.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 20:31:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Łożysko wałka sprzęgłowego w Cygaro 2,3 przed 1988 rokiem
PostNapisane: 27.lip.2005 06:49:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Mam mały kłopot. Podkusiło mnie i zabrałem się za wymianę skrzyni biegów w mojej setce. Ale pojawił się problem - fabrycznie miałem skrzynię "użebrowaną" (czyli zakładaną od 1988 roku) a zakładam skrzynkę "gładką" od silnika 2,2 z 1983 roku. Po zdjęciu okazało się że są inne wałki sprzęgłowe (średnica, frez, długość). Po długich poszukiwaniach znalazłem kompletne sprzęgło od silnika 2,3, wszystko pasuje, tylko nie mam jeszcze łożyska wałka sprzęgłowego - tego od strony silnika. Średnica wałka sprzęgłowego w miejscu, gdzie współpracuje z łożyskiem to (wg mojego pomiaru) 18,2 mm. Na zewnątrz chyba 32 mm, ale w wale jest jakoś dziwnie przetoczone, wiec nie mam pewności (może 24mm, zależy w którym miejscu łapać wymiar). Samochodzik stoi od czwartku na kanale (na szczęście mam jeszcze Cygarko 1,8, ale to nie jest jazda...).
W związku z tym, ze w okolicznych sklepach nikt nie podejmuje się wybrania takiego łożyska z katalogu, proszę o informację, jaki rozmiar powinno mieć to łożysko (a może to jakieś nietypowe?).

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 07:42:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mysle ze mozesz zobaczyc w etce co powinno siedziec. wez od starszego typu i powinno byc ok?? i jedna sprawa to lozysko jest od razu z bieznią.

ja u siebie wymienialem to lozysko, bo kupilem silnik od automata, a tam zamiast lozyska byla wcisnieta tuleja. w sklepie nie bylo wątpliwosci jakie lozysko mi sprzedac, gosc sprawdzil w katalogu i to wszysko.

porownaj wymiary lozysk do starego typu i nowego typu, czy sr zewnetrzna jest taka sama. jesli tak to wstawiasz od starego i juz. jesli nie to dobrac w sklepie z lozyskami , lozysko igiełkowe o sr zewn od nowego typu i wewn od starego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:19:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dzięki. Przed chwilą znalazłem u gościa w warsztacie stare i wg tego wybrałem w sklepie nowe - koszt 10 zł, łożysko igiełkowe. Co do pasowania na podstawie średnicy starego to nie w tym przypadku - od 88 roku łożysko jest wprawiane w koło zamachowe, do 1988 w wał korbowy, więc średnice zewnętrzne są zupełnie inne.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: