.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:47:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłączenie zasilania 12v do wzmacniacza - how to?
PostNapisane: 03.sie.2005 13:52:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Witam

Przesledzilem watki glosnikowe i nie dowiedzialem sie niczego nt.
Chce dodac troche basu w aucie i mam dylemat gdzie najlepiej podlaczyc wzmak do zasilania. Wzmak bedzie w bagazniku i potrzebuje "troche" pradu do popychania glosnikiem. Jesli macie jakies ciekawe patenty bede wdzieczny za pomoc.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 14:06:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Autko masz pododbne do mojego, wiec zrobilbym to tak: 3mm^2 przykręcone do klemy, zaraz za aku - bezpiecznik, wejscie do kabiny tam gdzie wiązki - pod bezpiecznikmi/przekaznikami, stamtąd pod tapicerke (obok zbiorczej masy i dzwigni otwierania maski iw dół w próg albo obok - po odkręceniu listewki ładnie sie podłoga/tapicerka odchyla. Zdejmujesz tylnie siedzenie i do barażnika wchodzisz ogok anteny/centrala/wiązki świateł tylnych. Jak masz quattro - to raczej nie przykrecaj wzmacniacza do przedniej sciany bagaznika <lol>

I tym sposobem mamy na drodze kolejne auto, które zamiast porządnie jeździć - robi za remizę z dyskoteką :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 14:08:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tylko i wylacznie bezposrednio z akumulatora. zarowno mase jak i zasilanie. w innym przypadku moga pojawic sie na wyjsciu wzmacniacza zaklocenia z urzadzen elektrycznych uzywanych w aucie takie jak cewka zaplonowa , silniki elektryczne

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 14:21:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie, dziekuje za konkretne i rzeczowe podejscie do sprawy :peace:
Zrezam zgodnie ze wskazowkami.

-> scob: zareczam ze remizy nie bedzie, a ACQ bedzie bardziej jezdzic niz grac (no chyba ze 5cioma cylindrami) ;)

dziex
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 19:08:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Hans: mase mozna dac na mase :-)
I tak każdy na zasilaniu daje duży i mały kondensator - duży niweluje "pompowanie" prądu z instalacji przy tąpnięciach basu ;-) a mały zakłócenia o wyzszej czestotliwosci typu"brzeczenie" alternatora czy zapłonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 19:20:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Proponuje jednak trochę większy przekrój prądowego niż 3 mm^2. Taki jest dobry do wiązania szynki ;)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 19:22:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Ojj. Zależy co montujesz. Ja mam 150W marki NoName i z omów, voltów i amperów mi wychodzi, że starcza z dużym zapasem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 21:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 12:02:25
Posty: 51
Lokalizacja: GKW
Zależy jaki wzmak i jaki sub zapodasz do bagażnika.


Przewód + (plusowy) nie powinien być mniejszy niż 10mm2, oczywiście masa taka sama. Ja preferuje mase również podpiąć pod aku. Chociaż inni podpinają pod mase w bagażniku i jest OK.

Na plusie przy aku oczywiście bezpiecznik, żeby nie spalić auta. Pamiętaj, żeby umieścić go do 30 cm od aku.


Przy mocach RMS do 500W nawet nie zastanawiaj się nad kondensatorkiem, bo poprostu nie ma sensu.

_________________
Audi A4 1.9 TDi 90 KM - 1997.

KWIDZYN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 22:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
dudek81 napisał(a):
Zależy jaki wzmak i jaki sub zapodasz do bagażnika.


Przewód + (plusowy) nie powinien być mniejszy niż 10mm2, oczywiście masa taka sama. Ja preferuje mase również podpiąć pod aku. Chociaż inni podpinają pod mase w bagażniku i jest OK.

Na plusie przy aku oczywiście bezpiecznik, żeby nie spalić auta. Pamiętaj, żeby umieścić go do 30 cm od aku.


Przy mocach RMS do 500W nawet nie zastanawiaj się nad kondensatorkiem, bo poprostu nie ma sensu.


True :peace:

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 08:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli bedziesz kupowal przewody, proponuje polskie technokabel , nie kupuj przewodow alpharda przypadkiem bo sie nie nadają. plus i mase z akumulatora podciągnąć, ale... dodatkową masę od minus przy wzmacniaczu do karoserii samochodu, jak najblizej, najlepiej pod jakąś srubkę. tak najbezpieczniej, bo czasem samo podlaczenie do obudowy moze nie wystarczac, gdy np jest skorodowane polaczenie - aku z karoserią samochodu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 08:50:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 12:02:25
Posty: 51
Lokalizacja: GKW
Nie oszczędzaj na kablach.

Niech cie nie zdziwi jak same kable cie wyniosą (+ -) 200 zł :D

_________________
Audi A4 1.9 TDi 90 KM - 1997.

KWIDZYN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 11:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dudek81 napisał(a):
Nie oszczędzaj na kablach.

Niech cie nie zdziwi jak same kable cie wyniosą (+ -) 200 zł :D


nie ma co przesadzac, ale trzeba sie liczyc ze metr sensownego kabelka moze kosztowac z 10-15zł. wszystko zalezy od tego ile wzmacniacz ma szarpać prądu i jaka jest odległość miedzy wzmacniaczem i aku. oczywiscie konce kabelkow trzeba odpowiednio zarobić, zeby na polaczeniach nie bylo straty .koncoweczke zacisnąć i dodatkowo po tym zalutowac cyną.. widzialem agentow z kablami o sr 1cm a wcisniete na dotyk pod srubke przy aku.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 14:21:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
-> Megster: hehe do wiazania szynki :D ja to nazywam inaczej: sznurowadla to do butow - jasne, poloze rozsadnie grube kable, prad musi 'czyms' plynac. To samo tyczy sie sygnalu.

-> Megster, dudek81: Powaznie zastanawiam sie nad instalacja kondensatora, a to dlatego, ze nawet bez sub'a podswietlenie w staaarym sony przygasa w rytm muzyki. Ale zgodnie z sugestia, najpierw potestuje cap'a i jesli bedzie spora roznica (a tak wlasnie sadze) to zkupie.

-> hans: Jak najbardziej idea masy z aku do mnie przemawia i tak wlasnie zamierzam wykonac.


Nie chce robic z auta bumboksa. W domu mam calkiem poprawne audio z okablowaniem i wydaje mi sie, ze zrobienie czegos podobnego w aucie poprostu sie nie uda. Nawet jesli to koszmarne pieniadze trzeba zainwestowac. Dlatego w mysl zasady: do SluchaniA muzy jest audio w domu, a auto sluzy do poruszania sie. Muzyczka w niuni, owszem umila jazde i dlatego zdecydowalem sie na instalke aktywnej tuby fi 25cm do 300pln max. Mam nadzieje wypelnic puske w dolnym zarkesie czestotliwosci.
btw: czasem wylaczam radyjko i slucham FunfZylinderSymphony :D

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 14:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 12:02:25
Posty: 51
Lokalizacja: GKW
geeza napisał(a):

-> Megster, dudek81: Powaznie zastanawiam sie nad instalacja kondensatora, a to dlatego, ze nawet bez sub'a podswietlenie w staaarym sony przygasa w rytm muzyki. Ale zgodnie z sugestia, najpierw potestuje cap'a i jesli bedzie spora roznica (a tak wlasnie sadze) to zkupie.




Daj grubsze kable bezpośrednio od aku do radia i nie będzie przygasało ;)

_________________
Audi A4 1.9 TDi 90 KM - 1997.

KWIDZYN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 18:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Zakładam że to radio nie ma zwrotnic, bo rozwiązało by to problem po dokupieniu suba.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: