniu gazu strzelało z wydechu (przy hamowaniu silnikiem oczywiście). Pojechałem do gazowników i kazałem obniżyć punkt cut-off z 1800 do 1200 obr/min. Trochę marudzili, bo może mi czasem zgasnąć silnik, ale zapewniłem ich, że będę hamował silnikiem aż do ok. 1000 obr/min. A to dlatego, że cut-off w ECU silnika jest na 1200 i benzynka szybko się zjawi i zapali, a gaz niestety jest pod ok 4x niższym ciśnieniem i ma ok. 10cm dalej do zaworu ssącego. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 12:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 13:12:07
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
czyli pozostaje mi rozgrysc rodzaj TPS i pojechac do gazownika i go nauczyc jak ma ustwic aby chodzilo,

dzieki, ide szukac informacji o TPS (czy jest : 1. liniowy 0 -5 V; 2. liniowy 5 - 0 V; 3. włącznik 0,12V; 4. włącznik 12V,0; 5. MONOBOSCH)

_________________
Audi 100 C4 2,3 AAR + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 23:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
kombinujcie kombinujcie tylko sprawdzcie najpierw jak szczelny jest zawór krokowy który teoretycznie zostanie zamknięty ale jest na tyle nieszczelny żę część gazu przez niego przejdzie i mimo zamknietej przepustnicy również nie szczelnej w 100% (np. min luz)już macie w kolektorze idealną mieszankę wybuchową a reszta zależy od stanu inst.zapł i szczęścia .życzę powodzenia w prawidłowej konfiguracji cut-offa na LPG.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2005 06:47:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Enduro - jeżeli będzie tak jak napisałeś, to tak jakby cut-off nie było, czyż nie? :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2005 21:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
oczywiście żę tak tylko po co zubażąć krokiem dodatkowo i prośić się o wystrzał za oszczędność teoretycznie ok1l gazu na 100km . w teori powinno nastąpić całkowite odcięcie gazu ale w praktyce wychodzi inaczej.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: