.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 13:46:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prędkość, a biegi w B4 1,9TDI - walnięta pompa?
PostNapisane: 29.sie.2005 15:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Czy ktos moze potwierdzic moje obawy iz siada mi pompa w moim aucie? Posiadam B4 1,9TDI silnik 1Z.
Otóż w moim aucie V bieg da sie dopiero wrzucić przy prędkości ok 80km/h przy niższej prędkości 60-70km/h silnik się dusi, szarpie i traci ciąg. Podobnie jest z IV biegiem mogę go wrzucać dopiero przy prędkości koło 60km/h.
Ponieważ w pompie poleciał mi już nastawnik, mniemam iż powyższe zachowanie jest również winą popmy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 15:54:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Na dieslach sie nie znam...ale "Podobnie jest z IV biegiem mogę go wrzucać dopiero przy prędkości koło 60km/h. " to chyba minimalna predkosc przy jakiej w ogole ma sens 4 bieg ????

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 15:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Może i tak, ale swój post wystawiłem po tym jak się przejechałem inną B4 TDI w której V bieg mogłem spokojnie wrzucić przy 60-70km/h i silnik bez problemu ciągnął.
Pozatym ja u siebie w zakręt nie mogę wejść na III biegu muszę redukować do II'ójki :/

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość, a biegi w B4 1,9TDI - walnięta pompa?
PostNapisane: 29.sie.2005 23:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
demeo napisał(a):
Witam
Czy ktos moze potwierdzic moje obawy iz siada mi pompa w moim aucie? Posiadam B4 1,9TDI silnik 1Z.
Otóż w moim aucie V bieg da sie dopiero wrzucić przy prędkości ok 80km/h przy niższej prędkości 60-70km/h silnik się dusi, szarpie i traci ciąg. Podobnie jest z IV biegiem mogę go wrzucać dopiero przy prędkości koło 60km/h.
Ponieważ w pompie poleciał mi już nastawnik, mniemam iż powyższe zachowanie jest również winą popmy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


TDI musi ciagnac juz od wolnych obrotow, wielokrotnie to testowalem i silnik musi ciagnac rowniutko bez szarpania i utraty ciagu.

Test jest nastepujacy:
rozpędzasz auto do ok 45 km/h wrzucasz V bieg i delikatnie puszczasz sprzeglo, powinien sie toczyc na V-tce. Wciskasz gaz do dechy i silnik musi ciagnac bez zajakniec, pierdnięć, i końskich podskoków (kopcac przy tym troche) az do mocy maxymalnej (tj ok 4000 rpm i 195 km/h). Jeśli jest inaczej - niestety cos nie dziala poprawnie.

Niestety musze Cie zasmucic ale nadal masz ewidentny problem z nastawnikiem lub czujnikiem temperatury na bloku (zbadaj organoleptycznie).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość, a biegi w B4 1,9TDI - walnięta pompa?
PostNapisane: 29.sie.2005 23:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
baskecior napisał(a):
demeo napisał(a):

Niestety musze Cie zasmucic ale nadal masz ewidentny problem z nastawnikiem lub czujnikiem temperatury na bloku (zbadaj organoleptycznie).


Nie orientuje się, który to jest czujnik temp. bloku, ale zmieniłem ostatnio czujnik temp. silnika któr daje info na komputer.
Bo z tego co mi wiadomo są dwa czujniki temp. jeden na licznik drugi właśnie wysyła dane do kopmutera.

Nastawnika póki co jeszcze nie ruszałem, ponieważ nie potrafię go znaleźć jako odzielnej częsci... no cóż czeka mnie wydatek na całą pompę :D

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość, a biegi w B4 1,9TDI - walnięta pompa?
PostNapisane: 30.sie.2005 07:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
demeo napisał(a):
Witam
Czy ktos moze potwierdzic moje obawy iz siada mi pompa w moim aucie? Posiadam B4 1,9TDI silnik 1Z.
Otóż w moim aucie V bieg da sie dopiero wrzucić przy prędkości ok 80km/h przy niższej prędkości 60-70km/h silnik się dusi, szarpie i traci ciąg. Podobnie jest z IV biegiem mogę go wrzucać dopiero przy prędkości koło 60km/h.
Ponieważ w pompie poleciał mi już nastawnik, mniemam iż powyższe zachowanie jest również winą popmy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


TDI musi ciagnac juz od wolnych obrotow, wielokrotnie to testowalem i silnik musi ciagnac rowniutko bez szarpania i utraty ciagu.

Test jest nastepujacy:
rozpędzasz auto do ok 45 km/h wrzucasz V bieg i delikatnie puszczasz sprzeglo, powinien sie toczyc na V-tce. Wciskasz gaz do dechy i silnik musi ciagnac bez zajakniec, pierdnięć, i końskich podskoków (kopcac przy tym troche) az do mocy maxymalnej (tj ok 4000 rpm i 195 km/h). Jeśli jest inaczej - niestety cos nie dziala poprawnie.


basket z tym 195 km/h to troszke przesadziles........... nie wszyscy maja zawirusowane niunie... :P ;-)
BTW gdzie jest ten czujnik w bloku....... jakos go u siebie nie moge znalezc... :| (moze jakas fotke bys zrobil :P )

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 10:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
ja ostatnio uczac jezdzic moja luba sprawdzilem czy da sie jechac bez gazu zmieniajac biegi od 1 do 5 - udalo sie :D - ani razu nie uzylem gazu a rozpedzilem sie do ok 50km/h czyli minimalnej predkosci na 5 biegu wiec napewno musisz miec cos u siebie nie teges :/

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 15:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
AAT daje rade od 50 ciągnąć na V.
Co do pompy to z doświadczenia wiem że wtedy auto np. przy wyprzedzaniu zachowuje się jakbyś puścił puścił gaz. Mimo wcisnietego gazu nic się nie dzieje. Oczywiście w TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 18:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
baskecior czy te osiągi które podajesz a w zasadzie elastyczność to tyczą się 1Z seryjnego czy dłubniętego?
Umnie jest tak samo kiepsko jak pisał demeo i też mam problem z pompą ale z tego co mówili mi mechanicy to TDI lubi obroty, że V to dopiero wrzucać około 100km/h. A o ruszaniu na małym gazie czy jeździe np. przez miasto 40-50 km/h na IV biegu to mogę zapomnieć (co zdziwiło mnie bo w 90Konnej benzynce niema z tym problemu).

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 20:46:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rafaello napisał(a):
baskecior czy te osiągi które podajesz a w zasadzie elastyczność to tyczą się 1Z seryjnego czy dłubniętego?
Umnie jest tak samo kiepsko jak pisał demeo i też mam problem z pompą ale z tego co mówili mi mechanicy to TDI lubi obroty, że V to dopiero wrzucać około 100km/h. A o ruszaniu na małym gazie czy jeździe np. przez miasto 40-50 km/h na IV biegu to mogę zapomnieć (co zdziwiło mnie bo w 90Konnej benzynce niema z tym problemu).

co rozumiesz pod pojeciem lubi obroty ??...... 1Z przy 3.5 tys obr na ori sofcie konczy swoja moc i trzeba zmieniac biegi.... obroty to np lubia ale silniki Hondy... ;-) :P a V bieg to wrzucam przy 120-130 km/h..... (ale silnik ma malego wiruika :P )...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 21:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
No właśnie ja mam serje (a najprawdopodobniej nawet jej nietrzymam skoro mam takie problemy) i spodziewałem się przybliżonych a w zasadzie leprzych elastycznoście w dieslu niż w benzynce tej samej mocy. Znajomy ma avanta b4 2.0 90km i jego żona jak jeździ to potrafi całe miasto na 3 i 4ce przejechać. Ja oczywiście takiej jazdy niepopieram bo szkoda silnika.
Zrobiłem ten test co polecasz, raz na V przy 50km/h gdzie telepało silnikiem i przyśpieszać niechciał wogóle i drugi raz na IV gdzie mniej szarpał i przyśpieszał a w zasadzie bardzo powoli zwiększał tempo toczenia :( .
Moja fura twojego testu nieprzeszła. :(
Czy jest jeszcze jakiśniedłubnięty 1Z na forum który pokusi się o test i podzieli się wynikiem?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: