.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 06:17:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 14 dni bezczynności - padł akumulator a razem z nim ...
PostNapisane: 19.sie.2005 15:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
Zrobiłem sobie wakacje i mojemu machalasowi też. Nie było mnie dwa tygodnie miałem odpiąć akumulator, ale ego nie zrobiłem, a po powrocie zdziwienie. Centralny nie zadziałał, po przekręceniu kluczyka w stacyjce ciemno no to przewody do drugiego auta czerknięcie i autko chodzi. Akumulator podładowałem, ale centralny się już nie podniósł a razem z nim automatyka oświetlenia kabiny. Co mogło się stać, gdzie szukać elektroniki odpowiedzialnej za taką dolegliwość. Nigdy wcześniej nie miałem z tymi elementami żadnych problemów. Help Me :(

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 15:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
sprawdzałeś bezpieczniki?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 14 dni bezczynności - padł akumulator a razem z nim ...
PostNapisane: 19.sie.2005 15:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
kolbas napisał(a):
gdzie szukać elektroniki odpowiedzialnej za taką dolegliwość.


Ta elektronika prawdopodobnie nazywa sie be zpie cznik :diabel: :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 22:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
maciu napisał(a):
sprawdzałeś bezpieczniki?


Za bezpieczniki wezmę się jutro. Dzisiaj załatwiłem sobie miernik cęgowy na prąd stały i dokonałem pierwszego pomiaru ile prądu auto pobiera na "potrzeby własne" (zasilanie sterowników, zegarka itp) żre 0,5A według mnie to potężne prądzisko. Pobór taki do zera wyssie akumulator 63Ah w 5 dni. Ciekaw jestem ile zżerają wasze auta na "jałowo" :?:

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 22:35:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
kolbas napisał(a):
(...)ile prądu auto pobiera na "potrzeby własne" (zasilanie sterowników, zegarka itp) żre 0,5A (...)Ciekaw jestem ile zżerają wasze auta na "jałowo" :?:


O ile dobrze pamiętam to jeden rząd mniej - jakieś 0,06 A.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 23:55:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a czemu chcesz mierzyc tak male prady cegowymi miernikami ? ... wez zwykly miernik ... obciazenie do 50 mA jest jeszcze dopuszczalne jezeli masz auto alarm ale powyzej to musisz zweryfikowac instalacje elektryczna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 16:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
No i przyczyna chyba usunięta. Jest to moja hipoteza. Zapiąłem cęgi na "-" akumulatora prąd płynący ciągły to około 0,6A (trzeba wziąć poprawkę na prąd który wzrasta po otwarciu drzwi - zasilanie czasówki oświetlenia wnętrza bez względu na załączone żarówki elektronika bierze prąd, a po około 30sek. się wyłącza) . Zacząłem kolejno wyjmować bezpieczniki i nic po czym pod maską jest gama bezpieczników termicznych przeciążeniowych i co jednym z nich zpiekłem sobie palce był gorący jak żelazko i to właśnie był obwód zasilania pompy centralnego zamka. Moja hipoteza jest następująca: ostatnią cazynnościa jaką wykonałem przed 2-u tygodniowym postojem było zamknięcie auta kluczykiem, wszystkie zamki się zamknęły i OK. Według mnie wyłącznik przeciążeniowy termiczny nie wyłączył obwodu zasilania pompy całkowicie tylko zasilał mompę ciągle znacznie mniejszym prądem reszta odkładała się na rezystancji bezpiecznika i zamieniała się w ciepło, aż do całkowitego wypompowania akumulatora. Pompa po dostaniu napięcia samopodtrzymuje się do momentu rozłączenia obwodu i zabrania napięcia podtrzymującego (zasilania) przez wyłącznik (bezpiecznik) termiczny. Teoria ta zrodziła się na podstawie zasady domykania szyb nie ma tam żadnej krańcówki która rozłącza obwód zasilania przy domkniętej szybie działa poprostu zabezpieczenie termiczne i koniec. W chwili obecnej wszystkie układy elektryczne auta wydają się być sprawne, a pobór jałowy prądu z akumulatora krztałtuje się w granicach 0,2A. (trochę tej elektroniki w końcu ma do podtrzymania) Sprawdzałem z kumplem w jego BMW 318 z akumulatora auto wysysa 0,1A. I to by było chyba na tyle. Dzięki za zainteresowanie tematem. :peace: Chyba, że się mylę. Dodam, że auto ma sterowniki Silnika , automatu i poduchy.

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: