.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 22:31:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: obcinanie sprężyn
PostNapisane: 25.lip.2005 22:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2005 15:34:49
Posty: 27
Lokalizacja: lodz
mam troche doświadczenia jeśli chodzi o obcinanie sprężyn i wież mi to co napisze jest moim doświadczeniem SPRAWDZONYM a nie wróżeniem z fusów.1 można obciąć nawet cały zwój i NIC sie nie stanieale amorek będzie żle pracował to fakt ale w ruchu miejskim tego napewno nie zauważysz a kasa w kieszeni.2jest jeszcze inny sposów na wyrównanie zawiasu ,można podłożyć kawałek gumy pod sprężyne tylnego zawieszenia i w ten sposób wyrównać i jak na polskie drogi to jest chyba najlepsze rozwiązanie i to ci polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 22:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Robcio, ładny mi tuning... Widziałeś kiedyś może swoje zawieszenie przy aucie na podnośniku ? Sprawdź. Powiem Ci co zobaczysz - sprężyny latające wzdłuż amorka jak ptak po gaciach. Nie zaryzykuję że na większym wyboju sprężyna źle stanie na mocowaniach a auto samo zacznie skręcać gdzie chce.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 25.lip.2005 22:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2005 15:34:49
Posty: 27
Lokalizacja: lodz
widziałem i to nie jedno po pierwsze można sprawdzić ile można uciąć i to już w fazie ucinanie poprostu ucinasz po małym kawałeczku i skręcasz kolumne ,w ten sposób aż do momenty w którym nie musisz używać sciskacza do sprężyn aby skręćić kolumne i jest to moment graniczny.Sprężyna musi mieć malutkie choć napręzenie właśnie poto aby nie przeskoczyła na wyprostowanym zawiasie ale do tego momentu jest naprawde daleko powtażam nie wiem tego z opowieści na zlocie tuningowym tylko z paru lat scigania sie róznymi autami w tym też audi a teraz jeżdze na H@R - 40 i jeszcze docięte ok 3/4 zwoja od góry i tak trzeba lekko ją scisnąc aby założyć w kolumne.Jasne że to jest dla każdego przy kasie człowieka złe rozwiązaniebo niema jak kupić nówki z pudełka ale takie jest życie i to działa no chyba że masz jakieś dłógie amorki to fakt może to latać i wtedy jest feler


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 23:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
więcej prowizorki = więcej aut na drzewach.

Nie poprawiajcie fabryki w układzie jezdnym, bo tam nie jedna tęga głowa myśli nad tym jak było by bezpieczniej dla nas i autek.

zainwestuj w normalne sprężyny firmowe bo te dwie czy cztery stówki to można przepić w jeden dzień, a pokiereszować siebie i auto można w sekundę.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ha
PostNapisane: 25.lip.2005 23:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2005 15:34:49
Posty: 27
Lokalizacja: lodz
najtańsze sprężunki kosztują ok550zl to po pierwsze po drugie jak masz kase to można zaprowadzic autko do oficjialnego tunera AUDI tam dopiero główkują jak ci zerznąć dupe z kasy ale można też samemu tanio i bezpiecznie tylko z głową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 23:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Przeglądając Allegro natknąłem się na różne sprężyny http://www.allegro.pl/search.php?string ... Cyny+audi+ jednak nie mam pojęcia czym sie kierować przy zakupie. Z tego co widzę nie ma tam sprężyn przeznaczonych do mojego modelu auta (Audi Coupe), a przecież jeszcze trzeba brać pod uwagę moc silnika itp. Czy zostaje mi tylko wyrzucenie kupy pieniędzy w sklepie?

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 08:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie wiem jakim cudem ci ten zawias nie pasował. Sam przekłądasłem to wielokrotnie. Przód zawsze mi legancko pasował, tylko tyłu nie mogłem spasować.
Od klamer i obcinania trzymam sie z daleka, tak samo jak zestawu seryjnych amorów z progrsywnymi niskimi sprężynkami. Nikomu nie życze takich przeżyć.
TO JEST ZŁUDNE POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 08:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Powtorze jeszcze raz. Sprezyna alinarna czyli progresywna ma odpowiednio wyliczone przeciazenie i wychyl auta. Jesli zetniesz jeden zwoj to ja juz nie wiem co bedzie, albo za miekko albo za twardo. Jesli nie jest to rowne to na Boga ktos siedzial i glowkowal ile zwojow musi byc na gorze i ile na dole w jakich odstepach wiec sam widzisz. Ja nie rozumiem skad sie wziela ta roznica jesli chodzi o stanie tgo zawieszenia. Czy mogl bys strzelic jakies fotki tych dwoch kolumn McPersona bo az mi sie nie chce wierzyc :/

P.S. Gume mozesz wsadzic w tylnia sprezyne ale to po co obnizac i podnosic, mija sie z celem.

Jak masz jakies pytanie to wal na GG:721188

pozdro

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 20:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Niestety nie mam żadnych fotek, różnica polegała na tym, że do kolumny w Audi z 91 roku były dospawane (fabrycznie of course) dodatkowe, metalowe elementy, natomiast u mnie (89 rok) tego nie ma, z tego względu nie można było tego tak po prostu przełożyć, choć początkowo był właśnie taki prosty zamiar.

Już postanowiłem kupić inne sprężyny na przód (tył usiadł wzorowo), szukam tylko jakiś używanych, w ostatecznosci będę zmuszony kupić nowe.

Znacie może jakieś internetowe sklepy z takimi częściami? U mnie nie ma tego zbyt wiele, a w Inter-Carsie, tam gdzie z reguły kupuję, nie prowadzą sprzedaży czegoś takiego.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 15:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Robcio.....czytałem o docinaniu sprężyn od góry, ale czy jest jakiś przelicznik ile dociąć aby o konkretną wysokość się obniżyło ja potrzebuje obniżyć 2cm mam amorki i sprężyny standardowe a autko 2.3 AAR. Z tyłu już podnosiłem ale przód i tak jest zawyżony gdyby go obniżyć o 2cm byłoby OK....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2005 23:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Robcio.....jeżeli ucinałeś kawałek sprężyny to jeszcze powiedz jakiego narzędzia używałeś do cięcia?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 18:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ja obcinalem sprezyny, co prawda nie w audi ale zasada dzialania jest przeciez wszedzie taka sama. W moim drugim aucie nissan primera swego czasu kupielm weiteca, ale byly dla mnie za twarde i zdecydowalem sie uciac po jednym zwoju ze wszystkich 4 sprezyn oryginalnych. I jezdze juz na takich 1,5 roku, i nic sie nie dzieje, i nie moze sie dziac nic zlego. Jezdzi sie twardziej niz na oryginalnych, ale lepiej niz na weitecach, nie trzepie tak mocno na dzioorach. Jak ktos nie boi sie eksperymentowac i ma glowe na karku, niech bierze flexa i tnie (tylko nie za duzo hehe)!

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 18:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
a co to ten flex???? ja będę jutro eksperymentował, muszę obniżyć przód o ok. 4cm i zdecydowałem obciąć 5cm sprężyny, jak myślisz poskutkuje?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 19:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
flex=szlifierka katowa

lepiej uciac mniej i postawic auto na kola, pobujac i przejechac sie troche coby sie elementy dopasowaly zdeka i wtedy oblukac, a tak za duzo utniesz i kiszka

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 19:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
no właśnie tym mam zamiar ciachnąć.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 21:10:27 
Nie chce nic mówić ale auto bedzie ci podskakiwać na wybojach gozej niz piłka!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2005 11:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
Ej jest demokracja wszystko mozna obciąc i wogóle ale bardzo nie polecam !

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2005 14:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Hej....jestem już po robocie. Przycięłem sprężyny 7cm autko opadło 1,5cm. A poza tym czuje że lepiej się jakoś prowadzi, i wcale nie skacze jak piłka....wydaje mi się że zrobiło się bardziej miękko z przodu, ale tylko trochę....
Żeby ścisnąć sprężynę trzeba nie lada roboty ze ściągaczem oczywiście własnej roboty.....dużo spręcania aby odpowiednio ścisnąć sprężynę.
Tak więc morał taki: przyciąć można, ale z umiarem.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2005 16:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Takie zabiegi to tylko do Monster Garaż by autkiem sie raz przejechać. Nikomu nieżycze takich przygód jak moje z "tuningowanym zawiasem". Ale cóż każdy uczy sie na własnych błędach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2005 15:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
JA OBCINAŁEM PRZY MOJEJ BYŁEJ B2 NIE POLECAM KICHA LEPIEJ KUPIC ORGINAŁ BEDZIE PODBIJAŁO AUTKO I NA SLISKIM NIE STABILNE





SPRZEDAM SPRERZYNKI AUDI 80 (-40) AUDI 90 (-60)
FIRMA F&K PRZEDNIE CENA 150 ZŁ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: