.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lip.2025 08:56:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: QUATTRO I OPONY NA ZIME
PostNapisane: 01.sie.2005 13:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 20:35:59
Posty: 30
Lokalizacja: Opolskie
1 sezon jezdze na qattro - czy przy zakupie opon zimowych musze na cos jeszce zwrocic uwage ( to ze opony przoid + tyl musza miec ten sam rozmiar to juz wiem )

_________________
AUDI A6 c4 Avant 2.5 TDI Qattro AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 13:59:56 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
I na to żeby były w miarę równo zużyte jeźeli planujesz zakup używek ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 14:00:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Kup sobie wachacz na wszelki wypadek przed zima odrazu :)))
A tak powaznie...to chyba poza tym, ze powinny to byc solidne gumy (inaczej dokup wachacz). Warto tez zalozyc troszke wezsze na zime niz na lato, zeby byl wiekszy nacisk na mniejsza powierzchnie :D

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: QATTRO I OPONY NA ZIME
PostNapisane: 01.sie.2005 14:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
raq napisał(a):
1 sezon jezdze na qattro - czy przy zakupie opon zimowych musze na cos jeszce zwrocic uwage ( to ze opony przoid + tyl musza miec ten sam rozmiar to juz wiem )

Masz duze, ciezkie auto wiec razcej nie oszczedzaj na oponach. Proponuje Ci poszukac 4 takich samych i to raczej "grubych" jesli chodzi o bieznik, bo nawet jak dasz lepsze na przod, to Ci tyl bedzie wyjezdzal ( wiem co pisze... :diabel: ).
Poszukaj w sklepach netowych ( www.opony.pl , www.opony.com.pl ), powinni miec dobre ceny na nowe oponki teraz. Z tanszych polecam Barum Polaris lub Fulda Kristall. Zaoszczedzisz pare zlotych na oponkach i stracisz frajde z quattro :/

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 14:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
[u]Odnośnie opon polecam ta stronę :http://www.baloon.pl/ :) [/u]
Tak jak napisał Ci martab99 , najlepiej jak wszystkie będą tego samego rozmiaru, wzoru bieżnika i oczywiście nie zdarte(jeśli chodzi o używane) a także dobrze jeżeli będą jeden rozmiar węższe niż letnie.
Zimą jeżdżę na FIRESTONE 195x65R15
I jest oki J
Mimo wszystko pamietaj, że nawet dobre opony nie zastapia zdrowego rozsadku :J

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 15:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Do zabawy kolce i jeszcze raz kolce ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 08:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 20:35:59
Posty: 30
Lokalizacja: Opolskie
dzieki all za wypowiedzi- o oponach mysle oczywiscie nowych bo to zawsze pewniej. na stronie www.opony.com czesto zdazaja sie promocje i tam bedzie trzeba lookac. na lato nabylem GoodYear-ki Hydragrip w cenie Barum-ek i to w V-ce .

_________________
AUDI A6 c4 Avant 2.5 TDI Qattro AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 13:09:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2537
Auto: w212 e350 4matic
a ja jeszcze raz podkresle to co napisano wyżej - nie mozesz jak w ośce na tył założyć "gorszych" - ardziej zuzytych czy letnich - bo na łuku tył pojedzie przed tobą :-)

4 identyczne, zimowe gumy (wąższe od letnich) - i wszyscy sie beda dziwic ze sie slizgaja, a ty jezdzisz :-)

btw: zapomniałem kartke w kalendarzu przewrócić..? ;-) to chyba jeszcze chwila do zimy? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 13:40:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
scob napisał(a):
btw: zapomniałem kartke w kalendarzu przewrócić..? ;-) to chyba jeszcze chwila do zimy? :D

Widze ze nie tylko ja nie moge sie juz doczekac... :D

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 23:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 07:32:23
Posty: 139
Lokalizacja: << ŁDZ >> Audi A8 4,2 Quattro
w poprzednim samochodzie Golfie mkIV jezdzilem na Debica Frigo i byly rewelacyjne, wjezdzalem wszedzie jak czolg :D czy na q tez tak sie beda dobrze spisywac? na osce byla rewelka :)

_________________
POMOC DROGOWA 24/24 - Łódź - Polska - 0665 301 250
PZM SOS ASSISTANCE
IP ASSISTANCE

przewozy do ślubu Audi A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 05:09:35 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
_RAFI_ napisał(a):
w poprzednim samochodzie Golfie mkIV jezdzilem na Debica Frigo i byly rewelacyjne, wjezdzalem wszedzie jak czolg :D czy na q tez tak sie beda dobrze spisywac? na osce byla rewelka :)


To dziwne bo jak rozmawiałem z ludźmi to większość mówiła , że te opony są do d***.Wiesz w quattro nawet jak założysz letnie w zimie , to pojedziesz , a ośki będą się ślizgać.Ten napęd jest nie do pobicia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 09:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 20:35:59
Posty: 30
Lokalizacja: Opolskie
ja rowniez zimowki mialem w poprzednim aucie debice frigo i ok ale letnie to porazka totalna .

_________________
AUDI A6 c4 Avant 2.5 TDI Qattro AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 17:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 07:32:23
Posty: 139
Lokalizacja: << ŁDZ >> Audi A8 4,2 Quattro
Hugo napisał(a):
_RAFI_ napisał(a):
w poprzednim samochodzie Golfie mkIV jezdzilem na Debica Frigo i byly rewelacyjne, wjezdzalem wszedzie jak czolg :D czy na q tez tak sie beda dobrze spisywac? na osce byla rewelka :)


To dziwne bo jak rozmawiałem z ludźmi to większość mówiła , że te opony są do d***.Wiesz w quattro nawet jak założysz letnie w zimie , to pojedziesz , a ośki będą się ślizgać.Ten napęd jest nie do pobicia :peace:



ja kupilem nowe oponki i jezdzilem na nich trzy sezony i bylo git. Wiadomo ze jak bylo nowe to najlepiej sie spisywaly bo po drugim sezonie jezdzilem na nich do konca kwietnia bo letnich nowych nie mialem i troche dostaly w dupsko ale i tak trzeci sezon przejezdzily bez zarzutu.

Bylem z nich bardzo zadowolony a biorac pod uwage cene to jest to najlepszy wybor. Zima i tak 200 km/h nie zasuwam :peace:

_________________
POMOC DROGOWA 24/24 - Łódź - Polska - 0665 301 250
PZM SOS ASSISTANCE
IP ASSISTANCE

przewozy do ślubu Audi A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 17:33:12 
a czemu ma sobie wachacz przyszykować? chodzi o koszenie kraweznikow?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 19:25:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2537
Auto: w212 e350 4matic
dokładnie, tyłem. chociaz z tym wahaczem to lekka przesada. mi się trzy razy (pierwsze 2 sezony przygodu z Q) zdarzyło gumę zdjąć / uszkodzić na wystającej studzience albo jakims niesfornym krawężniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 20:06:23 
podobno napęd na 4 koła bezpieczniejszy ale widze ze wcale nie jest tak kolorowo.
ja kiedyś tez wyjechałem tyłem z zakrętu udało mi sie nie trafić w drzewa zmiesciłem sie między nimi :diabel: Jedno wiem nigdy wiecej nie załoze zimówek na przód a letnich na tył!! to była masakra . Nawet jak stał w miejscu to sie slizgał na 195/50/15! Człowiek młody to głupi naszczescie mam to juz za sobą i nie załuje na elementy które podnoszą bezpieczeństwo.

A czemu musi być taki sam bieznik na kazdym kole?? Q daje podobno po 25 % na kazde koło wiec nie powinno nic sie dziać nawet jak byś miał dojazd zamiast normalnej opony bo zawsze tyle samo mocy idzie .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 06:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Tyle samo i dzie ale na asfalcie, i jak jedziesz prosto. a co do zasady działania quattro podaje zlepek tego, co jest na forum (tylko nie dajcie mi ostrzezenia za zbyt dlugi post ;) ):

"
W samochodzie Audi Quattro napędzane są wszystkie cztery koła. Automatycznie blokowany środkowy mechanizm różnicowy TORSEN przenosi optymalnie moc silnika w zależności od sposobu jazdy i stanu nawierzchni. (nazwa TORSEN jest zastrzeżona znakiem fabrycznym firmy DK Glaeson S.A. określającym mechanizm różnicowy kontrolujący moment obrotowy i powstałym jako skrót angielskich słów TORque SENsing )
Moc silnika jest przenoszona przez skrzynię biegów i środkowy mechanizm różnicowy bezpośrednio na mechanizm różnicowy osi przedniej i przez wał na mechanizm różnicowy osi tylniej.
Na zakręcie koła samochodu pokonują różne drogi. Powstała w wyniku tego różnica prędkości obrotowej kół jest wyrównywana przez mechanizmy różnicowe przedniej i tylniej osi.
Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN wyrównuje różnice obrotów pomiędzy osiami. Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN jest skonstruowany przy wykorzystaniu ślimaków i kół ślimakowych tak, że na śliskiej nawierzchni powoduje przydzielanie momentu obrotowego osi, której koła posiadają większą przyczepność. Przy normalnej jeździe i suchej nawierzchni środkowy mechanizm różnicowy równo rozdziela siłę napędową na koła w przedniej i tylniej osi w stosunku 50%/50%. Jeżeli jednak na śliskiej lub sypkiej nawierzchni koła jednej osi tracą przyczepność i wykorzystują coraz mniejszy moment obrotowy, to środkowy mechanizm różnicowy płynnie zaczyna przekazywać większy moment na oś bardziej obciążoną, czyli na nie będąca w poślizgu. Rozdział siły napędowej odbywa się mechanicznie i w sposób płynny w zakresie od 25% / 75% do 75% / 25%
Mechanizm różnicowy tylniej osi można blokować ręcznie. Blokada ta służy tylko jako pomoc przy ruszaniu w trudnych warunkach drogowych i dlatego wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości około 25 km/h. Dopóki jest ona włączona następuje wyłączenie systemu ABS.
W momencie ślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś. W napędzie quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.
W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami ze zwykłym napędem 4x4 (tradycyjny mechanizm różnicowy pomiędzy osiami) w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy. Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś w sposób ciągły.
Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny." - główne źródło opisu to Hans :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: