.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:46:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: olej zawsze ubywa do min i znajduje sie w filtrze powietrza
PostNapisane: 27.lip.2005 13:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
mam wrazenie ze jak dolewam olej to i tak zawsze poziom darzy do minimum a jak nie dolewam to tez jest min...

ostatnio patrzalem na klapke spietrzajaca od przeplywomierza i tam byl olej lub jakis syf olejo podobny


czemu tak i co z tym fantem zrobic, auto na gazie 2,3ng

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 08:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2004 13:38:26
Posty: 111
Lokalizacja: wawa
cześć.syf olejopodobny to może" mazucik" z gazu? może troszkę z odmy. nic nie napisałeś czy samochód kopci itp może sobie spala "troszkę" ten olej?

_________________
było audi 100 c4 avant 2,8v6 Aut
czekam na lepsza cene Q7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: olej zawsze ubywa do min i znajduje sie w filtrze powietrza
PostNapisane: 29.lip.2005 11:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Moim skromnym zdaniem mogą być dwie przyczyny tego stany rzeczy:
1. zesztywaniałe uszczelniacze trzonków zaworowych.
2. kończą się pierścienie i następuje przedmuch
Ewentualnie mogą wystąpić dwie razem. :(
Można próbować zmierzyć cisnienie sprężania, zrobić analiżę spalin i ewentualnie może coś się wyjaśni na tej podstawie (gorsze parametry spalania). Wkażdym bądź razie olej w filtrze powietrza to nic dobrego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 20:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 19:14:24
Posty: 42
Lokalizacja: Police k.Szczecina
sprawdz (odolejacz) nie wiem czy to tak sie nazywa ale na wężu odpowietrzającym silnik idącym do filtra powietrza znajduje sie taki ala baniaczek czy coś w tym stylu każda marka ma to w innym kształcie, może on jest walniety. Jak miałem opla miałem bardzi podobny efekt, wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i dalej miałem to samo. Dopiero znajomy mi podpowiedzał żedym wymienił ten "odolejacz" i jak ręką odjoł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 21:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
kurde jak się czyta forum i ktos coś napisze o oleju to od razu każdy ma uszczelniacze robić i pierscienie :/ a nikt nie mówi żeby pierw na drobnostki popatrzec nie sztuka rozebrac poł silnika a objawy moga być dalej :/, kolega ani nie napisał czy auto kopci, jak chodzi itd.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 01:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
raczej najważniejsze rzeczy które moga mieć wpływ na pobór oleju zostały wymienione, oczywiście skontrolować ewentualne wycieki, odmę, chyba ze na to mógłboby wpływać maksowanie silnika w górnym zakresie obrotów :peace:

Co Kolega w tej kwesti zrobił ? bo narazie są same pytania a żadnych konkretów, które są raczej niezbędne do tego aby w jakiś sposób pomóc :!!:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 05:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
sprawdzilem cisnienie w kazdym cylindrze okolo 11

spaliny nie maja dziwnego koloru, a plynu chlodniczego nie ubywa chociaz czasem mam takie wrazenie

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 17:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Trzeba sprawdfzic odme i na pewno skontrolowac wszystkie wycieki po uprzednim wymyciu silnika. Pozdrawiam gronk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 06:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
jak sprawdzic odme?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 09:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Zapchana odma daje ciekawy objaw tzn. silnik zamiast się odpowietrzać przez tą rurę odpowietrza się uszczelniaczami a to powoduje ich wywinięcie i w konsekwencji poważne ubytki oleju oraz konieczność wymiany uszczelniaczy. Odmę najprościej zdjąć i przedmuchać jak zapchana to od razu wiadomo. Może w samej odmie lub w pokrywie zaworów w króćcu znajduje się tzw.
"tłumik płomieni" dlaczego tak się nazywa mnie nie pytaj. Jest to taka "świderkowata" spirala z siatki drucianej w starych wózkach to była często przyczyna zapychania się odmy, a tak w ogóe to ciężko zapchać taką rurkę co z czasem nie jest niemożliwe. Jak jest zanieczysczona to droga regeneracji jest prosta wymyć wysuszyć i założyć ewentualnie dokupić, lub dorobić nową.

mlenio Niunia 100 2,3 B+G, aut, america beauty.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: