.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 09:04:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temp. plynu chl.spada przy wlaczonym ogrzewaniu!???
PostNapisane: 04.sie.2005 13:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Z rana (14C)zalaczam ogrzewanie i temp plynu nie osiaga 90C.
Czy przy wlaczeniu ogrzewania automatycznie otwieram termostat na duzy obieg, bo to by wyjasnialo sytuacje?
W trakcie jazdy plyn trzyma temp ok 80C.
Gdy wylacze ogrzewanie na pare minut to zaraz lapie 90C ale gdy stoje z wlaczonym ogrzewanie(np.na parkingu) to temperatura spada w przeciagu ok 5min do ok 70C(kreska zaraz za tymi trzema blisko siebie) i raczej srednio grzeje. Zauwazyelm ze jak daje w palnik to lepiej grzeje niz jak sie tluke z obr <= 2000

ok miesiaca temu wymienialem rozrzad i pompe wody-SKF(termostatu nie wymienialem).
Czy mozliwe ze pompa nie daje odpowiedniego cisnienia na postoju bo chyba nie jest to wina termostatu?

a moze tak ma byc?

w chlodne dni jeszcze nia nie jezdzilem wiec nie mam doswiadczenia

Jak jezdze po poludniu(temp ot. 20-35C) to nie ma zadnego problemu.
Lapie temp 90C i trzyma czy tluke sie po miescie czy lece autobanem 170km/h

Dzieki za pomoc i rade

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 13:43:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Może masz walnięty termostat i cały czas duży obieg, albo silniczek po prostu nie nagrzewa się bez wysiłku? W dieslach niedogrzanie to częsta sprawa (ja znam dwa przypadki) bez upału nie zagrzeje się. :) A gdyby pompa nie dawała cisnienia to pewnie silnik by się przegrzewał.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 13:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
ja tez bym stawial na termostat :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 22:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Hej! Na wolnych obrotach pompa wody tez pracuje wolniej i nie ma takiego obiegu plynu jak podczas jazdy i temp. spada, a termostat swoja droga moze nie dzialac jak trzeba, przyczyny sie sumuja i wychodzi to co jest.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 22:51:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ZiPi napisał(a):
Hej! Na wolnych obrotach pompa wody tez pracuje wolniej i nie ma takiego obiegu plynu jak podczas jazdy i temp. spada, a termostat swoja droga moze nie dzialac jak trzeba, przyczyny sie sumuja i wychodzi to co jest.



Skoro pompa się wolniej kręci to znaczy, że nagrzany płyn zostaje w silniku a nie jest przez pompę przepychany do chłodnicy.

Co co przyczyny - termostat padnięty. Na bank. (Ja tej zimy spróbowałem trzech różnych, żeby trafić na taki trzymający temperaturę przy -15 st.).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 05:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
rodzynek napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Hej! Na wolnych obrotach pompa wody tez pracuje wolniej i nie ma takiego obiegu plynu jak podczas jazdy i temp. spada, a termostat swoja droga moze nie dzialac jak trzeba, przyczyny sie sumuja i wychodzi to co jest.



Skoro pompa się wolniej kręci to znaczy, że nagrzany płyn zostaje w silniku a nie jest przez pompę przepychany do chłodnicy.

Co co przyczyny - termostat padnięty. Na bank. (Ja tej zimy spróbowałem trzech różnych, żeby trafić na taki trzymający temperaturę przy -15 st.).


Ponoc kiedy wlacza sie ogrzewanie to termostat automatycznie otwiera sie na durzy obieg.
W takiej sytuacji raczej ciezko go za cos winic ale to sa tylko moje przypuszczenia :/

Dzisiaj rano jadac ok 20km przy temp ot 12C wskazowka zatrzymala sie na ostatniej z pierwszych trzech blisko polozonych siebie kresek i dalej nie poszla, natomiast wczoraj po pracy przy temp ok17C wlaczylem HI i silnik szybko sie nagrzal i trzymal temp. :?:
Sproboje wylaczac ogrzewanie z rana do momentu kiedy silnik sie nie nagrzeje. Zgodnie z teoria ze przy wlaczonym ogrzewaniu termostat otwiera sie na max moze to cos pomoze.

Pozdrawiam i dzieki

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 07:46:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Pierwszy raz słyszę o termostacie, który otwiera się po włączeniu czegoś innego :!: Bo sam to on się otwiera gdy ma odpowiednią temperaturę płyn chłodzący i nie ma innej siły żeby się otworzył jeżeli jest sprawny. Najczęściej poniżej 90 st. jest zamknięty a włączenie ogrzewania odbiera ciepło z płynu i może spowodować wręcz zamknięcie termostatu. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Ostatnio edytowano 05.sie.2005 07:48:13 przez jajek2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 07:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Włączenie ogrzewania bądż co bądż jest to tez jakąś chłodnicą dla obiegu płynu chłodzącego, oczywiście w minimalnym stopniu. Włączenie ogrzewania nie powinno w żadnym stopniu mieć wpływu na otwieranie się termostatu, bo brakuje tu logiki (włączasz ogrzewanie schładzasz silnik, to po co jeszcze momentalnie miałby puszczac termostat). Znajomy ma warsztat i sklep i narzeka bardzo na termostaty dużo jest reklamacji. Może wyjściem byłoby kupienie w serwisie fabrycznego - ciekawe ile kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 07:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
jajek2 napisał(a):
Pierwszy raz słyszę o termostacie, który jest sterowany z zewnątrz :!: Bo sam to on się otwiera gdy ma odpowiednią temperaturę płyn chłodzący i nie ma innej siły żeby się otworzył jeżeli jest sprawny. Najczęściej poniżej 90 st. jest zamknięty a włączenie ogrzewania odbiera ciepło z płynu i może spowodować wręcz zamknięcie termostatu. :)


pisaliśmy w tej samej chwili i chyba sens ten sam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 08:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
jaca napisał(a):
jajek2 napisał(a):
Pierwszy raz słyszę o termostacie, który jest sterowany z zewnątrz :!: Bo sam to on się otwiera gdy ma odpowiednią temperaturę płyn chłodzący i nie ma innej siły żeby się otworzył jeżeli jest sprawny. Najczęściej poniżej 90 st. jest zamknięty a włączenie ogrzewania odbiera ciepło z płynu i może spowodować wręcz zamknięcie termostatu. :)


pisaliśmy w tej samej chwili i chyba sens ten sam :peace:


To ma sens panowie co piszecie!!!
Wkoncu termostat otwiera sie od temp plynu a nie od uruchomienia ogrzewania.
A jak to wyglada z przeplywem plynu przez nagrzewnice???
Czy w malym obiegu chlodzacym plyn plynie przez nagrzewnice czy nagrzewnica jest w duzym obiegu?
Czy przeplyw przez nagrzewnice jest odciety przy wylaczonym ogrzewaniu czy jest on staly niezaleznie od wlaczonego czy wylaczonego ogrzewania?

Sorki za naduzycie slowa "CZY" ;-)

Termostatu nie wymienialem przy rozrzadzie bo dzialal sprawnie a slyszalem ze jest duzo lipy wiec nie chcialem przedobrzyc i zamienic siekierki na kijek

Jakie termostaty polecacie?

Moje info pochodzi z srwisu Audi we Wroclawiu oraz od kolegi jezdzacego A6/c4 2,8 95r.
Serwisant powiedzial ze przy wlaczeniu ogrzewania woda zaczyna isc na nagrzewnice i uklad pracuje w duzym obiegu. Wowczas motor najczesciej nie osiaga 90C. Zasugerowal mi rowniez ze pompa wody moze nie dawac odpowiedniego cisnienia na luzie. To mnie zdeka zdziwilo, zwlaszcza ze zainwestowalem w dobra pompe SKF
Pozdrawiam

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 09:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
...jakieś bajki - przez nagrzewnicę płynie zawsze płyn czy to mały czy duzy obieg - to nie ma znaczenia - coś tam się w niej schłodzi to fakt bo w końcu jest tam wiatrak ale niewiele - to nie ma znaczenia - ma mieć około 90 stopni

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 10:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
ziak napisał(a):
...jakieś bajki - przez nagrzewnicę płynie zawsze płyn czy to mały czy duzy obieg - to nie ma znaczenia - coś tam się w niej schłodzi to fakt bo w końcu jest tam wiatrak ale niewiele - to nie ma znaczenia - ma mieć około 90 stopni


Dzwonilem ponownie do serwisu ad ceny termostatu i zagadalem z innym kolesiem w serwisie na ten sam temat.
Powiedzial mi ze nagrzewnica jest na duzym obiegu i dopiero jak sie motor nagrzeje i termostat otworzy to plyn plynie przez nagrzewnice.
Ten natomiast zdiagnozowal ze to moze byc wina czujnikow temp.

SIWY DYM :/

ad cen termostatow
w serwisie 140pln z logo audi. Udzielono mi info ze b.duzo ludzi przyjezdza z tym problemem bo nieorginalne padaja szybko
w sklepie termostat niemiecki robiony dla audi volkswagen 90pln
a francuski 40pln.

pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 15:40:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
To lepiej nie jedz do tego serwisu ktory CI powiedzial takie bzdety o nagrzewnicy. Gdyby tak bylo, w zimie bys zamarzl.
Poza tym, nagrzewnica calkiem wydajnie chlodzi silnik przy ogrzewaniu i nawiewie na maksa. Wczoraj przy temp okolo 21 C jechalem z ogrzewaniem na maksiora skierowanym na nogi i nawiewem na 3/4 mozliwosci (woda mineralna mi sie wylala w aucie pod nogi pasazera :/ ) i auto duzo wooooolniej dochodzilo do 100 C w korku miejskim.
A to V6 ! :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:01:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
zuru napisał(a):
To lepiej nie jedz do tego serwisu ktory CI powiedzial takie bzdety o nagrzewnicy. Gdyby tak bylo, w zimie bys zamarzl.
Poza tym, nagrzewnica calkiem wydajnie chlodzi silnik przy ogrzewaniu i nawiewie na maksa. Wczoraj przy temp okolo 21 C jechalem z ogrzewaniem na maksiora skierowanym na nogi i nawiewem na 3/4 mozliwosci (woda mineralna mi sie wylala w aucie pod nogi pasazera :/ ) i auto duzo wooooolniej dochodzilo do 100 C w korku miejskim.
A to V6 ! :)


Dokładnie! Jak kiedyś jechałem - UWAGA - ŻUKiem to tam w lato mimo dołożonego wentylatora chłodnicy trzeba było ustawiać ciepło na maxa aby się silnik nie zagotował i jeździć z pootwieranymi oknami (klimy nie było :P ) w temperaturze 35 st. C ;-) W każdym aucie nagrzewnica jest "drugą" chłodnicą tylko spełnia inne założenia... ale efekt jest podobny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 21:04:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ares2,5TDi napisał(a):

Dzwonilem ponownie do serwisu ad ceny termostatu i zagadalem z innym kolesiem w serwisie na ten sam temat.
Powiedzial mi ze nagrzewnica jest na duzym obiegu i dopiero jak sie motor nagrzeje i termostat otworzy to plyn plynie przez nagrzewnice.


Stanowczo odradzam ten serwis :/ . Chyba, że ten co się zwierzał o nagrzewnicy nie był mechanikiem a też odwiedzającym :D. Mały obieg - silnik + nagrzewnica, duży obieg - chłodnica + silnik + nagrzewnica.

ares2,5TDi napisał(a):

Ten natomiast zdiagnozowal ze to moze byc wina czujnikow temp.

SIWY DYM :/


Jasne, słuchaj go dalej a dasz im dobrze zarobić :peace: To tak jakby wymienić termometr na oknie, żeby pogoda się poprawiła :)

ares2,5TDi napisał(a):
ad cen termostatow
w serwisie 140pln z logo audi. Udzielono mi info ze b.duzo ludzi przyjezdza z tym problemem bo nieorginalne padaja szybko
w sklepie termostat niemiecki robiony dla audi volkswagen 90pln
a francuski 40pln.

pozdro


Nie polecam francuskich termostatów (Calorstat). Widziałem niemieckie, miedziane (?), mosiężne (?), solidnej i porządnej budowy a cena ok. 50 zł. Ogólnie trudno trafić na pewny egzemplarz, potwierdzone empirycznie...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 06:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam.Sorki za brak ciaglosci ale pisze tylko z pracki

Termostat Panowie wydaje sie ok.
Sprawdzalem organoleptycznie temp przewodow i do momentu osiagniecia temp ok 90C przewod idacy do chlodnicy (gorny lewy od str. kierowcy) nagrzewa sie a krotki zakrzywiony wychodzacy z termostatu jest zimny. Po podgazowaniu przy 90C ten maly zaczyna rowniez lapac temp wiec chyba poprawnie???.
Dzisiaj rano bylo byla temp. ot 7C. Temp ustawilem na 19C i wylaczylem calkowicie nawiew. Po ok 15km leniwie lapal temp ok 60-70C (zaraz za tymi trzema blisko siebie kreskami) a potem w przeciagu 5km zlapal 90C.
Na parkingu wlaczylem HI auto i w 3-4min temp spadla z 90C na te 60-70C.
Zaczynam sie zastanawiac czy przypadkiem wisko sie za szybko nie kreci???
Cos skutecznie wychladza motorek :/

Pozdrawiam

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 15:55:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Sprawdzałem ostatnio katalog Valeo i zauważyłem, że oferują 2 rodzaje termostatów - normalny, czyli 87st.C i zimowy 91. Wychodzi na to że zimowy później się otwiera, dłużej przytrzymując wodę na małym obiegu.

Może watro pomyśleć nad przekładaniem termostatu razem z oponami ;-)))

Poza tym termostat dość łatwo jest sprawdzić... i można nawet coś spróbować zrzezać... :-)

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: