.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 13:23:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wibracje przy hamowaniu
PostNapisane: 16.cze.2005 16:44:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 13:47:08
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Witam! Czy jest mozliwe aby w B3 pojawiały się wibracje przy hamowaniu ze wzgledu na luz na łożysku przedniego koła? :/

_________________
____________
Audi 90 2.3 '87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 16:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Mozliwe, ale przewaznie jest to wina pokrzywionych tarcz hamulcowych.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 17:06:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
mały v8 napisał(a):
Mozliwe, ale przewaznie jest to wina pokrzywionych tarcz hamulcowych.


Pokrzywionych tarcz hamulcowych, ja zachetałem 3 komplety tarcz z czego 2 były toczone po pokrzywieniu.

Mam pytanie czy koła z letnich na zimowe zmieniasz sam??
Jesli tak to zdejmij tarcze i sprawdz piasty czy nie sa "powyciagane" na srubach.
Ja tez zmienialem kolka sam i zrobilem rzecz nie mozliwa czyli pogiolem piasty ->powyciagalem gwinty w piastach.
Zaznaczam że piasty byly nowe!!

tak wiec jesli juz stwierdzisz ze tarcze sa pogiete to niech fachmany sprawdza powierzchnie przylegania felg do piast ( moi nie mierzyli bo stwierdzili ze wyciagniecie gwintu w piascie jest nie mozliwe)

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 17:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:59:11
Posty: 19
Lokalizacja: otrębusy
to wina pokrzywionych yarcz hamulcowych albo je przetocz jak jest z czego zebrac albo wymien na nowe i bedzie ok. b-3 2.0e pozdro :diabel:

_________________
papapki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 11:38:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Zanim zaczniesz wymieniac/toczyc tarcze to proponuje sprawdzic luz trzpieni prowadzacych w jarzmach zaciskow. Najlepiej zdemontowac jarzmo i poruszac trzpieniami na boki (bicie) jednoczesnie wsuwajac i wysuwajc trzpien na calej dlugosci (w zakresie jego pracy). Luz powinien byc ledwie wyczuwalny (ale powinien byc). Zanim jednak rozbierzesz hamulce zrob test podczas hamowania. Rozpedz auto do ok 100 i lekko zacznij hamowac stopniowo zwiekszajac sile hamowania. Jesli bicie jest najwieksze przy lekkim hamowaniu i maleje w miare dociskania hamulca (do calkowitego zaniku bicia) to na 90% wybite jarzma. Jesli bedzie bilo nawet przy prawie zablokowanych kolach to raczej tarcze, co jednoczesnie nie wyklucza problemu jarzm.
BTW: Poszukaj na forum, bo juz kiedys pisalem o tym.

pozdrawiam :peace:
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kontynuacja
PostNapisane: 17.cze.2005 14:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 13:47:08
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za sugestie! Tarcze wymieniałem i już raz miałem toczone bo zaczęło bić. Po toczeniu prze jakis czas (1000km) było ok i znowu bije. Efekt jest rzeczywiście taki jak sugeruje geeza, że przy lekkim hamowaniu bije najmocniej. Przy mocniejszym kopnięciu prawie znika. Kół nie zmieniałem sam, sprawę powyciąganych gwintów na piastach musiałbym sprawdzić. Będę kombinował, ale w pogięte tarcze to nie wierzę - być może to skutek jakiś luzów, ale raczej nie przyczyna...

_________________
____________
Audi 90 2.3 '87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 16:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to mogą być luzy w bardzo wielu miejscach... dokładne sprawdzenie
zawieszenia, łacznie z tyłem cie czeka...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 16:54:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
jesli to bylyby zawiasy to czy hamujesz czy nie to by bujalo kiera - poza tym co ma luz w tylnym zawiasie do kierownicy??
Ja na 100% stawiam na ukł hamulcowy tj piasty lub jarzma.

5 miechow sie bujalem z biciem na kierce , wiec co do krzywienia tarcz to mam duuuuze doswiatczenie (sczegolnie finansowe :/ ).

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 17:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kubus5429 napisał(a):
jesli to bylyby zawiasy to czy hamujesz czy nie to by bujalo kiera - poza tym co ma luz w tylnym zawiasie do kierownicy??
Ja na 100% stawiam na ukł hamulcowy tj piasty lub jarzma.

5 miechow sie bujalem z biciem na kierce , wiec co do krzywienia tarcz to mam duuuuze doswiatczenie (sczegolnie finansowe :/ ).


były opisywane przypadki że po zrobieniu tyłu ustepowały takie akcje

u mnie zawsze były to sprawy tulej w zawiasie tarcz krzywych nigdy nie
mialem

ale to roznie bywa kolega i tak powinien sprawdzic caly zawias dokladnie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 17:07:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Koleg "Vartownik" napisał że juz raz toczył tarcze wiec chyba jednak nie zawias, ale sprawdzic zawias nigdy nie zaszkodzi.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 17:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Miałem kiedyś taki objaw w b4.Bicie na kierownicy przy 100-110km a przy lekkim hamowaniu od 100-60km/h.Po przetoczeniu tarcz tak jak u ciebie miałem na jakiś czas spokój tj.ok 2 tys.km. lecz przy toczonych tarczach minimalne bicie będzie przy 130km/h w górę.Problemem były twarde klocki które przegrzewały tarcze przez co się odkształcały.W końcu się wkurzyłem zmieniłem nowe tarcze + nowe klocki lukasa i problem skończony do dziś poieważ brat nadal jeżdzi tym autem.Jeżeli miałeś przetoczoną tarczę i było ok. to raczej piasta też jest w porządku bo w przeciwnym wypadku tez by biło i na nowej tarczy.Jeśli zdecydujesz się na wymiane tarcz to dobrze wyczyść piastę i zapryskaj pastą miedzianą w sprayu i dopiero tarcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 18:25:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
maciu napisał(a):
to mogą być luzy w bardzo wielu miejscach... dokładne sprawdzenie
zawieszenia, łacznie z tyłem cie czeka...


Maciu, oczywiscie luzy na zawiasach 'podnosza' dyskomfort hamowania, ale zauwaz ze wibracje prawie zanikaja przy wdepnieciu hebla na maxa, nie oznacza to ze na chwile gumy w zawiasie w cudowny sposob zmartwychwstaja. ;) Zatem zrodlem wibracji sa raczej hamulce. I to wlasnie powoduje ze gumy w zawiasie umieraja wczesniej niz zwykle. :peace:

Mam wytluczone zarowno gumy zawiasowe jak i jarzma zaciskow. Na dniach bede wymienial jarzma na uzywki w lepszym stanie. Zrobie testy i oczywiscie podziele sie spostrzezeniami.

PS. W ASO nowki jarzma do hebli Girling'a kosztuja 690PLN buuuaahahahaaa :D sztuka oczywiscie.

pozdrowionka
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 07:54:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Troche to trwalo, ale wreszcie jarzma wymienione. :)
Jest niewymownie lepiej!!! :D Narazie przejechalem z 10km i musialem sie niezle "wysilac" zeby wyczuc tak znikome drgania, jakie pozostaly. Po przejechaniu kilkuset km pewnie przestane zwracac na to uwage.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 13:32:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniles na nowe? Ilez zainwestowales za sztuke, jesli mozna wiedziec? Pozdrawiam. Ja ten luzik sam kasowalem i jakos chodzi, koszt = stracony czas.

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 15:43:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
geeza napisał(a):
........... Na dniach bede wymienial jarzma na uzywki w lepszym stanie. Zrobie testy i oczywiscie podziele sie spostrzezeniami.

PS. W ASO nowki jarzma do hebli Girling'a kosztuja 690PLN buuuaahahahaaa :D sztuka oczywiscie........


pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 16:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
No faktycznie, dzieki. Nie sadze, zeby uzywki byly ok. Troszke juz szukalem. Jedyna opcja, jest blaszka wcisnieta z trzpieniem w gniazdo jarzma. Przerabialem ten motyw w niewentylowanych, i teraz w wentylach. Dziala. A co do ceny to jakas pomylka, do zacisku 54mm na tarcze 280x22, sztuka kosztuje 480 PLN, wiec komus sie cosik pomylilo. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 17:46:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Powaga. 690pln do zaciskow Girling na tarcze 256mm. Jest to cena za kpl: jarzmo, 2 trzpienie, 2 gumki, i chyba smar. Cene sprawdzalem w dwoch ASO. Pojecia nie mam skad oni wymyslaja ceny?!?! :!!:

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: