.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 09:02:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Do znawcow Quattro... no bo ja dopiero raczkuje w temacie...
PostNapisane: 17.sie.2005 09:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Sluchajcie, jak ruszam to na samochodzie czuje dziwne wibracje troche podobne do przeskakiwania czegoas bac jakis dziwnych naprezen... co to moze byc :?: :zly: Zastanawiam sie czy rozmiar opon ma znaczenie, to znaczy jesli na przodzie sa nizsze niz na tyle o dwa rozmiary, nie ja to wymyslilem odrazu mowie i bede zmienial :): Dajcie jakis pomysl na co spojzec lub co to moze byc??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:13:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ciezko wykminic o co moze Ci chodzic...
Dla pocieszenia powiem, ze tez na poczatku mialem dziwne odczucia jesli chodzi o ruszanie :-) Poczytaj troche na forum o tym jak ruszacz quattro, wypowiadali sie znawcy tematu, Leo i Hans - ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec :-)
Musisz miec na uwadze, ze przy tym napedzie najbardziej cierpi sprzeglo bo nadmiar momentu jaki czasem produkujesz ruszajac nie ma gdzie uciec jak w osce...wiec dostaje sprzeglo. Dlatego musisz opanowac precyzyjne ruszanie, a to troche zajmuje czasu :D Generalnie duzo zalezy od motoru jaki posiadasz....w moim 2.8 mozna ruszyc bez gazu, natomiast ostatnio przebujalem sie 2.3 20V i to juz troszke inna bajka bo na dole nie ma juz tak duzo momentu i trzeba lekko operowac gazem i sprzeglem :-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Ostatnio edytowano 17.sie.2005 09:15:55 przez zuru, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
WAŁ IDZIE PROSTO OD SKRZYNI PRZEZ PODPORE DO MOSTU CZY SOBIE SKRECA PO DRODZE? JAK GO NIEROZKUWAŁES I BYŁ WYWAZONY TO JEST OK WTEDY SZUKAJ W ZAWIESZENIU KOŁA PIASTY COS JEST KRZYWO ALBO NIESKRECONE . NAJLEPIEJ OPISZ COS JESZCZE JAK TO WYGLĄDA!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:15:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Aż o dwa rozmiary???????? używasz auta do frezowania nawierzchni? :diabel: Wstawiaj z powrotem normalne koła! - chyba, że chcesz zajechać torsena - możesz mieć różnicę z zużyciu beżników, ale nie różnice 2 cali! kto wpadł na taki pomysł? Torsen to nie zwykły dyferencjał ;)

Zakładaj takie same kółka, i wtedy sprawdź.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 17.sie.2005 09:17:19 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
NO I OCZYWISCIE ZAPOMNIAŁEM JAK TO JEST PODCZAS PUSZCZANIA SPRZEGŁA TO JUZ CHYBA NIE TRZEBA TŁUMACZYĆ?

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Qrcze, nie przesadzajcie z tym puszczaniem sprzęgła - wystarczy, że nie będzie przez 10m jechał na półsprzęgle i tyle, wystarczy normalnie ruszać bez ciągłego pałowania z półsprzęgła na starcie. Jest to większe obciążenie, ale nie do tego stopnia, żeby jeździć z przyklejoną karteczką na kierownicy, jak operować sprzęgłem. Kupiłem auto po dwóch babach (nie obraź się Vanilka :) z pełnym szacuneczkiem do Ciebie), i nie sądzę, żeby obchodziły się specjalnie ze sprzęgłem, a jest w idealnym stanie.

Malibor: uzupełnij dane w profilu nt. auta, bo jeśli masz silnik z odpowienim momentem, to napisałbym Ci, że ruszać wystarczy z wolnych obrotów unikając palenia sprzęgła ;) a silnik i tak ruszy, a sprzęgło puścisz po 1 sek.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:53:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
A wiec tak, co do opon to nie ja wykminilem taki patent, kupile kilka dni temu samochod i jeszcze kol nie ruszalem, z przodu dziadek zalozyl 175/70/14 a z tylu 195/70/14 :): Rzezbiasz artysta. Silnik jaki mam to 2.0 TD, momentu mu nie brakuje wiec mozna ruszac z dolu bez gazu. Jesli chodzi o to ruszanie to dzis zauwazylem na skrzyzowaniu ze jak ruszalem wlasnie z samego sprzegla to po puszczeniu i lekkim toczeniu sie cos tak co jakis czas, jakies 7-9 sekund jakby przeskakiwalo, nie umiem opisac tego, moze jak takie malenkie szarpniecie albo ...hmmm....o wiem to tak jak bym ruszal i co jakis czas najezdzal na kamyki lezace na asfalcie :): Czy to moze byc tak ze roznica w rozmiarze opon daje taki efekt ze sie naprezenia robia i szarpie kolami?? Dodam ze jak sie jedzie to jest okej, tylko w czasie ruszania tak sie dzieje :/ Czyzby pierwszy zonk z Quattro :?: :!!: :!:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
(no doobra, walnąłem gafe, czasami sie zdarza ;) )Co do chrobotania - też sie kiedyś wystraszyłem - jadąc jedną z ulic, co jakiś czas słyszałem powtarzający się chrobot, tak jakbym przejeżdżał po malowanych grzbietach (jakie robią przed przejściami dla pieszych). Wystraszyłem się, bo myślałem, że mi Torsen się 'odpręża' ;), ale po kilku takich sytuacjach, i skojarzeniu ich zawsze z tą samą ulicą, zrobiłem tescik ;) - okazało się, że jest taki odcinek na drodze, gdzie tak 'drapie' mimo, że asfalt wydaje się gładki - widocznie są minimalne zgarbienia. A ja myślałem, że mi napęd już siada ;) I za każdym razem jak tam teraz jeżdzę, to dokładnie w tym samym miejscu mam taki oddźwięk. ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 17.sie.2005 10:08:14 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 10:04:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
nie wiem jaka jest Twoja wiedza na temat opon ale opona ktora jest wezsza jest nizsza, jest to spowodowane stosunkiem /70/ do jej szerowkosci. Moje samochodzik stoji teraz jak taczka przodem do dolu i dupskiem w gorze :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 11:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
hmmmm.....widze ze tu sie wiedza zakonczyla :zly: A co to znaczy to odprezanie torsena?? Co sie dzieje w takiej sytuacji??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 13:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
OPONY TU RACZEJ ODPADAJA ALE OCZYWISCIE CZEKA CIE WYMIANA NA TEN SAM ROZMIAR. OBEJZYJ JA OD DOŁU I PRZYUWAZ CZY TO SIE POWTARZA!NARRKA!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 13:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
odprężanie torsena - to sytuacja kiedy jedziesz wolno, a koła masz innej wysokości, co symuluje torsenowi, że jedna oś straciła przyczepność więc próbuje napędzać tą co się kręci wolniej, a że ona nie ma poźlizgu, ani też żadna z dwóch osi, więc co jakiś czas następuje przeskoczenie wału i osi na poślizgu po drodze, bo ta energia nagromadzona w torsenie (która próbuje obrócić oś która się wolniej obraca) musi gdzieś ujść.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 13:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mAlIbOr napisał(a):
A co to znaczy to odprezanie torsena?? Co sie dzieje w takiej sytuacji??


Ja uważam ze to numer 101 :P
Zarezerwowany tylko dla posiadaczy quattro ;)

http://goya.blog.pl/archiwum/index.php?nid=3441611

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 14:42:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Leo napisał(a):
odprężanie torsena - to sytuacja kiedy jedziesz wolno, a koła masz innej wysokości, co symuluje torsenowi, że jedna oś straciła przyczepność więc próbuje napędzać tą co się kręci wolniej, a że ona nie ma poźlizgu, ani też żadna z dwóch osi, więc co jakiś czas następuje przeskoczenie wału i osi na poślizgu po drodze, bo ta energia nagromadzona w torsenie (która próbuje obrócić oś która się wolniej obraca) musi gdzieś ujść.


No i gadasz chlopie z sensem, moze tak byc bo samochod ma znaczna roznice w kolach, chyba dzis zapodam swoje stare zimoweczki ktore i tak juz za mocno nie zyja i zobacze jak jest. Ale to wlasnie takie jest uczucie jak by cos przeskakiwalo... Dzieki Leo za info, konkretny koles jestes :): :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 16:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
mAlIbOr napisał(a):
hmmmm.....widze ze tu sie wiedza zakonczyla :zly: A co to znaczy to odprezanie torsena?? Co sie dzieje w takiej sytuacji??


Proszę Cię tylko Malbor , nie cvaniakuj, jak widzisz aluzja do odprężania ma się nijak.... ;) Koniec OT

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 21:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zuru napisał(a):
Ciezko wykminic o co moze Ci chodzic...
Dla pocieszenia powiem, ze tez na poczatku mialem dziwne odczucia jesli chodzi o ruszanie :-) Poczytaj troche na forum o tym jak ruszacz quattro, wypowiadali sie znawcy tematu, Leo i Hans - ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec :-)
Musisz miec na uwadze, ze przy tym napedzie najbardziej cierpi sprzeglo bo nadmiar momentu jaki czasem produkujesz ruszajac nie ma gdzie uciec jak w osce...wiec dostaje sprzeglo. Dlatego musisz opanowac precyzyjne ruszanie, a to troche zajmuje czasu :D Generalnie duzo zalezy od motoru jaki posiadasz....w moim 2.8 mozna ruszyc bez gazu, natomiast ostatnio przebujalem sie 2.3 20V i to juz troszke inna bajka bo na dole nie ma juz tak duzo momentu i trzeba lekko operowac gazem i sprzeglem :-)


dużo zależy od stanu motorka, gdy ma przedmuchy to dół do bani.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 08:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Vanderlei napisał(a):
mAlIbOr napisał(a):
hmmmm.....widze ze tu sie wiedza zakonczyla :zly: A co to znaczy to odprezanie torsena?? Co sie dzieje w takiej sytuacji??


Proszę Cię tylko Malbor , nie cvaniakuj, jak widzisz aluzja do odprężania ma się nijak.... ;) Koniec OT


Stary daj na luz, nie cfaniakuje a raczej jestem i Leosiowi i Tobie dzwieczny za info :peace: Wczoraj gdy wyszedlem z pracy zaczolem smigac ruszalac z samego sprzegla, ze to klekot to nawet jak bym zdjol na bok noge to i tak ruszy wiec nie ma problemow i tak jest calkiem niezle. Musze looknac na stan poduszek pod skrzynia i zapodac kola normalne dzis bo wczoraj nie bylo czasu. No i moze wkoncu jakies fotki pierdykne bo juz to dlugo trwa a gadam i gadam a nic nie pokazuje :P

P.S. - cholera jakie to Quattro jest fajne w jezdzie, zupelnie inaczej sie jezdzi niz oska :):

Pozdro

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 09:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Nooo, czekamy na te foty :peace:

Powiedz nam tylko, jak długo już jeździsz na takich oponach (chodzi o to ile wytrzymie z tym torsen, bez padaki - bo widzę, że od jesieni jesteś w klubie, i czy jest to data, od której autko jeździ na takich oponach). W zimie jeździłeś na letnich (tych samych, czyt. 'różnych') czy na zimówkach?

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 09:45:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Vanderlei napisał(a):
Nooo, czekamy na te foty :peace:

Powiedz nam tylko, jak długo już jeździsz na takich oponach (chodzi o to ile wytrzymie z tym torsen, bez padaki - bo widzę, że od jesieni jesteś w klubie, i czy jest to data, od której autko jeździ na takich oponach). W zimie jeździłeś na letnich (tych samych, czyt. 'różnych') czy na zimówkach?


Jak bys czytal wszystkie posty to bys wiedzial :P Zarcik....

Ja ten samochod mam od niecalych 2 tygodni, a wczesniej nie wiem ile tak smigal ale to sa napewno zimowki po poprzednim wlascicielu. Dzis zmienie na normalne alumki ze starego audi bo jade na weekend nad morze i nie chce zeby bylo takiej sytuacji. Narazie torsen trzyma i padaczki nie ma, w zasadzie jest to tylko odczuwalne przy ruszaniu i przez chwile wiec raczej mu to bardzo nie zaszkodzilo. Mam nadzieje ze to jest przyczna takiego stanu rzeczy a nie cos innego bo bym sie musial wku!@#!!$% wic :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 09:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Witam
Sprawdż przeguby, szczególnie te przy skrzyni mogły się odkręcić (poluzować)
Wtedy jest podobny efekt do takiego jaki opisujesz.
Stawiam na przegub przy skrzyni, albo pęknienty kszyk w środku przegubu albo
poluzowany.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: