.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 12:18:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 10.sie.2005 19:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 10.sie.2005 19:39:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 21:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Czy jest jeszcze coś do wymiany przy okazji wymiany rozrządu. Mam napinacz (kupiłem dwa rodzaje), pasek wieloklinowy do alternatora i pasek do pompy wspomagania no i pasek rozrządu oczywiście. I jeszcze jedno: w książce serwisowej Niemcy piszą, że pasek wymienia się co 90kkm, a Gates i BOSCH dają 60kkm gwarancji. O co tu chodzi? Marketing czy rzeczywiście te paski są gorsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 21:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
BBart napisał(a):
Czy jest jeszcze coś do wymiany przy okazji wymiany rozrządu. Mam napinacz (kupiłem dwa rodzaje), pasek wieloklinowy do alternatora i pasek do pompy wspomagania no i pasek rozrządu oczywiście. I jeszcze jedno: w książce serwisowej Niemcy piszą, że pasek wymienia się co 90kkm, a Gates i BOSCH dają 60kkm gwarancji. O co tu chodzi? Marketing czy rzeczywiście te paski są gorsze?

jeszcze przydalo by sie pompe wody oraz kolo pasowe (male zebate) na wale korbowym razem ze sruba........ jak wymieniac to wszystko ...........
ja tak robie ..... :peace:
a rozrzad wymieniaj co 60 tysiecy.......
P.S naucz sie korzystac z opcji SZUKAJ :!!: bo ponownie zadajesz pytanie ktore wielokrotnie juz bylo na forum...... :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 21:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Jeszcze dobrze wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów (~80 zł), być przygotowanym na wymianę wszystkich simeringów (3x ~10 zł), koła zębatego wału korbowego (~70 zł) razem ze śrubą mocującą (~6 zł)

Mnie całość (robocizna + materiały) wyniosła 700 zł i mam gwarancję na 90 tys. km (pasek Conti).

Było o tym wielokrotnie... Kłania się opcja "Szukaj" :)

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 22:59:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
hermtos napisał(a):
Jeszcze dobrze wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów (~80 zł) (...)


80 to kosztowała do mojego uszczelka, ale głowicy. Uszczelka pod dekiel zaworowy (korkowa) kosztowała 8pln.
Czyżby w 1Z ceny części mnożono x10?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 04:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
No i zabiłeś mi ćwieka...
Ale sprawdziłem jeszcze raz dokładnie rachunki i tam stoi: "uszcz. pokrywy zaworów - 70 zł (Reinz)".
Z tego, co pamiętam, to nie był korkowy, tylko jakiś taki gumowy - taki sam, jak zdjęty oryginał...

Kiedy jeszcze szukałem warsztatu, dzwoniłem i jeżdziłem pytając się o ceny, to od razu powiedzieli mi, że trzeba wymienić tą uszczelkę podając taką kwotę...
Argumentowali, że raz zdjęta uszczelka, po ponownym założeniu może nie zapewnić szczelności.
Byłem więc od samego początku przygotowany (finansowo) na wymianę...

Całość wyglądała tak:
- pasek rozrządu (Conti) - 70,-
- napinacz rozrządu (Litens) - 145,-
- rolka mała rozrządu (Ina) - 85,-
robocizna: 150,-

- sim. przód wału (Kaco) - 10,-
- koło żebate wału korbowego (HP) - 70,-
- śruba centr. wału korbowego (Org) 6,-
- sim. wałka rozrządu (Kaco) - 10,-
- sim. wałka pośredniego - (Kaco) - 10,-
- oring wałka pośredniego (Org) - 5,-
- uszcz. pokrywy zaworów (Reinz) - 70,-
- pasek MICRO alt. (Conti) - 40,-
robocizna: 30,-

Dodatkowo ustawili mi kąt wtrysku (konieczne przy zmianie rozrządu) i przejrzeli całość :D

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 11.sie.2005 07:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

Wyjasni mi kolega po co te wentylatory ? Przeciez miejsca tam duzo i nie trzeba nic sciagac oprocz pokrywy rozrzadu :D :P

Najwazniejszym elementem przy wymianie rozrzadu w rzeczonym silniku jest oprocz paska i napinaczy dolne male kolko zebate na wale ... do tego NOWA sruba, dobrze dokrecic i ustawic statycznie kat wtrysku a później skontrolowac go jeszcze na VAG`u.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 08:21:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
1. to czy trzeba wyjmować wentylatory czy nie zależy od tego czy mamy klime czy nie... (chłodnica klimy -> mniej miejsca)
2. po co za każdym razem wymieniać kółko na wale korbowym :?:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 09:00:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
U mnie jest klima, ale nie było potrzeby odkręcania wentylatorów.
Jedynie od dołu trzeba było odkręcić taki dinks stabilizujący drgania.
Nie pamiętam teraz, jak to się nazywało, niemniej uniemożliwiało dostęp do śruby wału...
W Audi 1Z dostęp do rozrządu jest raczej dobry... Gorzej w VW AFN - trzeba rozebrać cały przód :D

Co do koła, to czy je wymieniać, czy jeszcze nie, należy stwierdzić po odkręceniu i dokładnym obejrzeniu.
Jeżeli zaczyna mieć już luzy (śruba nie trzyma fest), to zalecane jest wymienić.
U mnie były wyraźne przebarwienia styku (w miejscach, gdzie śruba dolegałe dokładnie, lub nie dolegała) - więc wymieniliśmy...

To samo z simeringami. Jak już się rozbiera, to dobrze wymienić, żeby nie okazało się za trzy miesiące, że zaczyna coś cieknąć...

No i jak ktoś tego nie robił, to polecam jakiś dobry warsztat.
Pomijając fakt potrzeby uzycia różnych dziwnych narzędzi, to jednak widziałem, że trzeba znać wiele myków, żeby się udało... Ale to jest moje prywatne zdanie, a w mechanice samochodowej jestem raczej laikiem :D

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 14:07:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
hermtos: dokładnie, koło na rozrządzie trzeba sprawdzić i wymienić jak już trzeba czyli w autach o dużych przebiegach. Co do wentylatorów to tez miałem B4 TDi 1Z z klimą i powiem Ci, że zrobienie rozrządu bez zdejmowania wentylatorów to niemalże jak wymiana panewek przez wydech. Gratuluje sprytu mechanika...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 14:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
1. to czy trzeba wyjmować wentylatory czy nie zależy od tego czy mamy klime czy nie... (chłodnica klimy -> mniej miejsca)
2. po co za każdym razem wymieniać kółko na wale korbowym :?:

nie za kazdym ........ ;-) ale pewnie tego nikt u niego dawno nie robil wiec mozna wymienic.................
:P

baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

Wyjasni mi kolega po co te wentylatory ? Przeciez miejsca tam duzo i nie trzeba nic sciagac oprocz pokrywy rozrzadu :D :P

kolego juz wyjasniam ... ;-) im wiecej miejsca tym wygodniej. z takiego wychodze zalozenia.. a wyjecie wentylatorow to 5 minutek roboty ........ :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 14:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
5 minutek roboty ale w wersji bez klimy :P . W wersji z klimą to wyjęcie wentylatorów potrafi nieźle zajeżyć :zly:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 14:28:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
5 minutek roboty ale w wersji bez klimy :P . W wersji z klimą to wyjęcie wentylatorów potrafi nieźle zajeżyć :zly:

masz racje........ mowie o swoich doswiadczeniach ,a mam niestety niunie bez klimy........ :|

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 11.sie.2005 14:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

Wyjasni mi kolega po co te wentylatory ? Przeciez miejsca tam duzo i nie trzeba nic sciagac oprocz pokrywy rozrzadu :D :P

Najwazniejszym elementem przy wymianie rozrzadu w rzeczonym silniku jest oprocz paska i napinaczy dolne male kolko zebate na wale ... do tego NOWA sruba, dobrze dokrecic i ustawic statycznie kat wtrysku a później skontrolowac go jeszcze na VAG`u.


Dodam że śrubę wkręca się na kleju.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 11.sie.2005 14:39:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

Wyjasni mi kolega po co te wentylatory ? Przeciez miejsca tam duzo i nie trzeba nic sciagac oprocz pokrywy rozrzadu :D :P

Najwazniejszym elementem przy wymianie rozrzadu w rzeczonym silniku jest oprocz paska i napinaczy dolne male kolko zebate na wale ... do tego NOWA sruba, dobrze dokrecic i ustawic statycznie kat wtrysku a później skontrolowac go jeszcze na VAG`u.


Dodam że śrubę wkręca się na kleju.

śrube to trzeba wkrecic odpowiednia siła ....... a nie tak jak p. Henio........ do oporu ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 14:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
jak ktoś potrzebuje siły to moge sprawdzić w mądrej książce u kolegi w warsztacie...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu B4 1,9TDI
PostNapisane: 11.sie.2005 19:33:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
BBart napisał(a):
Czy do wymiany paska rozrządu (B4 1,9TDI) trzeba ściągać chłodnicę :?:

nie.............. tylko wentylatory...........

Wyjasni mi kolega po co te wentylatory ? Przeciez miejsca tam duzo i nie trzeba nic sciagac oprocz pokrywy rozrzadu :D :P

Najwazniejszym elementem przy wymianie rozrzadu w rzeczonym silniku jest oprocz paska i napinaczy dolne male kolko zebate na wale ... do tego NOWA sruba, dobrze dokrecic i ustawic statycznie kat wtrysku a później skontrolowac go jeszcze na VAG`u.


Dodam że śrubę wkręca się na kleju.

Ja wolę przy browarze, ale ja juz sie nie wtracam, co kto lubi ... :peace: :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 19:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
2. po co za każdym razem wymieniać kółko na wale korbowym :?:

Rzeczone kolko przysporzylo mi kiedys klopotow, poniewaz mialo luz i za kazdym razem kat wtrysku mial inna wartosc. Zadryndalem do Marka a ten stwierdzil ze za kazdym razem w 1Z`cie sie wymienia.
Zastosowalem sie i juz. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 20:52:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Zamienia się śrubę. A nie kółko. Jak ktoś nie zmienia śruby i przejedzie 200-300kkm to potem sie robi luz. A Ty z tego co pamiętam masz `93 na starym klinie :?: (bo w moim `94 już tego problemu nie było)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: