.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 19:29:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie silnikem TDI przy wyższych prędkościach
PostNapisane: 05.sie.2005 14:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Na wstępie powiem, że nie jestem fachowcem, więc sorry jeśli źle się wyrażę.. :)
Mam Audi 80 1.9TDI silnik 1Z z 1994 roku przebieg 283tys km.
Jadąc z prędkością 100km/h-120km/h (na V biegu) dość mocno daje się we znaki szarpanie i dgranie gałki od zmiany biegów. Mniemam iż to przechodzi od silnika. Również stojąc na postoju czuć dość znacząco falowanie obortów silnika (niestety nie ma obrotomierza). Na początku sądziłem że może to być wina gumek na przegubach od gałki do zmiany biegów, lub poduszek od silnika.
Jednak takie objawy pojawiałyby się przy każdej prędkości.
Będe wdzięczny za wszelkie rady i sugestie...

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 15:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to może być wiele przyczyn... musisz jechac na vag-a i sprawdzenie
zawieszenia to na 100%

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 15:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
zawieszenie jest ok... niedawno zmienilem tulejki w wahaczach i koncowki/wsporniki (nie wiem czy dobrze pisze) drazka stabilizacyjnego
a amorki sprawdzane byly w zakladzie i ponoc sa bardzo dobre...

Przegladając forum znalazłem, że podobne objawy są przy szukodzonym nastawniku przy pompie....

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 16:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
może być... qrde jakaś padaczka z tymi nastawnikami ciekawe jakbym
swój wystawił na aukcję do ilu by doszedł :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: demeo
PostNapisane: 05.sie.2005 16:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Rozumiem, że i tak jedyną metodą sprawdzenia nastawnika jest podłączenie autka pod Vagcom'a?

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 11:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maciu napisał(a):
może być... qrde jakaś padaczka z tymi nastawnikami ciekawe jakbym
swój wystawił na aukcję do ilu by doszedł :P

a masz do sprzedania ?????

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 17:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 12:02:25
Posty: 51
Lokalizacja: GKW
Ja bym obstawiał:
1. niewyważone koła
2. poduchy silnika
3. zwichrowane tarcze hamulcowe

_________________
Audi A4 1.9 TDi 90 KM - 1997.

KWIDZYN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 20:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2005 18:01:03
Posty: 12
Lokalizacja: xxx
na 100% nastawnik na pompie ci sie psuje.twoja szansa to przeczyscic szczotki w nastawniku,ale czy znajdziesz takiego fachowca?ja przez to sprzedalem auto.nowy nastawnik to koszt 2500zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 20:57:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
steve napisał(a):
na 100% nastawnik na pompie ci sie psuje.twoja szansa to przeczyscic szczotki w nastawniku,ale czy znajdziesz takiego fachowca?ja przez to sprzedalem auto.nowy nastawnik to koszt 2500zl.

:galy: skad ty wzioles te 2500 zł....... ???
za tyle mozna kupic cala pompe.........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 21:03:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
steve napisał(a):
na 100% nastawnik na pompie ci sie psuje.twoja szansa to przeczyscic szczotki w nastawniku,ale czy znajdziesz takiego fachowca?ja przez to sprzedalem auto.nowy nastawnik to koszt 2500zl.

:galy: skad ty wzioles te 2500 zł....... ???
za tyle mozna kupic cala pompe.........

wiesz ile kosztuje nowa pompa? :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 21:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
spanky napisał(a):
steve napisał(a):
na 100% nastawnik na pompie ci sie psuje.twoja szansa to przeczyscic szczotki w nastawniku,ale czy znajdziesz takiego fachowca?ja przez to sprzedalem auto.nowy nastawnik to koszt 2500zl.

:galy: skad ty wzioles te 2500 zł....... ???
za tyle mozna kupic cala pompe.........

wiesz ile kosztuje nowa pompa? :):

wiem.......... ale ja mowie o uzywanej............ :):
chyba ze nastawnik "nowy" tyle kosztuje ........ ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 21:08:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
steve napisał(a):
nowy nastawnik to koszt 2500zl.
;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 19:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2005 18:01:03
Posty: 12
Lokalizacja: xxx
Mozna kupic uzywana pompe z nastawnikiem za 800zl.ale zuwazylem ze po przbiegu 300tys\km wszystkie nastawniki z potencjometrem sie sypia.Po 1994 r.szwaby ulepszyli te nastawniki,ale nie wiem czy nie zmienili tez komputera.Radze poszukac dobrego fachowca i przeczyscic te styki. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 21:41:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
steve napisał(a):
Po 1994 r.szwaby ulepszyli te nastawniki,ale nie wiem czy nie zmienili tez komputera.Radze poszukac dobrego fachowca i przeczyscic te styki. ;)

zmiana byla pod koniec 1993 i zmienili tez komputer.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 21:55:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Cala pompa do AFN`a kosztuje 1900 zl ( nowka sztuka oryginal) oczywiscie nie w ASO
Szwagier do Scharana kupowal

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie silnikem TDI przy wyższych prędkościach
PostNapisane: 08.sie.2005 00:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
demeo napisał(a):
Witam
Na wstępie powiem, że nie jestem fachowcem, więc sorry jeśli źle się wyrażę.. :)
Mam Audi 80 1.9TDI silnik 1Z z 1994 roku przebieg 283tys km.
Jadąc z prędkością 100km/h-120km/h (na V biegu) dość mocno daje się we znaki szarpanie i dgranie gałki od zmiany biegów. Mniemam iż to przechodzi od silnika. Również stojąc na postoju czuć dość znacząco falowanie obortów silnika (niestety nie ma obrotomierza). Na początku sądziłem że może to być wina gumek na przegubach od gałki do zmiany biegów, lub poduszek od silnika.
Jednak takie objawy pojawiałyby się przy każdej prędkości.
Będe wdzięczny za wszelkie rady i sugestie...

Do sprawdzenia:
1. filtr paliwa (byc moze zbyt maly wydatek i autko drzy na wolnych obrotach, tudziez falowanie ma i tutaj swoja przyczyne.
2. awaria wtrysku sterujacego lub to co u mnie - slaby styk na biegunie "+" regulatora poczatku kąta wtrysku. Porzadne polaczenie przywrocilo stabilne wolne obroty.

To ze przy 100 km/h drzy ci silnik to normalka, w tym momencie nastepuje najwiekszy wydatek turbiny , a motor uzyskuje max moment obrotowy.
Niemniej sugeruja wizyte u speca od silonikow z grupy VAG i podłaczenie pod VAG`a/VAS`a i porzadna diagnostyke w czasie jazdy z diagnoskopem na kolanach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: demeo
PostNapisane: 08.sie.2005 07:51:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
demeo napisał(a):
Rozumiem, że i tak jedyną metodą sprawdzenia nastawnika jest podłączenie autka pod Vagcom'a?


VAG nie wykaże usterki nastawnika. trzeba pompę kłaść na stół. poczytaj:

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 09:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
steve napisał(a):
Mozna kupic uzywana pompe z nastawnikiem za 800zl.ale zuwazylem ze po przbiegu 300tys\km wszystkie nastawniki z potencjometrem sie sypia.Po 1994 r.szwaby ulepszyli te nastawniki,ale nie wiem czy nie zmienili tez komputera.Radze poszukac dobrego fachowca i przeczyscic te styki. ;)


mój działał ;)

a ciągle go mam :P

kto da więcej? wtyczka jest okrągła

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 12:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Jednak okazało się, że to wina nastawnika.. Na dniach będe u naszych zachodnich sąsiadów i poszukam sobie całej popmy..

Co do innych spekulacji typu:
1. niewyważone koła
były wyważane przed tym jak sprowadziłem autko, bo miałem długą trasę przed sobą

2. poduchy silnika
z tym się zgodzę też prawdopobmnie pójdą do wymiany tylko gdyby to ewidentnie były poduszki to szarpało by przy różnych prędkościach moim zdaniem (oczywiście to tylko moje zdanie)

3. zwichrowane tarcze hamulcowe
tarcze a szczególnie klocki są w stanie bardzo dobrym

filtry paliwa itp..
niecałe 2000km temu (zanim go kupiłem) samochód miał zmienione, wszystkie filtry, płyny itp itd mam to wszystko zapisane w książecce serwisowej. Niemiec wiedząc, że będzie sprzedawać zrobił cały przegląd... szkoda, że teraz takich ludzi to tylko z lupą szukać :/

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 07:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
demeo napisał(a):
Witam
Jednak okazało się, że to wina nastawnika.. Na dniach będe u naszych zachodnich sąsiadów i poszukam sobie całej popmy..

Co do innych spekulacji typu:
1. niewyważone koła
były wyważane przed tym jak sprowadziłem autko, bo miałem długą trasę przed sobą

2. poduchy silnika
z tym się zgodzę też prawdopobmnie pójdą do wymiany tylko gdyby to ewidentnie były poduszki to szarpało by przy różnych prędkościach moim zdaniem (oczywiście to tylko moje zdanie)

3. zwichrowane tarcze hamulcowe
tarcze a szczególnie klocki są w stanie bardzo dobrym

filtry paliwa itp..
niecałe 2000km temu (zanim go kupiłem) samochód miał zmienione, wszystkie filtry, płyny itp itd mam to wszystko zapisane w książecce serwisowej. Niemiec wiedząc, że będzie sprzedawać zrobił cały przegląd... szkoda, że teraz takich ludzi to tylko z lupą szukać :/


moja rada. Jak będziesz miał pompę w ręku to zadzwoń wtedy do Diagtronika www.diagtronik.pl i spytaj TORY czy ta pompa o nr ......... będzie pasowała do Twojej Audi która miała wcześniej pompę o nr ............. (chyba że pompy maja takie same nr to nie ma o co pytać). Koniecznie powiedz że jesteś forumowiczem DIAGTRONIKA. pozdr

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: