.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 09:36:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 22:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Witam.
W jaki sposób sprawdzić gdzie ucieka płyn chłodniczy w renault master??
Auto przeszło kapitalny remont, nigdzie nie widać żadnych wycieków.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:20:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Nie jestem mechanikiem ale chłodnicę wody można delikatnie napompować powietrzem oraz pryskać w miejsca podejrzane wodą z płynem. Przy nieszczelności powinny pojawić się bąble powietrza.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Gustav napisał(a):
Nie jestem mechanikiem ale chłodnicę wody można delikatnie napompować powietrzem oraz pryskać w miejsca podejrzane wodą z płynem. Przy nieszczelności powinny pojawić się bąble powietrza.

Myślałem czy może napompować układ do około 1 - 1,5 bar przez zbiorniczek wyrównawczy i obserwować gdzie pojawią się krople.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A po co pompować , jak układ po nagrzaniu sam stworzy ciśnienie. Nowoczesne płyny w miejscach wycieku zostawiają barwny nalot, więc wycieki na zewnątrz są w miarę widoczne. Ja bym sie bardziej martwił tym remontem, czy tam przypadkiem nie będzie wadliwe złożenie uszczelki. Porób wszystkie próby ciśnieniowe.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:42:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Trzeba uważać. Z którego roku jest auto ? Jaki przelot ? jak układ chłodzenia z zewnątrz wygląda ?

Ciekawi mnie fakt:

Przy 90 *C - jaki ciśnienie panuje przy takiej temp a jakie przy 100*C ?

Myślę że 0,5 bara to i tak za dużo.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Gustav napisał(a):
Trzeba uważać. Z którego roku jest auto ? Jaki przelot ? jak układ chłodzenia z zewnątrz wygląda ?

Ciekawi mnie fakt:

Przy 90 *C - jaki ciśnienie panuje przy takiej temp a jakie przy 100*C ?

Myślę że 0,5 bara to i tak za dużo.

Auto z 2002.
Układ chłodzenia z zewnątrz nie wykazuje wycieków i wygląda że wszystko jest oki.
Co do ciśnień to nie wiem jakie panują.
Auto miało kpl remont silnika z szlifami, nowymi tłokami i korbowodami, regenerowana głowica itp, ale nie mam pewności czy głowica była sprawdzana na szczelność.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:50:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
No a co z chłodnicą ? Jak wygląda z zewnątrz ? Może jakaś opaska niedokręcona i się sączy ? Co z nagrzewnicą ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 05.mar.2016 23:55:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To pojeździj trochę, potem sprawdź ciśnienie w cylindrach, i zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia , bo jak ubywa, to albo jeszcze się odpowietrza, albo leje w gary , nie ma cudów,

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 00:00:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
A co z oliwą ? Jak z jej stanem i kolorem ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 14:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Z tego co wiem, to normalne ciśnienie w układzie chłodzenia na rozgrzanym silniku to ponad 1 bar, więc powinno pokazać, ale ja też się długo w P307 kiedyś zmagałem, zanim okazało się, że chłodniczka oleju puszcza na zewnątrz (było widać czasem krople, ale ciasna zabudowa uniemożliwiała pewną lokalizację i dopiero jak całkiem puściło...dzięki Bogu pod domem...). Możesz też profilaktycznie wymienić korek- to on ma puścić, jeśli będzie za wysokie ciśnienie (w Pugu 1,4 bara) i może masz za wysokie i gdzieś wypycha... . Gdyby w układzie chłodzenia nie było nadciśnienia to woda (płyn na wodzie) gotowała by się w 100 stopniach, a przecież niebezpieczna temperatura jest znacznie wyżej.

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 15:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Gustav napisał(a):
A co z oliwą ? Jak z jej stanem i kolorem ?

Co do oliwy kolor ok - praktycznie jak nowy olej z bańki, stan też oki.
Nagrzewnica nie była ruszana przed remontem, chłodnica wygląda że jest oki.
Na korku jest delikatny biały nalot, ale mechanik mówił że to na początku normalne bo nie jest w stanie wszystkich kanałów wymyć i to są resztki płynu.

Po co sprawdzać ciśnienie w garach skoro tłoki pierścienie nowe i głowica zregenerowana?

Od remontu przejechane 500 km.

Właśnie myślę czy nie podpiąć sprężarki tak na 1 bar i obserwować, jeszcze wpadłem na pomysł żeby środek fluoroscenyjny dolać do układu chłodzenia i wtedy obserwować pod światłem uv.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 15:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Jak jest silnik gorący to odparowuje od razu i nic nie widać. Czasem dziurka jest mała i sika z niej gdzieś pod auto, albo na ścianę grodziową i spływa gdzieś dalej.

Testy na CO2 robiłem nie raz i nic nie pokazywało. Zwykłe odkręcenie świecy dawało efekt, po zaświeceniu latarką do cylindra widoczny był płyn na tłoku. Oczywiście tester nic nie wykazywał.

Mam taki myk zrobiony: ucięty wentyl samochodowy z dętki rowerowej pod stożek (długi) wsadzony w kawałek wężyka i na tym opaski. Zdejmuję wężyk przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego i zakładam na króciec mój turbo wentyl. W luźno wiszący wężyk wkładam śrubę i zaciskam opaską zaślepiając przewód. Pompuję powietrze do jakieś 1,5 bara i testuję działanie korka. Jak przy 1,5 ~ 1,7 upuści ciśnienie to jest git. Później pompuję do poziomu takiego żeby korek nie zdążył upuścić ciśnienia i oglądam węże. Zazwyczaj coś zaczyna gdzieś kapać lub syczeć i się ujawnia. Jak nic nie widać to zostawiam to na jakiś czas i zaglądam do cylindrów.

Na zimnym silniku nic nie odparowuje i wszystko widać. Na ten sposób nie ma bata. Uwierz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 15:51:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Energy napisał(a):
Jak jest silnik gorący to odparowuje od razu i nic nie widać. Czasem dziurka jest mała i sika z niej gdzieś pod auto, albo na ścianę grodziową i spływa gdzieś dalej.

Testy na CO2 robiłem nie raz i nic nie pokazywało. Zwykłe odkręcenie świecy dawało efekt, po zaświeceniu latarką do cylindra widoczny był płyn na tłoku. Oczywiście tester nic nie wykazywał.

Mam taki myk zrobiony: ucięty wentyl samochodowy z dętki rowerowej pod stożek (długi) wsadzony w kawałek wężyka i na tym opaski. Zdejmuję wężyk przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego i zakładam na króciec mój turbo wentyl. W luźno wiszący wężyk wkładam śrubę i zaciskam opaską zaślepiając przewód. Pompuję powietrze do jakieś 1,5 bara i testuję działanie korka. Jak przy 1,5 ~ 1,7 upuści ciśnienie to jest git. Później pompuję do poziomu takiego żeby korek nie zdążył upuścić ciśnienia i oglądam węże. Zazwyczaj coś zaczyna gdzieś kapać lub syczeć i się ujawnia. Jak nic nie widać to zostawiam to na jakiś czas i zaglądam do cylindrów.

Na zimnym silniku nic nie odparowuje i wszystko widać. Na ten sposób nie ma bata. Uwierz.

https://www.youtube.com/watch?v=oqqv4iscYWU chyba mniej więcej o ten patent Tobie chodzi :).
Jak korek będzie uszkodzony np otwarty zawór to płyn też może przez niego uciekać ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 16:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Jasne że może uciekać przez korek. Ogólnie to podczas każdego upuszczenia nadmiaru ciśnienia coś korkiem popłynie.


Jego tester jest za dziesięć dolców, mój gratis o ile Masz kawałek wężyka, kilka opasek, śrubę i stary wentyl :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 18:48:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Wlewa się kontrast UV i po jakimś krótkim czasie pod lampą UV widać wszelkie wycieki.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Jaki sposób??
PostNapisane: 06.mar.2016 18:56:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Taaaa....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: